Jan Tore Elvheim Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Noen som kjenner seg igjen? Driver å pussler litt med sektor fil for bakken ENGM, en som ligner litt mer på real i forhold til den som er tilgjengelig nå. Ikke helt fancy enda, men noen dager til å eg trur det skal bli brukende. For ikke prøvd i praksis enda, etter langtids fraver som atc så må jeg gjennom ny trening/sertifisering :blush: JT Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Jeg kjenner meg igjen.Sto på gate 46 somm ICE325,klar for KEF.Men Copenhagen control kom online,så vi dro dit."Vi" er også en Islandsk bekjent som var ICE319.Han har en merkelig norskeflyplaser,han er alltid feilparkert :grin: Må få sett på saken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 Er mange varianter av ENGM der ute, klassik problem over alt det. FS9 std, NA, NA for FSX, AEROSOFT Fs9, FSX std, = fly overalt på scopen :tired: Noen som veit kva scenery er nermest i forhold til real gps osv? Lager etter NA for fs9, er vel fleste som bruker den enda(ønske tenking iallefall) Sånn ser det ut nå iallefall: Kommer ikke til å gjøre noe serlig mer med GND fila, er lite som skal til før det blir rotete på bilde... På tower fila, blir det endring på SID, legger dem inn som GEO for å slippe SID navne, og heller ha en for nord og en for syd... Om det er noen som vil ha disse, så ta kontakt, tviler på at dem vil passere kvalitets kontrollen til vaccsca, men skal sende inn iallefall... JT Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Ser jo meget bra ut dette! Sånn rent grafisk kunne den sikkert sett litt bedre ut, dog skal det sies at jeg ikke ville kunne gjort det bedre. 2 ting dog. Hvorfor kaller du taksebane "N" for "G"? Jeg mener da den som går paralellt med "M" Og nr2: Er det mulig å bare legge til remote stand 171/171L/172 i samme slengen slik at man unngår å måtte gjøre dette når en evt oppdatering til NA9 eller annet scenery kommer ut? http://www.ippc.no/norway_aip/current/AIP/AD/ENGM/EN_AD_2_ENGM_2-3_en.pdf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 Bra spotta! Herved fikset Grunnen til at det ikke er rundere kanter på taksebaner osv er at hvert eneste punkt må jeg klippe og lime inn igjen fra GEO format som er det nermeste GNDmaker kan tilby, til regions formate i .sct2. Når GNDmaker blir oppdatert evt at eg finn alternativ til autolagring av regions, så skal jeg og oppdatere bakke grafikken. Skal og vurdere om jeg skal tegne inn gatene også, og evt linjene inn til stands. Synspunkter? Vurderte å legge inn de standa, men siden jeg ikke har noen mulighet til å finne gpspunkta fra scenery, så må jeg evt. vente til et scenery har dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Dette blir jo kjempe bra... Stå på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Dette blir veldig bra Nesten prikk likt den ekte radaren Hadde også vært flott om du fikk selve Tower(?)-radaren til å se omtrent sånn ut: http://www.digi.no/396649/flytaarnet-paa-gardermoen&bid=7 Dette er et bilde av den ekte radaren i tårnet på OSL. Mens ground-radaren ser sånn ut. Den har du fått til veldig bra! http://www.digi.no/396649/flytaarnet-paa-gardermoen&bid=6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 Takk for tilbakemeldingene :blush: Flotte linker, lettere å se detaljer på dei! Skal absolutt prøve, mine første sector filer så blir en del prøving og feiling. Når det gjeld selve aircraft tag og "dotten" så er det har koda inni vrc, dette er vel noe ala EurocatE? (Som ikkje finst til vrc enda) Euroscope har det, men trur ikke den støtter REGIONS formatet, skal sjå litt rundt, men først skal vrc versjonen bli ferdig. edit: Ok? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Kanskje også fått farger og elementer som dette http://www.media.allerinternett.no/php/obj.phpi?o=2395026&w=630&frame=0&ee=1189677630 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 Farger kan man enkelt justere i vrc, skal legge ved profil når det nermer seg. Vurdere også vilke elementer som jeg skal ta med/endre på i gnd fila, hvor mye som strengt tatt er nødvendig å ta med... Når det gjeld det bilde, hvilken betydning har de orasnje rundingene? Kva dei betyr? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Det der ble utrolig bra Vet ikke hva de organsje sirklene er, men vil tippe det er punkter man må holde ved. Men vet ikke sikkert... Uansett så hadde det vært morro om du fikk med deg så mye som mulig fra den ekte radaren. Jo mer lik virkeligheten, jo bedre Er det forresten mulig å få på navnet på SID/STAR'ene sånn at man ser lett hvilke linjer de hører til? For eks at de ligger paralellt inntil linjene? Gleder meg til å se hvordan det blir til slutt! :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 Store krav ute å går her SID navn er på "må gjere" listen, no problemo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Store krav ute å går her wink Det må du regne med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 sendt til testing Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Dette så veldig bra ut... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Lekkert Bare å ta kontakt om du trenger en betatester til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Hvordan får du endret extended center lines til å være kun på den siden som er aktiv, er dette et valg i den nye sektor filen ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Er to sektorfiler for TWR en for hver bane Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 som sagt, en for kvar retning. For å fjerne centerline så er det bare å sette rwy hdg til 000, borte... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Jeg blir bare mer og mer imponert jeg Ser virkelig flott ut nå! Men det er sånn at man kan få på STAR's for både 19 og 01 også? Og SID's for 19-banene? Velges dette på den vanlige måten i vrc? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 Sånn det er no, velges STAR på samme måte som før, i listen. Har kun inne stars for den aktuelle retninga, dvs bruker du 01 versionen, så får du ikke mulighet til å velge 19 stars, kun 01.(om du ønsker begge er det bare kopier og lim inn i sectorfilen fra den andre) Alle SID viser samtidig ved å velge "Low Boundaries" (for å få stipla linjer) og teksten velges med "Static text" VFR rutene og Vector Aids ligger inne også under stars. JT Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Extended centerlines and stuff er ikke noe problem å få til. Lager det som en SID eller STAR. Jf. http://www.nyartcc.org/sectorfiles/JFK_TRACON.zip Gå til View - Diagrams - se på JFK 4's/13's/22's/31's event video map. Det switcher det for hver rwy config. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 20. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2009 Når Mr. Henriksen har fått sett over filene så kommer det opp på forumet til vaccsca.(Det ligger en "gammel" versjon der nå, men den over kommer. Det kommer også oppdatert norway 2009, med bakke grafikk i nord. Inntil videre så kan dere laste ned GND/ TWR her. JT Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Haha Dette er jo "as real as it gets"! :grin: Kjempebra jobba! Gjort noe mer på ground-fila forresten? Edit: Det eneste jeg kunne ønske meg nå var en bittlitt gråere bakgrunn på tower-fila. Bittelitt lysere ground map med "mørkelilla" bakgrunn ville også vært fint, samt bittelitt rødere farge på de orange prikkene. Sånn som på bildene på digi.no... Neida, det går fint uten, bare tipser litt.. Skal ikke pirke noe mer nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 21. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2009 Fargene er fullt mulig å skifte ut selv også da:P I #define delen er black=bakgrunn, ENGMT=taxebaner/apron, ETS=Orangefargen. Last ned sectortool.zip så er det lett å finne farge kode. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Ahh ok, takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Tok meg til rette og endret litt på fargene dine jeg... Her er de nye fargene: Her er den ekte radaren på OSL: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Hvor ble dette prosjektet av, er det ferdig? Hvor kan det så lastes ned evt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Fargeendringene mine er i hvertfall sendt til Jan Tore. Etter det vet jeg ikke hvor de har blitt av. Om noen vil ha de fargeoppdaterte er det bare å si ifra! (send mail eller PM) Hvis det er greit at jeg deler det, Jan Tore? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 http://www.vaccsca.org/forum/index.php?showtopic=25528 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.