Gå til innhold

Video om Braathens (meget bra)


Kenneth Sivertsen

Anbefalte innlegg

Hei den filmen har jeg du kan kjøpe den i NAK for 330 nok

Det gjorde jeg det er en bra film den inneholder:

OSLO-AALESUND-OSLO-TRMOSØ-SVALBARD-TROMSØ-OSLO-MOLDE-OSLO-BERGEN-OSLO-AALESUND (IGJEN)-OSLO.

Med fly typene Boeing 737-400,500,700

God fornøyelse

[image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, Kenneth!

For mye scener av fjell og landskap. Jeg har hatt denne videoen en stund før offisiell release. Men en god del shots er det fra cockpit - og ser du den noen ganger [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] kan du fryse instrumentscenene. De gir info om både ruter, motorverdier, FMC-bilder, climb osv.

Ta den for det den er - mye "utebilder", men noe kan du absoutt snappe opp av hvordan flymaskinen er satt opp, spesielt under T/O og landing.

Hilsen Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

For mye scener av fjell og landskap. Jeg har hatt denne videoen en stund før offisiell release. Men en god del shots er det fra cockpit - og ser du den noen ganger kan du fryse instrumentscenene. De gir info om både ruter, motorverdier, FMC-bilder, climb osv.

Ta den for det den er - mye "utebilder", men noe kan du absoutt snappe opp av hvordan flymaskinen er satt opp, spesielt under T/O og landing.


Vel, jeg ble også en smule skuffet. Denne Braathens-videoen passer nok best for "folk flest". Som simmer hadde jeg større forhåpninger til videoen. Cockpitscenene er greie nok, men de er jo egentlig bare noen kjappe glimt. Jeg synes det er tragisk at et videoproduksjonselskap som er såkalt fokusert på flyvning ikke klarer dette bedre. Norge sett fra luften er sikkert eksotisk nok for amerikanere, men for harbarka flyinteresserte har denne filmen i aller beste fall en slags "affeksjonsverdi".

Her har produksjonsselskapet et skikkelig motivert og proffesjonelt flyselskap tilgjengelig for flyfilming, og så ender de opp med en sightseeingtur med kamera mer eller mindre festet på nødutgangen uten en eneste kommentar (med unntak av det lille som crewet bidrar med). Rett skal være rett; Braathens crewet gjør en bra jobb når de slipper til.

Jeg har kjøpt min siste video fra World Air Routes. Jeg kan på den annen side anbefale videoer fra AVION

AVION leverer skikkelig dokumentar (ja, faktisk med kommentator - TV produksjonskvalitet!)med svært bra teknisk kvalitet (i motsetning til World Air Routes!). Jeg har selv AVION-videoene B737 - 25 YEARS IN KIWI SERVICE, AIR ATLANTIQUE og AIRSIDE NEW ZEALAND.

Dette er MUST HAVE videoer! Førstnevnte gir et tilbakeblikk på 737-200 i tjeneste på New Zealand (masse historikk inkl en skikkelig cocpitflight), Air Atlantique inneholder også masse historikk pluss en flytur med en Dc6 frakter blandt mye annet.

AIRSIDE NEW ZEALAND er en dokumentar om dagens luftfart på øya. Masse fine flyscener som ANBEFALES på det varmeste.

Vel, det var min mening. Uansett: ha en god helg, alle sammen!

[ 26-01-2002: Endret av: Olav M. Rønningen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Julian Barratt-Due:

Hei den filmen har jeg du kan kjøpe den i NAK for 330 nok

Det gjorde jeg det er en bra film den inneholder:

OSLO-AALESUND-OSLO-TRMOSØ-SVALBARD-TROMSØ-OSLO-MOLDE-OSLO-BERGEN-OSLO-AALESUND (IGJEN)-OSLO.

Med fly typene Boeing 737-400,500,700

God fornøyelse

[image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Aldri i livet som jeg gidder å betale 330 NOK for en videofilm. Halo ? Er dere helt friske , en toppny videofilm koster maks 180 kr ,men 330 kr for en videofilm. Nei, jeg vil ikke si noe mer om det...............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Hei igjen.

Jeg er enig med deg Olav.Etter og ha kjøpt AVION 737 in kiwi service, er Braathens videoen dårlig.Men det er jo ok og ha , så lenge det er Braathens og flyging i norge.

Kenneth, vi er så enige! Jeg innrømmer gjerne at jeg liker å ha World Air Routes videoen om Braathens i samlingen. Som "livslang Braathens supporter" måtte jeg bare ha den. Det er ihvertfall ikke Braathens feil at videoen ble som den ble.

Har i kveld sett AVION 737 IN KIWI SERVICE for andre eller tredje gang. Den er virkelig et MUST HAVE, kanskje spesielt for oss som bygger paneler. Videoen er veldig godt laget, med svært god teknisk kvalitet og interessante kommentarer.

Jeg gjentar det gjerne: AVION videoen 737 IN KIWI SERVICE anbefales på det varmeste.

quote:

Aldri i livet som jeg gidder å betale 330 NOK for en videofilm. Halo ? Er dere helt friske , en toppny videofilm koster maks 180 kr ,men 330 kr for en videofilm. Nei, jeg vil ikke si noe mer om det...............


Jeg kjenner en vanlig lønnsmottaker som nylig kjøpte et frimerke for NOK 25 000,- . Har du en hobby, så har du en hobby................... Det er ikke snakk om å gidde da, man PRIORITERER.

[ 26-01-2002: Endret av: Olav M. Rønningen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...