Gå til innhold

Moderne Piratskute


Anbefalte innlegg

Den repainten der var som å sitte å se på at PMDG blir slått rett i ansiktet av piratene som laster ned ulovlig software.

Dette ser rett å slett ut som et hån mot PMDG og andre software produsenter, å jeg er veldig overasket over at ikke denne tråden er slettet og at du ikke er bannet!

 

Jeg skjönner egentlig ikke helt tanke gangen din da du fant ut at du skulle lage denne painten. Vil du dumme ut PMDG? Har du selv lasta ned denne modellen av PMDG 737 fra piratebay? Hva i alle dager mann!

 

Jeg som bruker i dette forumet KREVER at denne tråden blir slettet! Jeg vil ikke sitte å se at noen tar seg denne friheten å HÅNER piratkopierings lov ved å spre reklame for dette online "firmaet". Den repainten der sprer et budskap om du vil det eller ikke, at piratkopiering er OK.

 

Jeg vil tipse PMDG hvis denne repainten blir sluppet.

 

Kall meg gjærne det du vil, men dette er å trekke grensa altfor langt!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mitt vedkommende, så vant PMDG fremfor slike ondsindende paintere som tråden startet med. Jeg installerte tilbake FS9 og gikk til PMDG og kjøpte fly for rett i underkant av 50 dollar igår kveld, kanskje det var painten som inspirerte meg til og total renovere hardisk D og legge inn hele FS9 + nyinnkjøpte PMDG flyene i 737 serien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ketil, Stian og Pål;

Jeg anbefaler en tur i dusjen. Og sørg for at vannet er [color:#33CCFF]kaldt[/color]...

 

"ondsindende paintere"? I all verden... Sammenhengen har jo blitt stavet ut i klartekst;

Tommy hadde et skoleprosjekt om TPB, og fant i den sammenhengen ut at han skulle prøve seg på en repaint til PMDG sin 737. Kvalifiserer dette til "ondsinnet"?

 

Jeg tror at folkene bak PMDG, gitt at de kjente historien bak painten, ville gapskrattet over påfunnet, og muligens til og med invitert Tommy med på laget som painter...

 

Jeg kan forsåvidt være enig i at painten ikke egner seg for avsim, m.fl, nettopp fordi det uten tvil vil oppstå missforståelser og misstolkning av hensikten bak det som er gjort, slik vi allerede ser her i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Dusjet gjorde jeg tidligere idag med varmt vann riktignok. Les tråden min litt nøyere og da med en litt annen tone art (noe som heter "mellom linjene") ;):D

 

EDIT: Painten var såpass kreativ at den inspirerte meg faktisk til og gå til lovlig anskaffelse av PMDG fly i FS9.

 

EDIT2: Og nå skulle jeg gjerne ønsket jeg fløy en pirat skute med en lovlig utgave av PMDG ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Så.. å kalle det ondsinnet å et hån mot PMDG synes eg er å dra den litt for langt.. Har selv skaffet meg PMDG på Lovlig vis og grunnen til painten er utrykket tidligere i posten. Var en sammenheng mellom en sosiologi stil om TPB på skolen og lyst til å painte som gjorde at valget falt på denne fiktive painten. Man kan ikke "blåse" seg opp over en enkelt paint, se på de andre eg har laget.. et par norske småfly og et Brann supporter fly.. De er ikke ondsinnet. TPB painten var bare et avbrekk fra de vanlige vil eg kalle det. :)

 

Painten ble heller ikke lastet opp til AVSIM av den grunn at den nok kan mistolkes av enkelte pesoner som kan finne den upassende. :)

 

Ha en fortsatt god kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta "ondsindende" som jeg skrev så tungt Tommy. Synes faktisk at painten er et hyggelig, morsomt og ikke minst et veldig kreativt innslag som det står respekt av. At andre kaller det for et hån osv. ble såpass proveserende at jeg skrev "ondsindende" i mitt innlegg fordi jeg mener det er det Kjetil mente i ordet riktige forstand når han skrev at painten er et hån mot PMDG sitt software produkt.

 

At noen painter PMDG sine fly, må PMDG stå selv til ansvar for, når dem har valgt og gjøre sin software tilgjengelig for paint i motsetning til Ariane sitt software.

 

Som en god kunde hos PMDG som det jeg er om dagen, så forventer jeg at Kjetil tar kontakt med PMDG og forteller om den "helsike" hånede painten han fant på dette diskusjons forumet. Jeg vil tro han vil få seg en hyggelig overraskelse i den andre enden. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Kjempe morrsom Paint.

 

Og til dere som krever både det ene og det andre, get real, eller lev ut deres herske greier et annet sted, forbanna pakk.

 

Her har vi en ungdom som lager en fin paint, og kaller den pirat skuta, artig...så kommer dere med slike duste meldinger.

 

Nei hold dere unna piratkopiering, men det er faktsik ikke noe forbud mot og gjøre dette den brukeren har gjort....sikker på at dere har makinen full med pirat søppel selv, pleier og være slik, de som roper høyest etc.....stå på videre....og fortsett og paint... Ps jeg lever av software selv, men slikt dominerende vås....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder, Frode!

 

Til dere som mener dette er ondskap osv, og hån mot pmdg.

 

Om jeg velger å ha Piratebay-logoen som bakgrunn på pc'n ( noe jeg IKKE har), trenger ikke det å være fordi jeg har ulovlig wintendo-versjon(jeg har lovlig windows7, så det så.)

 

Bare for å sette det opp i en sammenligning liksom.

 

Liker painten jeg, tror ikke piratebay-folket har noe imot den de heller, egentlig ikke PMDG heller. Det er vel egentlig bare reklame for PMDG å se en slik modell.

 

Litt OT her, men en talsmann i Adobe sa at de ikke hadde så mye i mot piratvirksomhet av deres produkter. Hvilken aldersgruppe / målgruppe er det som har pirat-utgave? Jo, det er oss yngre og ikke så vel-etablerte studenter. Senere kan det hende de får virkelig bruk for photoshop i jobbsammenheng eller noe, og da kan det være at man får bedre samvittighet av å kjøpe det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...