Anders Henriksen Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 NORWEGIAN ONLINE DAY - Hver søndag 18.00 - 21.00 Denne gangen: Sør-Østlandet 15. Februar Førstkommende Søndag kjører vi igang med første Norwegian Online Day på VATSIM. Oslo FIR skal bemannes! Har du muligheten til å delta som ATC eller pilot så er du hjertelig velkommen! ATC som trengs: ENOS_CTR - Oslo Control ENGM_APP - Gardermoen Approach ENGM_TWR - Gardermoen Tower ENTO_APP - Farris Approach ENTO_TWR - Torp Tower ENRY_TWR - Rygge Tower ENCN_APP - Kjevik Approach Kan du delta som ATC, legg inn booking på VACCSCA sin hovedside og nevn gjerne i tråden her at du kan stille. Skulle det bli en voldsom interesse kan vi selvfølgelig åpne flere possisjoner. Kart finner du her: IPPC Scenery: Norske Flyplasser Velkommen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Flott tiltak! Kanskje en av de regionale flyplassene blir bemannet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 ENTO_TWR booket for hele kvelden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Kanskje du skal sende ut en mail om dette til alle som er ATC og Piloter i Vaccsca, slik at man kan få en del trafikk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Helstad Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Skal også være C1 den dagen, utsjekk.. ENGM_TWR er booket, Per-Kristian Jensen har ENGM_APP Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Forløpig så er følgende possisjoner tatt: Gardermoen Approach - [color:#000099]Per Kristian Jensen[/color] Gardermoen Tower - [color:#000099]Marius Helstad[/color] Torp Tower - [color:#000099]Anders Grønmyr[/color] Kjevik Approach - [color:#000099]Gunnar Seljeseth[/color] Vi trenger flere! Jeg tar selv en av de ledige possisjonene når vi begynner å få fylt opp lista. Skal også være C1 den dagen' date=' utsjekk..ENGM_TWR er booket, Per-Kristian Jensen har ENGM_APP [/quote'] Det stemmer, C1 utsjekk i Danmark fra kl. 20.00-22.00. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Skulle gjerne tatt ENOS, men mangler rating... Nåja, jeg kan vel altids ta Kjevik (ENCN). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nysveen Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Jeg kan godt ta ENRY_twr, men det kan fort ta en time eller to uti eventet før jeg kan logge på. så dere som arrangerer får vurdere det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anton Brondz Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Farris Approach, ENTO_APP, er booket 17-21z Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Veldig bra folkens, da er vi "fullbooket" Oslo Control - [color:#000099]Anders Henriksen[/color] Gardermoen Approach - [color:#000099]Per Kristian Jensen[/color] Gardermoen Tower - [color:#000099]Marius Helstad[/color] Farris Approach - [color:#000099]Anton Brondz[/color] Torp Tower - [color:#000099]Anders Grønmyr[/color] Rygge Tower - [color:#000099]Andreas Nysveen[/color] Kjevik Approach - [color:#000099]Gunnar Seljeseth[/color] Hvis det skulle være flere interesserte så er det fremdeles nok av possisjoner innenfor Oslo FIR som ikke er tatt! Nevn gjerne i denne posten om du tar en possisjon og hvis du har muligheten så book den på vaccsca sin hjemmeside, dette gjør at piloter vet hvilke steder som blir online. Håper å se mange i luftrommet over Sør-Østlandet til søndag! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Larsen Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Hva er dette for noe? Skal du bare booke deg inn på min posisjon helt uten videre, Anders? Neida :grin: Flott tiltak! Du ser meg sikkert på lista de fra og med neste gang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Til pilotene! Her er noen ruter til/fra flyplassene i regionen: (hentet fra standard ruteføringer i AIP ENR 3.5) Fra Gardermonen til: Rygge: GOTUR U/L996 AKIBA YG Torp: SKI TOR Kjevik: SKI U/M609 SVA DCT Fra Rygge til: Gardermoen: SORPI Kjevik: TOR U/Z300 SKI U/M609 SVA Fra Torp til: Gardermoen: TOR Kjevik: SKI U/M609 SVA Fra Kjevik til: Gardermoen: ARDAL TOR Rygge: ARDAL TOR YG Torp: ARDAL DCT TOR DCT Husk: Vestover = even flight level Østover = odd flight level Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Kommer nok innom til ENGM,som ice324 allefall. Snart blir det ENZV og ENBR :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir-Anders Hansen Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 KLM332 IB ,flott tiltak igjen;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 [size:11pt] Fagernes AFIS ønsker både store og små flymaskiner velkommen til vinterfjellet! [/size] Vi holder åpent fra kl. 18:00 UTC til kl. 19:30 UTC, evt. lengre om trafikkstrømmen tillater det. Velkommen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Da var vi igang folkens!! Håper vi får nok av piloter over østlandet i dag og at dere benytter sjansen til å besøke flyplassene ENTO, ENRY også når de først er bemmannet. Enjoy, gleder meg til en hyggelig kveld i tårnet på torp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Da er Fagernes åpent også! Vi har gode forhold for øyeblikket, en flott kveldsnav til Fagernes er ikke å fraråde! Velkommen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Og mens jeg venter på trafikk på Kjevik sitter jeg og roter litt med .ese filer... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Jeg er på vei nedover Gunnar . Stikker kanskje innom deg etterpå også Ivar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 om noen som titter innom har mulighet til å kontrollere oslo control evnt rygge hadde det blitt bra med dekning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 har vært rimelig bra med trafikk på ENTO i kveld, takk til alle hyggelige piloter som kom innom. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 Takk til alle som støttet opp folkens! Jeg kom litt senere hjem enn beregnet så Oslo Control stod ledig den første timen. Ellers var det godt med trafikk og håper alle fikk en fin kveld online! Vestlandseventet annonseres snart på forumet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 En nyttig link for Callsign-bruk; http://en.wikipedia.org/wiki/Airline_codes-All Husk; på VATSIM flyr vi med ICAO-koder. SAS (SK) blir da hennholdsvis CNO ("SCANOR", SAS Norge) eller SAS ("SCANDINAVIAN", alt som ikke er SAS Norge). Norwegian (DY) bli NAX ("NOR SHUTTLE"). Jeg hadde i dag "æren" av å korrigere en mer erfaren VATSIM pilot på dette feltet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 En nyttig link for Callsign-bruk;http://en.wikipedia.org/wiki/Airline_codes-All Husk; på VATSIM flyr vi med ICAO-koder. SAS (SK) blir da hennholdsvis CNO ("SCANOR"' date=' SAS Norge) eller SAS ("SCANDINAVIAN", alt som ikke er SAS Norge). Norwegian (DY) bli NAX ("NOR SHUTTLE"). Jeg hadde i dag "æren" av å korrigere en mer erfaren VATSIM pilot på dette feltet... [/quote'] :grin: :grin: Fort gjort.Trodde Amerika West var borte jeg.Allefall ICAO.At Us airways bruker gamle America west callsign visste jeg ikke. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.