Gå til innhold

Trinidad og Tobago -> St.Maarten ferietur.


Anbefalte innlegg

Jobben min som postpilot på øyrekkene nord for Trinidad og mot St.Maarten fikk en litt brå vending da jeg fikk en forespørsel fra sjefen min om å ta med en ferieturist på øyhopping hele veien opp til St.Maarten.

Viste seg å være en gammel pilot fra krigens dager som hadde gjort seg en formue på eiendomsalg.

Vanligvis flyr han egen Learjet i forbindelse med jobben, men ville ta ferieturen i et gammelt sjøfly. Måtte ha muligheten for å lande nær noen øyer uten stripe. Samt at han har en forkjærlighet for gamle propellfly.

Betaling var ikke noe problem, og jeg ville bo på skikkelige hoteller under turen.

 

Ombordstigning før vi drar fra Port of Spain mot Crown Point nord for Trinidad og videre til Grenada som er endestopp i dag.

Eget fly i bakgrunnen.

 

ombordstigningci0.jpg

 

Han fikk sitte i setet ved siden av meg. Utstyrt med et dyrt kamera av noe slag.

 

takeoffsv9.jpg

 

Et lite væromslag gjorde at vi måtte rette kursen noe.

vromslagqm9.jpg

 

Skulle bare innom og hente kone og datter. De ble sluppet av tidligere. Skulle kjøpe noen perlesmykker som er unike visstnok.

yisiktejb1.jpg

På turen over til Grenada møtte vi litt urolig vær, men den gamle sjøulken ristet av seg.

uroligvrwy6.jpg

Der nede skulle vi bo i dag.

hytteplassjs3.jpg

 

Og så var vi framme. Steike hvor tunge de koffertene til damene var.

frammedt5.jpg

 

Spurte hvorfor han absolutt skulle til denne øya.

Han er ihuga kricketfan, og det skulle være kamp på Queen's Park i dag.

 

Ettersom han har laptop med satelittkomunikasjon, vil bilder oppdateres hver dag.

Nye bilder i morgen når turen går til Barbados.

 

my.php?image=frammedt5.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fortsatte turen fra Grenada over til Barbados.

Vi fulgte en liten øygruppe nordover mot Saint Vincent før vi la kursen østover mot Barbados. Det var lavt skydekke, noe som gjorde at vi måtte ligge på 2000 fot for å gå under.

Er jo midt i orkansesongen, og kona til gjesten min klagde fælt på været i dag.

 

frtakeoffjc2.jpg

 

Det er et lite dykkerparadis her nede i karibien med krystallblått hav og skikkelig lang grunne.

dykkerparadisih5.jpg

 

Rhonde Island nærmest her var faktisk til salgs i fjor for 100.000.000 dollar. Noe som gjorde den til den dyreste privateide øya i historien.

rhondeislandgq1.jpg

 

Passasjerene mine var overrasket over hvor mange øyer her som har egen landingsstripe. Forklarte at det er ofte den beste metoden å levere turister og post på.

flyplass1zy4.jpg

flyplass2og2.jpg

 

Saint Vincent der framme, og det var på tide å sette kursen østover mot Barbados og Vor 112.7

saintvincentkp5.jpg

 

30nm vest for Barbados møtte vi et skikkelig ruskevær med tordenskyer og ustabil vind. Gåsa danset vilt i vinden til tider. Bra det er ILS på Adams :)

motfinalam3.jpg

 

tordenvrmv4.jpg

De to damene ombord var ikke lite sure etter landing. Tordenvær, et fly som er trangt og bråker så mye at de ikke kan prate i telefonen med venninnene sine gjorde at de valgte å dra direkte til St.Maarten med privatjeten istedet for å bli med resten av turen.

Privatpiloten var lite fornøyd med å bli avbrutt i midt i sin tredje Strawberry daquiri på stranden nedenfor Princess Juliana.

Kone og datter måtte dessverre vente til i morgen før han kunne komme og hente de.

 

Får håpe været klarner litt opp til i morgen før turen går til den Dominikanske republikk.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble endel forandringer i planene i kveld. Var meningen å vente til i dag med å fly videre på turen. Problemet var at en kompis som bor på Martinique, ca 100nm nordvest for Barbados, ringte i ekstase og sa at Heroes sesong 3 ville starte på i kveld. Og han hadde parabol.

Dette overhørte gamlingen jeg flyr rundt med, og han har faktisk fulgt med på den serien han og. "Fyr opp maskina" er omtrent direkte sitat.

 

Var en flytur som ville ta ca 1 time å gjennomføre, så det ville bli mørkt før vi rakk fram. Fikk en fin solnedgang da med dagens tordenskyer som hadde beveget seg mot vest.

sunseter1.jpg

pveipa9.jpg

Dessverre ble det ikke mange flere bilder. Møtte utrolige kastevinder midtveis, så det var bare å holde seg fast som best man kunne.

Så var vi på right downwind på Ft. De France TFFF. Nå var det 45 min til Heroes begynnte, så det var viktig å komme seg fort ned.

rightdownwindfw6.jpg

Vi rakk serien akkurat idet vi kom innom døra. Det var allerede gått til innkjøp av øl og popcorn, og vi hadde en heidundrende aften med både Heroes og Prison Break

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...