Gå til innhold

ENGM TOWER RADAR


Jan Tore Elvheim

Anbefalte innlegg

sectorengm.jpg

 

Noen som kjenner seg igjen? :/

Driver å pussler litt med sektor fil for bakken ENGM, en som ligner litt mer på real i forhold til den som er tilgjengelig nå. Ikke helt fancy enda, men noen dager til å eg trur det skal bli brukende. For ikke prøvd i praksis enda, etter langtids fraver som atc så må jeg gjennom ny trening/sertifisering :blush:

 

JT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange varianter av ENGM der ute, klassik problem over alt det. FS9 std, NA, NA for FSX, AEROSOFT Fs9, FSX std, = fly overalt på scopen :tired: Noen som veit kva scenery er nermest i forhold til real gps osv? Lager etter NA for fs9, er vel fleste som bruker den enda(ønske tenking iallefall)

Sånn ser det ut nå iallefall: engm1.jpg

engm2.jpg

engm3.jpg

Kommer ikke til å gjøre noe serlig mer med GND fila, er lite som skal til før det blir rotete på bilde...

På tower fila, blir det endring på SID, legger dem inn som GEO for å slippe SID navne, og heller ha en for nord og en for syd...

 

Om det er noen som vil ha disse, så ta kontakt, tviler på at dem vil passere kvalitets kontrollen til vaccsca, men skal sende inn iallefall...

 

JT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo meget bra ut dette! Sånn rent grafisk kunne den sikkert sett litt bedre ut, dog skal det sies at jeg ikke ville kunne gjort det bedre.

 

2 ting dog.

 

Hvorfor kaller du taksebane "N" for "G"? Jeg mener da den som går paralellt med "M"

 

Og nr2: Er det mulig å bare legge til remote stand 171/171L/172 i samme slengen slik at man unngår å måtte gjøre dette når en evt oppdatering til NA9 eller annet scenery kommer ut?

 

http://www.ippc.no/norway_aip/current/AIP/AD/ENGM/EN_AD_2_ENGM_2-3_en.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra spotta! Herved fikset

engmgnd1.jpg

 

Grunnen til at det ikke er rundere kanter på taksebaner osv er at hvert eneste punkt må jeg klippe og lime inn igjen fra GEO format som er det nermeste GNDmaker kan tilby, til regions formate i .sct2. Når GNDmaker blir oppdatert evt at eg finn alternativ til autolagring av regions, så skal jeg og oppdatere bakke grafikken. Skal og vurdere om jeg skal tegne inn gatene også, og evt linjene inn til stands. Synspunkter?

 

Vurderte å legge inn de standa, men siden jeg ikke har noen mulighet til å finne gpspunkta fra scenery, så må jeg evt. vente til et scenery har dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir veldig bra :D Nesten prikk likt den ekte radaren :) Hadde også vært flott om du fikk selve Tower(?)-radaren til å se omtrent sånn ut:

http://www.digi.no/396649/flytaarnet-paa-gardermoen&bid=7

 

Dette er et bilde av den ekte radaren i tårnet på OSL.

 

Mens ground-radaren ser sånn ut. Den har du fått til veldig bra!

http://www.digi.no/396649/flytaarnet-paa-gardermoen&bid=6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldingene :blush:

Flotte linker, lettere å se detaljer på dei!

Skal absolutt prøve, mine første sector filer så blir en del prøving og feiling. Når det gjeld selve aircraft tag og "dotten" så er det har koda inni vrc, dette er vel noe ala EurocatE? (Som ikkje finst til vrc enda)

Euroscope har det, men trur ikke den støtter REGIONS formatet, skal sjå litt rundt, men først skal vrc versjonen bli ferdig.

 

edit:

ENGMTWR01.jpg

Ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der ble utrolig bra :D Vet ikke hva de organsje sirklene er, men vil tippe det er punkter man må holde ved. Men vet ikke sikkert...

 

Uansett så hadde det vært morro om du fikk med deg så mye som mulig fra den ekte radaren. Jo mer lik virkeligheten, jo bedre :) Er det forresten mulig å få på navnet på SID/STAR'ene sånn at man ser lett hvilke linjer de hører til? For eks at de ligger paralellt inntil linjene?

 

Gleder meg til å se hvordan det blir til slutt! :whistle:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn det er no, velges STAR på samme måte som før, i listen. Har kun inne stars for den aktuelle retninga, dvs bruker du 01 versionen, så får du ikke mulighet til å velge 19 stars, kun 01.(om du ønsker begge er det bare kopier og lim inn i sectorfilen fra den andre)

 

Alle SID viser samtidig ved å velge "Low Boundaries" (for å få stipla linjer) og teksten velges med "Static text"

 

VFR rutene og Vector Aids ligger inne også under stars.

 

JT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha :D Dette er jo "as real as it gets"! :grin: Kjempebra jobba! Gjort noe mer på ground-fila forresten?

 

Edit: Det eneste jeg kunne ønske meg nå var en bittlitt gråere bakgrunn på tower-fila. Bittelitt lysere ground map med "mørkelilla" bakgrunn ville også vært fint, samt bittelitt rødere farge på de orange prikkene. Sånn som på bildene på digi.no... :)

 

Neida, det går fint uten, bare tipser litt.. Skal ikke pirke noe mer nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...