Gå til innhold

Nødlandet uten nesehjul


Stian Lingås

Anbefalte innlegg

Enda en turboprop med skjøre ben :crazy:

Nja, men disse andre turbopropene jeg formoder at du sikter til har jo blitt rammet av lårhalsbrudd, mens det i det tilfellet såvidt jeg forstår var hjulet som ikke ville ut. Så denne hendelsen er vel ingen grunn til å skule stygt på turboprop. Eller har det vært mange slike saker med denne flytypen?

 

Det er jo dramatisk nok uansett, men det er nok en fordel at man er forberedt og slipper overaskelsesmomentet, samt at brannvesen får laget en flott skum-seng de kan lande i. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte å skrive "bare at det ikke var en Q400 denne gangen". Regnet med at folk leste det mellom linjene i tillegg til å skjønne at det var en spøk :)

Ja nei' date=' jeg var ikke sikker på om det var en spøk. At Q400 har skjøre ben er jo tydeligvis sant nok, men flytypen i denne saken vet jeg fint lite om, så trodde kanskje den også hadde en litt dårlig historie ifht benskjørhet. :)

 

Også er det jo faktisk ikke alltid lett og vite hva som er spøk eller alvor. Feks skulle man jo tro det var en spøk når tidligere NTSB chairman Jim Hall i forrige uke skjøt bredt og fra hoften da han ba myndighetene "grounde" samtlige turboprop som likner på Q400 (high-wing twin turboprop airliners). :/

 

Det var visstnok ikke en spøk, selv om de fleste tilsynelatende mener han er helt på jordet, og/eller har vikarierende motiver.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...