Roar Sandvik Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Ja da var det på tide å selge leketøyet; det er altså snakk om en Cessna 172N 1979 model, hvit med rød trim. Det er vel kansje ikke rett plass og rett tid, men hvorfor ikke. Har du interessen og ikke minst en god slump med penger å kvitte deg med i disse trange tider så ta kontakt. Flyet står nå på Værnes, men vil bli flyttet til Rakkestad etterhvert lagt ut for salg der. Hvis ikke du kjøper det før den tid da selvfølgelig. Slenger med full tank 100LL for kjapp handel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Arild Hansen Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Spent på pris Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Du må gjerne oppgi litt mer i salgsannonsen Roar, som TTSN, propell-/motortid, hva slags avionics evt. ekstrautstyr som er installert, evt. skadehistorikk, i 10-deler hvordan flyet er på utsiden/lakkmessig og interiøret osv. Og selvfølgelig gjerne også noen flotte bilder for å friste oss enda mer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roar Sandvik Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 Joda, jeg var vel litt kjapp når jeg startet denne tråden. Skal oppdatere med mere info og bilder når jeg har kommet meg hjem fra jobb i nordsjøen. Men inntil da: Model: 172 N Serial no: 172-72812 (1979) Produsert: Cessna Aircraft Company(USA) Transponder: Sperry RT 395 VOR/LOC: Sperry RT 385 ELT: Narc VHF: Sperry RT 385 DME: Ingen ADF: Sperry RT 546 VHF navigasjonsmottaker: Sperry 443 / 402 GPS: Garmin GPS 95 XL (Gaaaammel) Propel: 0:00 hrs SOH Engine: On condition (kommer til bake med TT) TTSN: husker ikke nøyaktig, men har rundet 8000 hrs Interior: 6 av 10 Exterior: 6 av 10 Skadehistorie: Ingen major Hadde en inspeksjon fra Luftfartstilsynet på flyet i Januar. Noen punkter måtte utbedres. Det selges med alle punkter, LDP'er utført og med gyldig LDB. Vanskelig å synse på poengskalaen synses jeg, men alt i alt er det en trofast maskin, som er behagelig å fly, og uten store problemer. Hvis noen vil hjelpe meg med synsingen, så gjerne det. Jeg regner med den er godt kjent for flere her på forumet Har vært i min eie siden 2005. Jeg har alle vedlikehold og flytid logger siden flyet var nytt. Flyet med skjøte kan selges i sin helhet. Jeg skulle gjerne likt å beholdt det, men det blir for mye arbeid og for kostbart å drifte alene. Hvis det er seriøs intresse for det kan jeg vurdere å selge andeler framfor i sin helhet. Håper denne infoen er nok til å vekke interesse for nå, så kommer jeg som sagt tilbake med mere nøyaktig info og flere bilder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Aaaahh, har hatt mange flotte timer bak spakene på denne flymaskinen. Det må sies at jeg synes LN-RAI er utrolig sprek og leken i forhold til sin alder. Hadde jeg hatt noen kroner til overs Roar.. Oh well. Vi får håpe maskinen havner i nærheten av Kongsberg, kanskje det blir ett lykkelig gjensyn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Rompa mi.. Neida, hadde jeg hatt noen kroner ekstra, kunne jeg gjerne hoppet inn og flyttet det til Sola. Aiai. Om noen år Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Arild Hansen Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Ser strøken ut. Og hadde det ikke vært så dyrt å vedlikeholde et slikt fly så hadde jeg slått til på flekken (selv om jeg ikke helt veit hva prisen er enda). SKAL ha eget fly i framtiden. Driver med PPL nå, og det hadde vært sykt moro med eget fly. Men kostnader blir visstnok rundt 4.000 per flytime hvis man er eneeier, og det er jo helt sykt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Arne Myhre Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Fin fly du har.Jeg har den lille modellen ,bygd da RAI var i Toten flyklubb sitt eie.Jeg startet da bygging av modellen som nå er ferdigstilt etter jeg tok opp igjenn hobbyen sist vinter. Modellen hadde sin jomfrutur nå i helga på isen ved Eina.Alt gikk bra og den fløy fint. http://forum.modellflynytt.no/showthread.php?t=21838&page=2 Her kan du se bilde av den. Kjell Arne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Arild Hansen Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Ser plutselig at dette er ett av to fly hos Værnes Flyklubb. Skal det erstattes med noe annet eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Berg Jørgensen Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Flyet har vært innleid av VFK, ja. Vi har fått et "nytt" fly, LN-MTP, som gjør at vi fortsatt opererer to Cassna 172-er. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roar Sandvik Skrevet 18. april 2009 Forfatter Del Skrevet 18. april 2009 Fortsatt ikke solgt nei. Har vært litt interesse for andeler, så jeg driver å ser litt på den muligheten. Det blir i såfall maks 4 andeler hvorav jeg beholder en. Hvis det er noen som er intressert i en andel så ta kontakt for info, pris, budsjett osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Arild Hansen Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Takk for svar Jon. Skal ringe Værnes FLyklubb på mandag. Er interessert i å fortsette PPLen min her i Trondheim (startet på Kjeller). Så da får jeg sikkert flydd Cessnaene deres Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roar Sandvik Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 Forøvrig kan jeg legge til at innbytte mot enten fullt skjøte eller andel kan også være interessant. Det være seg båt, bil, sykkel, eiendom eller annet interessant skrot... Send PM eller ta kontakt på telefon: 40 06 90 90 R Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Det som også kan være aktuelt er jo å informere om beregnet driftskostnad per år gitt antall utfløyet timer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius91 Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Hva forlanger du for det? Av ren nysgjerrighet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roar Sandvik Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 450 laken er prisen for hele skjøtet. Jobber med ett budsjett nå i forhold til oppdeling av andeler som jeg poster her etterhvert. R Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius91 Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Ah, ikke værre. Folk kjøper jo biler som koster det dobbelte Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Arild Hansen Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Folk kjøper jo biler som koster det dobbelte Joa.... men iberegnet litt maintenance, fuel etc - så koster det vel et par tusen i timen å fly en Cessna172. Minst! Men dette blir selvfølgelig noe helt annet dersom man er flere som er deleiere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.