Gå til innhold

Anbefalte innlegg

On request fra BOFLY eller? Hehe.

 

....yep! :grin:

 

Carenadomodellen er nok den beste 172 modellen for FSX.

Dessverre, så har denne endel teksturbegrensninger (teksturer som speiles). Jeg skulle gjerne ha hatt korrekt størrelse på ID, «Brannvakt» skrevet under høyre ving og ID under venstre ving.

Men, dette lar seg ikke gjøre slik templatene er lagt opp i dag.

 

Merket på halen («Reims Cessna») vil komme på plass, selv om dette blir speilvendt på høyre side, og jeg skal også gjøre et forsøk med webadressen på sideroret.

 

Så lurer jeg på interiørfargen. Jeg har oppfattet at panelet er sort, og dette er da også malt sort. Radiostack blir nok en nøtt å male sort (men skal ta en titt på dette) :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet du om noen gode tutorials på hvordan man lager nye textures?

 

Disse finnes nok Steve. Jeg har selv ikke brukt tutorials - bare lært dette litt over langs. Det er en god idé å starte med modeller som er enkle å orientere seg i. Carenadonodellene har vært ganske enkle å painte. Unntaket er nå - av alle ting - Skyhawken, som er blitt ganske så kompleks. :crazy:

 

Skaff deg demoversjonen av FS Repaint (Abacus) for å studere sammenhengen mellom teksturene som du lager og freeware programmet DXTBmp for tekstur konverteringer.

 

Jeg har nå avsluttet arbeidet på LN-ALV. Dette var så langt som jeg kunne komme med de teksturbegrensninger som denne modellen har. :blush:

 

f.jpg

 

a.jpg

 

c.jpg

 

b.jpg

 

e.jpg

 

d.jpg

 

g.jpg

 

h.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal tipse Bodø Flyklubb om denne! Det er faktisk flere fra klubben som flyr virtuelt også, så de burde våkne når de ser dette kunstverket!

 

:grin: :grin: :grin:..... det var faktisk en fra BoFly som spurte om jeg kunne male denne. Ettersom mønsteret er veldig likt LN-NFB (som jeg allerede har malt), så var det ikke så stor oppgave å tilpasse fargene til LN-ALV....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, Carenado har laget en egen FS9 utgave av Skyhawken.

Denne ble sluppet like etter at FSX utgaven kom.

 

Det er en smal sak å konvertere teksturene til FS9, så disse kan du få om du skaffer deg modellen. :grin:

 

Så har jeg en lang rekke norske painter som skal lages for Carenadomodellen. Dessverre så har Carenado gjort det langt mer komplisert for painterene denne gangen (bl.a fordi en god del teksturer speiles), så jeg er ikke fornøyd med hvor mye jeg kan få til på denne modellen. :confused:

 

Eller så er det nok så, at dette er den desidert beste 172 modellen som er laget for FS :grin:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi meg et ord når du har modellen klar. Carenado modellelene mine er malt så mye, at jeg ikke får lov å laste alt opp til offentlige servere (Carenado har en litt finurlig opplastingspolitikk...... :sleep: :crazy:)

 

 

Kjempe flott arbeid Gunnar! Er det mulig at vi får se LN-FSA og G-BKHJ også?

 

EDIT:

Ser nå at LN-FSA er en PA-28, og denne er ganske enkel å painte

for FS9 modellen. G-BKHJ som trolig er en Cessna 182P, har jeg ingen bilder av.

 

EDIT II:

Fant bilder av G-BKHJ likevel (Google er en fin ting.... :grin:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OJOJOJOJOJ, nå ble jeg helt stum :D.

 

Synes jeg ser en "viss" likhet :grin: (Dette bildet er forøvrig tatt før web-adressa kom på roret)

CIMG0342.jpg

 

Fantastisk resultat dette Gunnar. Til informasjon så kan jeg si at det var jeg som sendte Gunnar er request om en paint siden vi i Bodø Flyklubb jobber med å sette opp en PC med FSX i klubblokalet, men dette var over all forventning.

 

Gleder meg villt til å installere denne sammen med Bodø-sceneryet. Det som gjenstår da er en realistisk AI-pakke :)

 

Tom Arne:

Har du noe tilknytning til Bofly? Du virker å vise spesiell interesse ;). FS9-paint til ALV eksisterer i dag allerede, tror den er til Flight 1 sin 172. Kvaliteten på den er jeg usikker på.

 

Ernst:

Kan hende jeg tar kontakt med deg dersom vi trenger noe tips og slikt til installasjonen. Du har jo ikke akkurat de styggeste teksturene jeg har sett ;).

 

Gunnar:

Kan jeg få distribuere et par smakebiter av painten på klubbens web-side? Tenker på opphavsrett og slikt.

En paint til LN-FSA er ikke oss imot :grin:, men jeg synes å huske at Carenado sin PA28 slukte en del FPS. Forøvrig ligger det motstridende bilder av FSA på nettet siden den ble omlakkert i fjor. Fargen nå er Rød-Gull-Hvit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om du har fått webadressen speilvendt der

 

....dessverra, ja - det er nok en av Carenados laster med teksturer som speiles :sleep:

 

Flyr Flight1 sin 172, hvordan er Carenado sin i forhold tror du?

 

Carenados modell er bedre både utførelsesmessig (mye bedre her) og på karakteristikk. Vet ikke om det bare er en følelse, men jeg mener å ane et snev av ground effect på Carenadomodellen i FSX - og det er i såfall et langt fremskritt som gjør landinger mye mer realistisk. :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sendt oppdaterte filer til Ragnar.

Synd at denne modellen ikke er så malervennlig som Carenados øvrige modeller. Skal vi lage painter til carenados 172, må vi nok leve med teksturer som står speilvendt på en av sidene.

 

Her er de siste bildene som er tatt av LN-ALV.

Noen smådetaljer som Reg. plate og korrekt «Reims/Cessna» på halen, er kommet på plass (takk til Ragnar for bilder). ID på sidene er korrigert så langt modellen tillater det.

 

alv1A.jpg

 

alv2A.jpg

 

alv3A.jpg

 

alv4A.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor forsvant adressen på det siste bildet? hehe.

 

Skal du legge denne ut på FS.no eller?

 

:grin:...det blandet seg nok inn et bilde hvor jeg hadde glemt å montere webadressen igjen :blush:

 

Jeg har i utgangspunktet ikke noe intensjon om å laste den opp til FS serveren. Det blir i såfall kun teksturene på utsiden av skroget som kan lastes opp.

 

Dersom noen er spesiellt interessert i den komplette painten, kan dere få den direkte fra meg via mail. Dere må da disponere en mail som kan motta filer på rundt 10 MB (hotmail holder ikke til dette....). Kontakt meg i såfall via PM, og oppgi mailadresse. Fortell meg også om det er FS9 eller FSX versjonen som ønskes. :grin:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...