Gå til innhold

Cessna 172N selges


Roar Sandvik

Anbefalte innlegg

Ja da var det på tide å selge leketøyet; det er altså snakk om en Cessna 172N 1979 model, hvit med rød trim.

 

Det er vel kansje ikke rett plass og rett tid, men hvorfor ikke. Har du interessen og ikke minst en god slump med penger å kvitte deg med i disse trange tider så ta kontakt.

 

Flyet står nå på Værnes, men vil bli flyttet til Rakkestad etterhvert lagt ut for salg der.

 

Hvis ikke du kjøper det før den tid da selvfølgelig.

 

Slenger med full tank 100LL for kjapp handel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg var vel litt kjapp når jeg startet denne tråden. Skal oppdatere med mere info og bilder når jeg har kommet meg hjem fra jobb i nordsjøen.

 

Men inntil da:

 

LN-RAI.jpg

 

111525.jpg

 

Model: 172 N Serial no: 172-72812 (1979)

Produsert: Cessna Aircraft Company(USA)

Transponder: Sperry RT 395

VOR/LOC: Sperry RT 385

ELT: Narc

VHF: Sperry RT 385

DME: Ingen

ADF: Sperry RT 546

VHF navigasjonsmottaker: Sperry 443 / 402

GPS: Garmin GPS 95 XL (Gaaaammel)

Propel: 0:00 hrs SOH

Engine: On condition (kommer til bake med TT)

TTSN: husker ikke nøyaktig, men har rundet 8000 hrs

Interior: 6 av 10

Exterior: 6 av 10

Skadehistorie: Ingen major

 

Hadde en inspeksjon fra Luftfartstilsynet på flyet i Januar. Noen punkter måtte utbedres.

 

Det selges med alle punkter, LDP'er utført og med gyldig LDB.

 

Vanskelig å synse på poengskalaen synses jeg, men alt i alt er det en trofast maskin, som er behagelig å fly, og uten store problemer. Hvis noen vil hjelpe meg med synsingen, så gjerne det. Jeg regner med den er godt kjent for flere her på forumet ;)

 

Har vært i min eie siden 2005.

 

Jeg har alle vedlikehold og flytid logger siden flyet var nytt.

 

Flyet med skjøte kan selges i sin helhet.

 

Jeg skulle gjerne likt å beholdt det, men det blir for mye arbeid og for kostbart å drifte alene.

Hvis det er seriøs intresse for det kan jeg vurdere å selge andeler framfor i sin helhet.

 

Håper denne infoen er nok til å vekke interesse for nå, så kommer jeg som sagt tilbake med mere nøyaktig info og flere bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaahh, har hatt mange flotte timer bak spakene på denne flymaskinen. Det må sies at jeg synes LN-RAI er utrolig sprek og leken i forhold til sin alder. Hadde jeg hatt noen kroner til overs Roar.. Oh well. Vi får håpe maskinen havner i nærheten av Kongsberg, kanskje det blir ett lykkelig gjensyn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser strøken ut. Og hadde det ikke vært så dyrt å vedlikeholde et slikt fly så hadde jeg slått til på flekken (selv om jeg ikke helt veit hva prisen er enda).

 

SKAL ha eget fly i framtiden. Driver med PPL nå, og det hadde vært sykt moro med eget fly. Men kostnader blir visstnok rundt 4.000 per flytime hvis man er eneeier, og det er jo helt sykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin fly du har.Jeg har den lille modellen ,bygd da RAI var i Toten flyklubb sitt eie.Jeg startet da bygging av modellen som nå er ferdigstilt etter jeg tok opp igjenn hobbyen sist vinter.

Modellen hadde sin jomfrutur nå i helga på isen ved Eina.Alt gikk bra og den fløy fint.

http://forum.modellflynytt.no/showthread.php?t=21838&page=2

Her kan du se bilde av den.

 

Kjell Arne.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...