Gå til innhold

Nytt Virtual Cargo Flyselskap


Einar Kristiansen

Anbefalte innlegg

Hey folkens..Da er vi i gang med å planlegge ett nytt Virtual Cargo flyselskap.Tanken er å drive med flyfrakt verden over,med hovedbase i Bodø. Selskapet har ikke fått noe navn ennå,men fly-typen som skal brukes er Boeing 747-400.Vi vil lage en praktisk fly-test og en teoretisk prøve for å bli pilot hos oss.Så,straks kompisen min kommer seg på nett, er vi i gang...mer info senere.

Einar Kristiansen

Espen Furfjord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh... en ny virtual airline?

Høre bra ut, og jeg som lusker rundt i buskene og smugtitter etter et selskap å være med i..... får liksom ikke bestemt meg heller vettu :-)

Men.... 747 og Bodø lufthavn?... er det noen god ide da?.... er ikke rullebanen noget kort?

Jeg har tenkt å få meg Dreamfleet 737'ern så fort som råd er, og da røsker jeg ut alle flysetene og blir med vettu :-D

Må bare få med at jeg er fersk som flightsimmer, men lærer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey igjen..Joda rullebanen i Bodø er nok lang for 747( var 3 landinger/ take off, her i sommer)C-5 Galaxy kan også lande hær,har en egen oppstillingsplass(ekstra armert betong)..Når tid vi kan lansere vårt nye selskap er vanselig å si,utpå ny-året en gang.Det er mye som skal ordnes,planlegges,testes..

E.K [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image] [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut Einar, gleder meg til å se det nye VA selskapet.

Jeg har vært på Bodø flyplass mange ganger, og har jo sett at rullebanen er lang, men den ser litt puslete ut i FS2002 da..... men hva vet jeg, er jo FERSK simmer må vite, kan ikke få med seg ALT på en gang heller da vet dere

[image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image]

Men.... jeg får vel legge meg i hardtrening og bli "dyktig" jeg og, så får vi da se om jeg er bra nok.

[image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en kompis av meg har også ett fly selskap i tankene, han har laget fly (repaint) og holder på med hjemmeside

TransAtlantic heter det [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Der kommer det til og være mange fly + heilkopter

Jeg er for det meste helikopter pilot [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image]

er ganske fersk pilot, men lærer fort [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

[ 20-12-2001: Endret av: Lars Martin Frøystad ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Petter Dischington:

Dc 8, Convair cv 580 og Boeing 727 bør dere ha med. Så burde dere ha flights til Anchorage i Alaska, det er den byen i verden med mest cargo- trafikk.

[ 23-12-2001: Endret av: Petter Dischington ]

hello !

Sorry, det er feil.

1. Memphis (fedex sin base, og Fedex er verdensstørste cago selskap)

2. Hong Kong

3. Los Angeles

4. Tokyo/Narita

5. Anchorage

Kilde: Airliner World, December 2001

Blir hvertfall artig, hvis det kommer et nytt cargo selskap.

 

--------------

Vennlig Hilsen

Geir Fjellro Løitegård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Geir Fjellro Løitegård:

hello !

Sorry, det er feil.

1. Memphis (fedex sin base, og Fedex er verdensstørste cago selskap)

2. Hong Kong

3. Los Angeles

4. Tokyo/Narita

5. Anchorage

Kilde: Airliner World, December 2001

Blir hvertfall artig, hvis det kommer et nytt cargo selskap.

 

--------------

Vennlig Hilsen

Geir Fjellro Løitegård

Sorry [image]images/icons/blush.gif" border="0[/image]

Men det er iallefall mye cargofly der da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var resultaten av "styremøtet" ? [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Timmy Brandt:

Airborne Warning and Control System (AWACS) er riktig det:


Vet det.. [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Onkelen min har fikset radaren på et slikt noen ganger mens han jobbet på kjeller.. (han fiksa meg også en fin gjennomgang i cockpitten for F16A etter MLU på kjeller..! [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SAS Cargo VA hørres bra ut. Blir morosamt når da kjeme nåke på nett. Hadde ei påmeldingslista for interesrte vore nåke? F. eks. at dei som ville være med kunne senda ein mail te ein av dei som er med i styret.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...