Gå til innhold

F-16 formasjon over Norge


Bjørn Heggebø

Anbefalte innlegg

Uvitende om noe som helst tok jeg av med min instruktør fra ENBR kl 1425 lokal tid fra RW35 o0g fikk clearense for right turn outbound via Gravdal og Morvik. Midt mellom disse punktene får jeg melding fra Flesland tower: LN-MTC you will have 6 F16 comming up behind you from south east. Skjønte ikke med det samme hva han sa, og ikke var det noe av det vanlige som jeg forventet å høre heller, men instruktøren hadde skjønt det og våknet i opphisset begeistring med påfølgende nakkevridning i omtrent 180 grader. Etyterhvert som jeg skjønte hva som bvar blitt sagt måtte jeg også prøve å få øye på festlighetene og samtidig holde flyet på riktig kurs og høyde. Og jammen fikk vi se dem alle 6. Mulig det var flere også for på radio hørte jeg Tiger1 og Tiger7 kommunisere med tårnet. Kjekke østlandsstemmer klare og tydelige :-)

 

Så litt "off topic" kunne bare ikke dy meg...

Appropo Ole Edward Antonsen, er det i forsvarets musikk mye snakk om at det at Trondhjemskorpset ble luftforsvarskorps for bare noen år siden, er mye takket være hans initiativ. Som trompeter i Bergenskorpset og som sådann kollega med ovennevnte (uten sammenligning forøvrig:-) bør vi jo også være ganske fornøyd da vi får bli marinekorps over nyttår. Både Trondhjemskorpset og Bergenskorpset var fra før Hærkorps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...