Gå til innhold

Landing på is - blitt noe av det?


Marius91

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Dere som er involvert i flyklubber i det ganske land, hvordan er det med landing på et isbelagt vann? Er isen trygg, og er det noen som har vært med sin klubb på det nå denne vinteren? :)

 

Var med min klubb, Haugaland Seilflyklubb, og landet på isen på Vatsvannet i Vats et stykke utenfor Haugesund i dag. Fantastisk, ingen radiokommunikasjon og uendelig med bane både foran deg og på sidene :) Det er livet det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne godt tenkt meg å lande på ett islangt vann her' date=' men da må vi brøyte oss igjennom 1 m snø først.. Ingenting som kommer til å skje på "impuls" med andre ord. Myk landing får man, bremselengden blir vel også høvelig liten, men jeg tror vi sparer forsikringsselskapet for den jobben. :grin: :grin: [/quote']

 

Hahah :grin: Evt ringer inn et anonymt tips om at du snakker store økonomiske påkjenninger for forsikringsselskapet, dersom det islagte vannet ikke er måkt innen 3 virkedager? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dette altså opp til kommunen å avgjøre?

Heldigvis er man havnet i en "ja" kommune som nettopp har delt ut 110.000 til den nyoppstartede flyklubben' date=' så man kan vell ikke forvente noe annet enn ja? :grin: [/quote']

 

Er nok opp til kommunen ja :) Ikke jeg som styrer med dette i min klubb, men vi har sikkert godkjennelse da klubben har landet der lenge der lenge før min tid. Når det gjelder ATC, var det veldig greit. Var på sola radar etter vi passerte 1500 fot over Haugesund, når vi nærmet oss Vats var det bare "Request to leave your frequency, *callsign*. Deretter holdt vi på uten radio resten av dagen :) Fantastiske greier å slippe! Squak 7000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...