Ivar Skaugstad Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Røros Lufthavn (ENRO) vil være bemannet av undertegnede fra klokken 18:00 LT i kveld. Alle avganger og ankomster er velkommen, til Norges julenisseland! Siter
Petter Tandberg Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Et lite spm, Ivar... Betyr OVC003 at det er overskyet 300 ft over flyplassen , eller over havnivå ? Siter
Tommy Hansen Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Det er OVC 300AGL aerodrome ja. Hadde det vært skyer below aerodrome level ville det vært angitt OVC/// f.eks. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Skrevet 9. desember 2008 Det stemmer det som Tommy sier. I øyeblikket er det OVC002.. Det er fint vet du, når DH er ca. 500ft AGL. :grin: Siter
Morten Ruud Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Dette ser ut som en spennende flyplass. Synes det er gøy at litt annerledes flyplasser blir bemannet innimellom. Synd du har lite trafikk akkurat nå, Ivar. Det var kanskje litt mer tidligere i kveld. I hvertfall synes jeg det hadde vært morsomt om Tromsø og Bodø var litt mer bemannet innimellom. Må nesten legge til at jeg nok ville ha fløyet dit, men jeg har dessverre ikke tid i kveld. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Skrevet 9. desember 2008 Har ennå ikke hatt en eneste bevegelse på flyplassen. :grin: Hoi, nede i OVC001 nå! Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Ingen? Seriøst? Har du sittet i Tårnet på Røros og drukket kaffe i to timer uten trafikk? Jeg som arbeider i Røros Flyservice burde jo tatt meg en tur, men fs er nede nååååå Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Skrevet 9. desember 2008 Ingen? Seriøst? Har du sittet i Tårnet på Røros og drukket kaffe i to timer uten trafikk?Jeg som arbeider i Røros Flyservice burde jo tatt meg en tur' date=' men fs er nede nååååå [/quote'] Jeg holder kaffen varm for å si det slik, en god bok hjelper godt på slike dager. :grin: Siter
Øystein Granslo Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Ingen? Seriøst? Har du sittet i Tårnet på Røros og drukket kaffe i to timer uten trafikk?Jeg som arbeider i Røros Flyservice burde jo tatt meg en tur' date=' men fs er nede nååååå [/quote'] Ey, jeg er også ansatt i rfly, ENGM derimot, men samme firma = arbeidskollega! Hilsninger til deg! Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Skrevet 9. desember 2008 Etter 3h 45min var det på tide å gi seg. Ble jo en del bevegelser på tampen der. Synes det er litt artig å bemanne flyplasser som byr på en utfordring, både for kontrollerne og flygerne. Takk til dere som fløy i kveld. Siter
Morten Ruud Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Om du bemanner Røros i morgen eller på torsdag så skal jeg gi deg minst to flybevegelser! Jeg synes at det er synd at folk ikke bruker de flyplassene som er bemannet. Det er ikke så vanskelig å endre flyplanen sin. Jeg bestemmer meg aldri for hvor jeg skal fly før jeg har sett hvor det er kontrollere. Og da flyr jeg gjerne i utkantstrøk av Europa som generelt har lite trafikk. Siter
A L Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Ivar du er jo geinal noen ganger da neste gang skal jeg gi deg litt VFR trafikk ihvertfall Vet at det er litt uforutsigbart dette med å gi beskjed når man skal sitte ATC uten at det er Events osv.. men fortsatt med å sett deg på litt spennende flyplasser Ivar Siter
Petter Tandberg Skrevet 10. desember 2008 Skrevet 10. desember 2008 Ivar, et utrolig flott initiativ! Morsomt at litt "andre" flyplasser er bemannet. Var klart til å ta meg en tur i C172, men værforholdene var laangt under VFR minima, så ble ikke noe av det gitt... Fortsett gjerne med slike bemanninger i fremtiden Siter
Hans Øyvind Lunde Skrevet 10. desember 2008 Skrevet 10. desember 2008 Kult tiltak! Har et kanskje dumt spørsmål, men siden jeg ikke vet bedre: Er det mulig å ta landingsrunder som IFR i sånne forhold? Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Skrevet 10. desember 2008 Det er mulig, så fram til at man faller innenfor rammene på hva som er tillatt eller ikke. Da med tanke på de begrensinger ILS CATI gir etc. IFR landingsrunder vil jo i praksis si instrumentinnflygning, og ikke den gode gamle runden man er vant til under VFR forhold. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.