Agnor Bertheussen Skrevet 25. februar 2002 Skrevet 25. februar 2002 Fikk lov til å sitte i Cockpit under hele turen fra Kirkenes til Tromsø, med SAS, Ikke takeoff, men landing. Fikk også sitte i cockpit hos Widereøre på tilbaketuren fra Tromsø til Vadsø. Landing, men ikke takeoff. Siter
Agnor Bertheussen Skrevet 25. februar 2002 Skrevet 25. februar 2002 Fikk lov til å sitte i Cockpit under hele turen fra Kirkenes til Tromsø den 22 feb, med SAS, Ikke takeoff, men landing. Fikk også sitte i cockpit hos Widereøre på tilbaketuren fra Tromsø til Vadsø. Landing, men ikke takeoff. Siter
Geir Gundersen Skrevet 25. februar 2002 Skrevet 25. februar 2002 quote: Opprinnelig postet av petter kindt: Hvis du tenker på kapteiner og piloter. Har ikke jeg hørt om noen som er sagt opp. De er tydeligvis i faresonen de også. Selv jobber jeg som lokomotivfører, og har derfra fått vite at flere av søkerne til lokføreraspirantstillinger består av flygere fra Braathens....såvel som teknisk personell. SAS kan jo ikke fortsette å fly flere neste tomme fly side ved side innenlands....og legger de ned, blir nok personell fra Braathens de første som går. Siter
Andrew Thomsen Skrevet 25. februar 2002 Skrevet 25. februar 2002 Nåvel, får da håpe at de som kommer fra Braathens ikke prøver å ta av med en El-18 [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Akselerasjonsfølelsen er like bra i en El-18 som i en 737, jeg har testet det ! Men da snakker vi IKKE om passasjertog [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Ang. å sitte i cocpit tror jeg nok det går bra her hjemme, det viktigste er nok at de kjenner deg på en eller annen måte, og at du ikke ser ut som boms. Det er sikkert lurt å klarere slikt i god tid på forhånd også, så de får tid til å sjekke deg ut. Andrew Siter
Agnor Bertheussen Skrevet 25. februar 2002 Skrevet 25. februar 2002 Ja det er omtrent noe slikt jeg også har tenkt. Men har aldri spurt på forhånd. SAS`ansatte ser ut til å ha lært mye om hva god service innebærer. Det er i alle fall slik jeg har opplevd det, og det er jo godt mulig det bare er tilfeldigheter. MVH Agnor Bertheussen- Siter
Gjest Skrevet 26. februar 2002 Skrevet 26. februar 2002 berre gløm det i allefall til den andre siden av havet. etter osama's kamerater tok twin tower så er det nok håpløst, jeg hadde ikke turt om du hadde spurt meg om det i allefall. men etter du har landet er det kanskje en sjanse Siter
Gjest Skrevet 26. februar 2002 Skrevet 26. februar 2002 Fløy med BA forrige Onsdag til egll. Og der var det ståldører låste dører og hele pakka. Så hvis du klarer og komme inn der, ja da er du praktisk talt veldig flink. Det skal mye til for og komme inn der ja. Og veldig mye til og. Siter
Kenneth Lima Skrevet 26. februar 2002 Skrevet 26. februar 2002 quote: Hvis du tenker på kapteiner og piloter. Har ikke jeg hørt om noen som er sagt opp. Å?...Jeg leste en plass at det er nedskjæringer av 160 pilotstillinger i SAS og 17 planlagte i SAS Commuter. Grunnen til at de 17 pilotene i SC mister/mistet jobb er p.g.a Norlink skulle redusere fra 5 til 4 fly. [ 26-02-2002: Endret av: Kenneth Lima ] Siter
Julian Barratt-Due Skrevet 26. februar 2002 Skrevet 26. februar 2002 Heisann jeg kjenner en kaptein i Braathens satt på med ham i klappsetet i cockpit på en OSL-BGO-OSL tur driiiiiiit tøft var det altså!!!!!! [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Siter
Julian Barratt-Due Skrevet 26. februar 2002 Skrevet 26. februar 2002 Jeg glemte å si at OSL-BGO-OSL turen min i cockpitt var ETTER 11. september Siter
Gjest Skrevet 27. februar 2002 Skrevet 27. februar 2002 quote: Opprinnelig postet av Kenneth Lima: Å?...Jeg leste en plass at det er nedskjæringer av 160 pilotstillinger i SAS og 17 planlagte i SAS Commuter. Grunnen til at de 17 pilotene i SC mister/mistet jobb er p.g.a Norlink skulle redusere fra 5 til 4 fly. Talen du har stämmer, men inte anledningen till de 17 i SC. De ställde också några Q400 avgångar. More to come... Siter
Eirik Mikal Aronsen Skrevet 27. februar 2002 Skrevet 27. februar 2002 Jeg har sittet i cockpit i Widerøe en gang, og det var artig. Flyvertinnen bestemmer ikke en ting om hvem som skal det, men det er flygerne! Det fikk jeg erfare. Jeg spurte flyvertinnen om jeg fikk lov til det(selvfølgelig knallrød i ansiktet og med kaldsvette hender) og hun sa at jeg skulle spørre gutta der framme. Jeg gikk dit, ikke så nervøs(det var jo ei jente jeg stod ovenfor da jeg spurte først) og han sa forunderlig nok OK, men da må du være snill og ikke fikle på alt her inne... Også fikk jeg en brief om hvor redningsvesten var, og hvordan jeg skulle slå opp setet i en nødssituasjon, for jeg hadde å komme meg til h****** ut der ifra når det var en nødlanding på land. Hvis det var en nødlanding på sjø, måtte jeg trekke i spaken i taket, så ville en stige komme ned, og en luke ville komme ned... osv. Det var RÅTT!!!! Siter
Johan Fredin Skrevet 28. februar 2002 Skrevet 28. februar 2002 Jag fick sitta med i cockpit en MD11 av Thai, ESSA->VTBD det var en svensk och en thai pilot, jag satt var bara framme i en eller kanske två timmar, över Pakistan och Indien. Verkligen fint att se andra flygplan som flyger över och under. Hela vyn var så stor från cockpit. Det var kul kul. =) Det var bara att fråga, det var visserligen 4 år sedan. Men jag det var en annan herre som hade flightcrew kort, så det hjälpte nog. Själv var jag bara 15 år då. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.