Gå til innhold

skummelt?


Atle Dreier

Anbefalte innlegg

Ja dette er jo et velkjent problem, og man kan tenke seg omfanget av dette nå som flyselskapene sliter med økonomien.

Det skulle ikke forundre meg om det kjøpes piratdeler over en lav lest både her og der.

Det blir vel snart slik at man spiller russisk rulett hver gang man setter seg inn i et passasjerfly...

Jeg foretrekker også, som mange andre, NSB [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Helge Bø:

Ja dette er jo et velkjent problem, og man kan tenke seg omfanget av dette nå som flyselskapene sliter med økonomien.

Det skulle ikke forundre meg om det kjøpes piratdeler over en lav lest både her og der.

Det blir vel snart slik at man spiller russisk rulett hver gang man setter seg inn i et passasjerfly...

Jeg foretrekker også, som mange andre, NSB [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Du får ta med deg noen kolleger fra politiet til Braathens teknisk på Sola. Så kan du selv se om de bruker piratdeler der. Du som er politi og sikkerhetskritiker burde vel sjekke opp denne saken. Her kan du ha en riktig alvorlig sak du kan avsløre. Tenk deg den heltestatusen du får.

Helge Bø - Mannen som reddet mange flypassasjerer.

Eller kanskje du foretrekker å formidle budskapet til innbyggerne i Stavanger tidlig om morgenen når du går din daglige avisrunde ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt Morten.

Syns du går litt over streken her. Kan vara at Helge har sagt (skreve) nåke ein gong som kanskje ikkje var heilt sant.(snakker då om dette politigreiene). Men han har vel for so vidt innrømt at da ikkje var sant. Då syns eg et me andre skal la sagt vara sagt. Han var no i da minsta man nok te å sei at da ikkje stemte. Så la Helge få fred for da greiene der. E ikkje akkurat kjekt for han når han ikkje kan svara på et einaste innlegg uten at da blir tatt opp på nytt. Så kutt ut da tulle der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av M.Steen:

Du får ta med deg noen kolleger fra politiet til Braathens teknisk på Sola. Så kan du selv se om de bruker piratdeler der. Du som er politi og sikkerhetskritiker burde vel sjekke opp denne saken. Her kan du ha en riktig alvorlig sak du kan avsløre. Tenk deg den heltestatusen du får.

Helge Bø - Mannen som reddet mange flypassasjerer.

Eller kanskje du foretrekker å formidle budskapet til innbyggerne i Stavanger tidlig om morgenen når du går din daglige avisrunde ?

Kan ikke dere være så snill å la den saken forsvinne i det mørke? Begynner å bli litt lei av å høre det samme om og om igjen. Greit nok, Helge skulle gjerne ikke sagt enkelte ting som han sa, men det er jo nesten et halvt år siden om jeg ikke tar rimelig feil. Det er uansett flere måneder siden.

Dette er ikke direkte siktet mot en enkelt, ettersom at det er flere som gjentatte ganger tar opp diskusjonene som var for lang tid tilbake siden.

Med [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] VENNLIG [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] hilsen Espen.

PS. Så nettopp posten til Torstein over, og er helt enig med han!

[ 28-01-2002: Endret av: Espen Søderstrøm ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting å taka for Hlge. Skulle no berre mangla om me ikkje skulle ta kvarandre litt i forsvar her på flightsim.no. Eg blir rett å slett provosert te da yttersta når eg ser folk som rakker ned på andre her i forumet. Prøver derfor så godt eg kan å halda meg utanfor sånne diskusjona. Men eg får sei da so piloten sa til Donald Duck då han takka ofr skyssen med todekkaren. "Ingen Hårsmak"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, piratdelar är skumma saker...

Det värsta är att vissa tilverkare är otroligt duktiga på att förfalska dokumentationen till delarna de tillverkar, så det ser helt legalt ut även vid en noggran granskning.

Så det behöver inte vara så att flygbolagen betalar mindre för dessa delar jämfört med originaldelar. Ofta så tar försäljaren ett högre, normalt, pris och stoppar mellan skillnaden i egen ficka för att inte verka suspekt.

Vissa flygplans tillverkare har faktiskt konkluderat med att det finns fler flygande enheter av vissa modeller, än vad som tillverkats... De är altså satt samman av delar. Inte stora transport flyg, men mindre maskiner.

Lyckligtvis så vet man om problemet, och alla stora tillverkare har ett avancerat system för att kunna följa upp varje liten del de tillverkar. De har också "hotlines" dit man kan ringa och snart få verifierat om din del är original eller ej, eller rapportera en pirat del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...