Are Lund Hansen Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Heisann! Har lasta ned en helt genial app. til min vidunderlige Iphone. Den henter aktuell metar fra den flyplassen jeg selv ønsker, men det er en ting der jeg lurer litt på. Noen som vet hva det betyr det jeg har laget blått merke rundt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 IMC = Instrument Meteorological Conditions VMC = Visual Meteorological Conditions. Kort fortalt: Er det IFR vær eller VFR vær? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 IMC = Instrument Metrological Conditions VMC = Visual Metrological Conditions Tipper programmet ditt har noen definerte minima som automatisk utløser "IMC" når oppgitte verdier blir lavere enn disse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Are Lund Hansen Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 Se der ja! Takk skal dere ha Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Du kan også komme over MVFR og LIFR... Marginal VFR og Limited IFR Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 LIFR er vel Low IFR? :confused: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 LIFR er vel Low IFR? :confused: Mulig! Jeg bare googlet for å huske hva den L'en betyr... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Ok, googlet litt jeg også for å finne ut av det nå og fant denne siden fra NOAA hvor det står LIFR Low IFR Weather Conditions Ikke meningen å pirke, selv om det kanskje ble det, men rett skal være rett :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Are Lund Hansen Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 IMC = Instrument Metrological ConditionsVMC = Visual Metrological Conditions Tipper programmet ditt har noen definerte minima som automatisk utløser "IMC" når oppgitte verdier blir lavere enn disse. Ganske så rett' date=' kikka litt nærmere på det og der sto det jo [img']http://i615.photobucket.com/albums/tt237/arelh/metar2.jpg[/img] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolf Arne Beck Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Hva heter programmet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Are Lund Hansen Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 AeroWeather. Søkte bare på metar i Itune Store. Og det beste av alt er at det er gratis Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.