Kenneth Sivertsen Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Var nok mange som satt som et ? etter dette. [video:youtube] Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Hangarskip-landing... US Navy-pilot? Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 er ikke dette er rj-85 eller no..... Siter
Magnus F. Meese Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Synes det ligner på en Avro jeg. Nå har jo jeg aldri befunnet meg på innsiden av en Avro, men vingeprofil, motorer, og diverse passet ganske bra mot det bildet jeg har av en Avro i hodet mitt just nu Siter
Lars B. Frostad Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Er jo i hvertfall passasjerfly, siden man hører cabincrew i bakgrunnen på PA-systemet en stund etter aborted landing: "Ladies and gentlemen for technical reasons the captain has discontinued the approach into..." Ang. flytype vil jeg nok tippe på enten BAe / Avro RJ ja, eller evt. Dornier 328 - som er foreslått på youtube-siden til dette klippet. Siter
Andreas R.Pettersen Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 første dagen på jobben "whot no tailhock" Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 En Dornier 328 er det nå i alle fall ikke. Vi kan tross alt se bakenden av en jetmotor i klippet. En Dornier 328 har da tross alt propeller.... http://www.airliners.net/photo/British-Airways-(Sun-Air/Dornier-328-110/1413143/M/ Siter
Martin Adam Martinsen Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 En Dornier 328 er det nå i alle fall ikke. Vi kan tross alt se bakenden av en jetmotor i klippet. En Dornier 328 har da tross alt propeller....http://www.airliners.net/photo/British-Airways-(Sun-Air/Dornier-328-110/1413143/M/ Der tar du feil Dornier kan utstyres med 2 jet motorer. Den heter Dorniej 328JET http://www.airliners.net/photo/British-Airways-(Sun-Air/Fairchild-Dornier-328-310/1415736/L/ på video kan det være BAE, se på baksiden av motorene: http://www.airliners.net/photo/Lufthansa-Regional-(Lufthansa/BAE-Systems-Avro/1410915/L/ Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Litt overrasket over at de ikke gjør mer enn å legget til "JET" når de setter på jet-motorer, men ok. Da lærte jeg noe nytt i dag også..... Siter
Mathias Ganss Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Det er en BAe146 på innflyging til Bern. Tipper det er Flybe. Mvh Mathias Siter
Kenneth Sivertsen Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Skrevet 28. oktober 2008 Dette skriver han som filmet. .....This was footage taken from a plane landing at Bern airport Switzerland. It was quite a windy day and I think it was wind shear that caused the plane to hit the runway. Are there any expert opinions, was this a near accident? How dangerous/close was this? All input welcome Siter
Are Barstad Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Det er umulig å si noe om hvor "farlig" dette var basert på den videoen. Nå har jeg kun erfaring fra mindre propellfly, men det er "ingen skam å snu" og når man ikke har full kontroll over en landing er det rette alltid å enten gi throttle til man får kontroll over flyet (virker i allefall på mindre propellfly) eller å gå rundt. På et større fly med turbiner regner jeg med at det blir en del vanskeligere da du blandt annet spiser opp runway raskt samt spool-up tider. Jeg er uansett imponert over at kapteinen på dette flyet tilsynelatende umiddelbart valgte å gå rundt. Videoen i vedlegget viser hvor fort det kan gå galt i wind shear conditions hvis man insisterer på å utføre en landing når man burde ha gått rundt! Denne gangen gikk det heldigvis greit. edit: Jeg ser forresten på videoen at piloten retract'er spoilere kort tid etter landing som om han hadde tenkt å gå rundt. Men like etter extender han dem igjen. Jeg har ingen erfaring med landing av slike fly og bare gjetter på at det er dette som kan ha skjedd. [video:youtube]http://www.youtube.com/watch?v=bcS89Ktbxeo Siter
Martin Adam Martinsen Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Litt overrasket over at de ikke gjør mer enn å legget til "JET" når de setter på jet-motorer' date=' men ok. Da lærte jeg noe nytt i dag også..... [/quote'] Ja jeg sturset over deet selv, men sånn er det bare... Siter
Christian Paulsen Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 På et større fly med turbiner regner jeg med at det blir en del vanskeligere da du blandt annet spiser opp runway raskt samt spool-up tider. Jeg er uansett imponert over at kapteinen på dette flyet tilsynelatende umiddelbart valgte å gå rundt. Ja, jeg syns det på videoen høres ut som de allerede har bortimot full GA- thrust litt før de treffer bakken. Takk for den video-snutten du la med her også forresten, den har jeg ikke sett før, og det var spektakulært. En viss porsjon frykt er det neppe fritt for der, samme hvor i flyet man befinner seg. :eek: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.