Gå til innhold

Hvordan for man sitte i cockpit?


Gjest

Anbefalte innlegg

quote:

Opprinnelig postet av petter kindt:

 

Hvis du tenker på kapteiner og piloter. Har ikke jeg hørt om noen som er sagt opp.

De er tydeligvis i faresonen de også.

Selv jobber jeg som lokomotivfører, og har derfra fått vite at flere av søkerne til lokføreraspirantstillinger består av flygere fra Braathens....såvel som teknisk personell.

SAS kan jo ikke fortsette å fly flere neste tomme fly side ved side innenlands....og legger de ned, blir nok personell fra Braathens de første som går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåvel, får da håpe at de som kommer fra Braathens ikke prøver å ta av med en El-18 [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Akselerasjonsfølelsen er like bra i en El-18 som i en 737, jeg har testet det !

Men da snakker vi IKKE om passasjertog [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Ang. å sitte i cocpit tror jeg nok det går bra her hjemme, det viktigste er nok at de kjenner deg på en eller annen måte, og at du ikke ser ut som boms. Det er sikkert lurt å klarere slikt i god tid på forhånd også, så de får tid til å sjekke deg ut.

Andrew

Lenke til kommentar
Del på andre sider

berre gløm det i allefall til den andre siden av havet.

etter osama's kamerater tok twin tower så er det nok håpløst, jeg hadde ikke turt om du hadde spurt meg om det i allefall. men etter du har landet er det kanskje en sjanse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløy med BA forrige Onsdag til egll. Og der var det ståldører låste dører og hele pakka. Så hvis du klarer og komme inn der, ja da er du praktisk talt veldig flink. Det skal mye til for og komme inn der ja. Og veldig mye til og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Hvis du tenker på kapteiner og piloter. Har ikke jeg hørt om noen som er sagt opp.


Å?...Jeg leste en plass at det er nedskjæringer av 160 pilotstillinger i SAS og 17 planlagte i SAS Commuter. Grunnen til at de 17 pilotene i SC mister/mistet jobb er p.g.a Norlink skulle redusere fra 5 til 4 fly.

[ 26-02-2002: Endret av: Kenneth Lima ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Kenneth Lima:

Å?...Jeg leste en plass at det er nedskjæringer av 160 pilotstillinger i SAS og 17 planlagte i SAS Commuter. Grunnen til at de 17 pilotene i SC mister/mistet jobb er p.g.a Norlink skulle redusere fra 5 til 4 fly.


Talen du har stämmer, men inte anledningen till de 17 i SC. De ställde också några Q400 avgångar.

More to come...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sittet i cockpit i Widerøe en gang, og det var artig. Flyvertinnen bestemmer ikke en ting om hvem som skal det, men det er flygerne! Det fikk jeg erfare. Jeg spurte flyvertinnen om jeg fikk lov til det(selvfølgelig knallrød i ansiktet og med kaldsvette hender) og hun sa at jeg skulle spørre gutta der framme. Jeg gikk dit, ikke så nervøs(det var jo ei jente jeg stod ovenfor da jeg spurte først) og han sa forunderlig nok OK, men da må du være snill og ikke fikle på alt her inne... Også fikk jeg en brief om hvor redningsvesten var, og hvordan jeg skulle slå opp setet i en nødssituasjon, for jeg hadde å komme meg til h****** ut der ifra når det var en nødlanding på land. Hvis det var en nødlanding på sjø, måtte jeg trekke i spaken i taket, så ville en stige komme ned, og en luke ville komme ned... osv. Det var RÅTT!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag fick sitta med i cockpit en MD11 av Thai, ESSA->VTBD det var en svensk och en thai pilot, jag satt var bara framme i en eller kanske två timmar, över Pakistan och Indien. Verkligen fint att se andra flygplan som flyger över och under. Hela vyn var så stor från cockpit. Det var kul kul. =)

Det var bara att fråga, det var visserligen 4 år sedan. Men jag det var en annan herre som hade flightcrew kort, så det hjälpte nog. Själv var jag bara 15 år då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...