Gå til innhold

Røros Lufthavn - bemannet i kveld fra kl. 18:00!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette ser ut som en spennende flyplass. Synes det er gøy at litt annerledes flyplasser blir bemannet innimellom. Synd du har lite trafikk akkurat nå, Ivar. Det var kanskje litt mer tidligere i kveld. I hvertfall synes jeg det hadde vært morsomt om Tromsø og Bodø var litt mer bemannet innimellom.

Må nesten legge til at jeg nok ville ha fløyet dit, men jeg har dessverre ikke tid i kveld.

Skrevet
Ingen? Seriøst? Har du sittet i Tårnet på Røros og drukket kaffe i to timer uten trafikk?

Jeg som arbeider i Røros Flyservice burde jo tatt meg en tur' date=' men fs er nede nååååå [/quote']

Jeg holder kaffen varm for å si det slik, en god bok hjelper godt på slike dager. :grin:

Skrevet
Ingen? Seriøst? Har du sittet i Tårnet på Røros og drukket kaffe i to timer uten trafikk?

Jeg som arbeider i Røros Flyservice burde jo tatt meg en tur' date=' men fs er nede nååååå [/quote']

Ey, jeg er også ansatt i rfly, ENGM derimot, men samme firma = arbeidskollega! Hilsninger til deg!

Skrevet

Etter 3h 45min var det på tide å gi seg. Ble jo en del bevegelser på tampen der. Synes det er litt artig å bemanne flyplasser som byr på en utfordring, både for kontrollerne og flygerne. Takk til dere som fløy i kveld. :)

Skrevet

Om du bemanner Røros i morgen eller på torsdag så skal jeg gi deg minst to flybevegelser! Jeg synes at det er synd at folk ikke bruker de flyplassene som er bemannet. Det er ikke så vanskelig å endre flyplanen sin. Jeg bestemmer meg aldri for hvor jeg skal fly før jeg har sett hvor det er kontrollere. Og da flyr jeg gjerne i utkantstrøk av Europa som generelt har lite trafikk.

Skrevet

Ivar du er jo geinal noen ganger da :D neste gang skal jeg gi deg litt VFR trafikk ihvertfall ;) Vet at det er litt uforutsigbart dette med å gi beskjed når man skal sitte ATC uten at det er Events osv.. men fortsatt med å sett deg på litt spennende flyplasser Ivar :)

Skrevet

Ivar, et utrolig flott initiativ! :) Morsomt at litt "andre" flyplasser er bemannet. Var klart til å ta meg en tur i C172, men værforholdene var laangt under VFR minima, så ble ikke noe av det gitt... Fortsett gjerne med slike bemanninger i fremtiden :)

Skrevet

Det er mulig, så fram til at man faller innenfor rammene på hva som er tillatt eller ikke. Da med tanke på de begrensinger ILS CATI gir etc. :) IFR landingsrunder vil jo i praksis si instrumentinnflygning, og ikke den gode gamle runden man er vant til under VFR forhold.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...