Gå til innhold

VATSIM+IVAO=SATCO


Geir G

Anbefalte innlegg

Heisann,

daglig er det over 800 personer på VATSIM sine servere samtidig og 800 på IVAOs. Har siden jeg begynte med flyging online alltid fundert på muligheten for å slå disse nettverkene sammen, slik som SATCO var. I praksis er det jo bare bagateller som skiller VATSIM fra IVAO, og motsatt. For noen år siden brukte jo begge nettverkene til og med samme software. Mange piloter/atc bruker begge nettverkene.

 

To ting jeg kan nevne som er ulikt på IVAO og VATSIM:

- Rang også for piloter.

- Trening før en får sitte som ATC.

 

Derfor stiller jeg nå sprørsmålene:

Er det noen mulighet for å starte en positiv bølge for sammenslåing av nettverkene?

 

Hvor skal en isåfall starte?

 

Dette er bare en drøm, men det hadde jo vært gøy om folk engasjerte seg i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Web-hotell med 1GB lagrinsplass står klar dersom noen vil lage nettside for formålet. Nevnte webhotell er for øyeblikket "bebodd" av et debattforum pålydene "Midt i Debatten", men det lar seg enkelt kaste ut siden pågangen har latt vente på seg...

 

At jeg vil støtte opp om en slik "bølge" er en selvfølge! :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det blir fred på Gaza før dette skjer, men jeg støtter for all del målet! Men ettersom du nevnte det som en av forskjellene, er det viktig for IVAO folka at hvem som helst kan logge seg på som ATC uten det systemet som man har på VATSIM? For jeg ønsker flere brukere på et felles nettverk, men ikkke på bekostningen av kvaliteten til det vi allerede har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...