Gå til innhold

VATSIM: Approachutsjekk Værnes mandag 15.!


Tore Urvik

Anbefalte innlegg

Hei hei alle sammen,

 

Kim Vanvik skal ha sin Approachutsjekk på Værnes (ENVA) mandag førstkommende (15. desember) kl. 20:00 lokal tid. Til dette trenger vi selvfølgelig litt hjelp fra andre kjære VATSIMmere. For meg som eksaminator er dette ønskelista:

- ENVA_TWR (20:00-21:30 lokal tid)

- ENBD_S_CTR / ENTR_CTR (20:00-21:30 lokal tid)

- noen piloter til VFR til/fra f.eks. Kvernberget eller Røros

- en gjeng med piloter til/fra Værnes fra/til Bodø, Bergen, Stavanger el.lign.

- Approach på Flesland eller Sola TMA er også ønskelig, men ikke noe must.

 

Skulle noen ha noen spørsmål, still dem her, eller send meg en PM. For ATC'er; vennligst book posisjonene på VACCSCA-siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Forsatt svett i baken etter 7 timer som Gardermoen Director på Gardermoen Realtime-eventet, må jeg si jeg gleder meg til i morgen når jeg bare skal se og lytte på utsjekken i morgen, mandag.

 

Responsen i tråden her har ikke vært overveldende, men håper at piloter og fellow ATC's finner veien til Kims utsjekk imorgen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde approach utsjekk også innebar å kontrollere TWR seksjonen' date=' men feil kan også de dødelige ta.[/quote']

 

Hei Ivar,

 

Det er en mulighet. Nå har de jo allerede bevist at de kan TWR. Da er det heller å foretrekke "mye" aktivitet som vektorering og aktivitet i flere deler av luftrommet samtidig. Dette også for å se hvordan kandidaten samarbeider med andre ATC i dette tilfellet både "over og under". Men for at dette skal være noe poeng, så bør det jo være litt trafikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde approach utsjekk også innebar å kontrollere TWR seksjonen' date=' men feil kan også de dødelige ta.[/quote']

 

Men for at dette skal være noe poeng, så bør det jo være litt trafikk.

 

Det var litt av poenget mitt, har vel ennå ikke hatt så mye trafikk på ENVA at jeg ikke klarer å ta TWR possisjonen samtidig. Jo mer trafikk, jo artigere for kandidaten. Dog, man må jo ha i bakholdet at man er på utsjekk og ikke nødvendigvis er på jakt etter mye stress. ;)

 

ENVA_APP og ENGM_APP er oppe å går i dette øyeblikk for å varme opp, kom å fly!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...