Gå til innhold

db.no & start.no: nestenulykker med fly = humor!


Andreas Grindvoll

Anbefalte innlegg

Dagbladet.no pleier å reklamere for start.no sine videosnutter og denne gang gikk det litt over streken. Nederst på dagbladet.no står det:

FILTER: Nestenkollisjon i lufta

Dette er vel noe av det verste en fallskjermhopper

og en flyver kan komme ut for.

humor

 

ordet humor linkes til start.no sine humorsider og der er dette førsteoppslaget: http://filter.start.no/humor/2413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg satt AKKURAT og leste dette sjølve. Og kjente eg vart reint ut forbanna. Det et TO ting eg er redd for når eg flyg. Det er inflight fire, og mid air collision.

 

At Start.no og Dagbladet.no anser slikt som HUMOR seier mest om kor utruleg uansvarleg og amatørmessig desse to nettstadane er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enok: Du hadde nok reagert likt som meg og Andreas om du fauk kvar dag. For det er jo slett ikkje morosamt når slikt skjer. Det er rett og slett livsfarleg. Og om du har erfaring i fly, så veit du kor fort ting skjer og kor små marginane kan være mellom suksess og fatale ulukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enok: Jeg har ikke overreagert. Jeg synes det var usmakelig. Sendte et par mails for å se om det skjedde noe, men det gjorde det ikke. Greit nok, forventet ikke noe svar; jeg ville bare si ifra om dette syntes jeg var uheldig. Grunnen til at jeg sendte mail var fordi man måtte registrere seg for å klage på videoen eller noe ifm videoen og det hadde jeg ikke tenkt til å gjøre.

 

Ulykker & nestenulykker har vært underholdning for folk i lange tider, - men humor? Selvfølgelig kan man bare holde kjeft og ikke si et kløyva ord, men er man uenig så skal man si ifra om man gidder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egentlig ikke tenkt å kommentere det, men jeg må si jeg forstår hvorfor Enok sier det han gjør.

 

Hva som er humor kan selvsagt diskuteres, men med mindre man har innvendinger mot at klippet i det hele tatt blir vist frem, ser jeg ikke helt problemet med at andre kategoriserer det annerledes. Altså som humor i stedet for drama, skrekk, action, ubderholdning, eller hva man måtte mene er rett kategori.

 

At noe for noen betraktes som humor, betyr jo ikke at det på noen måte trenger å være festlig der og da, for de som er involvert. Veldig mye video- humor er som du nevner nettopp nesten- ulykker, som der og da kan være både meget farlig og svært ubehagelig for den det gjelder.

 

Jeg må vel si at for egen del har jeg også mer enn en gang vært i situasjoner der jeg har vært i livsfare, og vært ekstremt redd, men som jeg i ettertid faktisk ler av. Hadde jeg hatt det på film er jeg sikker på at mange inkludert meg selv ville ledd av det også.

 

Jeg syns generelt ikke man skal diktere hva andre finner morsomt, eller hva man kan spøke med. Men samtidig er du jo i din fulle rett til å si fra, akkurat som jeg sier min mening her nå. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå sett klippet, og må bare si at klippet er på sin rette plass. Klippet fikk meg til å trekke på smilebåndet, ja. Jeg fatter ikke og begriper at dere er så utrolig kjipe og ikke klarer å se det komiske, eller morsomme i det som skjedde. Alt gikk bra, og pilot og hopper fikk seg en lærepenge de sent vil glemme.

 

Ellers la jeg merke til følgende tekst på klippet til hendelsen: ”Dette er vel noe av det verste en fallskjermhopper og en flyver kan komme ut for.”

 

Dette er en meget nøytral tekst, og peker ikke i retning av at klippet er humoristisk, så til de som ønsker å ”kvele” personen som har lagt ut filmen…. Skaff dere et liv!

 

Jeg er lei av ”14 årige” forståsegpåere og ”eksperter” innen sine sysler som kommer med politisk korrekte uttalelser. Det blir som da ei fjortissjente ble sur på meg da jeg kverka en edderkopp som var i veien for meg da jeg var yngre. Hun presterte å si: ”Hvorfor gjorde du dette da? Alt liv har rett til å leve bla bla bla!”

 

 

Andreas Grindvoll

”Sendte et par mails for å se om det skjedde noe, men det gjorde det ikke.” Ikke så rart at du ikke fikk svar på mailen, du er jo totalt useriøs. Jeg tenker nok at de som fikk mailen fra deg ler av deg den dag i dag.

 

At det går an å synke til et slikt lavmål?!

 

Torstein Sønstabø

Buhuuuu jeg er så mye ut og flyr, og jeg synes ikke dette er noe morsomt!

 

Som om du kan forvente å få en fallskjermhopper midt i propellen når du er ute og fly til vanlig! Hva tror du er sannsynligheten for at noe slikt skal skje?

 

 

Jeg må også minne om at den som har lagt ut filmen, mest sannsynlig er hopperen selv. Jeg tror han hadde ledd seg i hjel av enkelte her på forumet.

 

Dama mi har nå sett klippet.

1. Hun lo av klippet.

2. Hun himler med øynene og rister på hodet når hun nå ser enkeltes reaksjoner på videosnurten.

 

For meg minner dette mest om små SV barn!

 

 

 

For de av dere som blir sure på meg nå……

Den som er med på leken, får tåle steken!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth: Eg har ikkje ord for dine uttalelsar. Eg veit ikkje om eg skal le eller flire av dei. Nei, det er sant, det er ikkje ofte det skjer. Men eg skal love deg at den dagen det er nære på, så garanterar eg at piloten IKKJE ler. Når ein får nærpasseringar av diverse slag så skremmer det i allefall 4-5 år av levetida mi av meg. Og som du seier at alle må få meine det dei vil.... undrar meg på om du såg deg sjølve i spegelen denne morgonen? For eg meinar då at "alle" innbefattar meg også. Og Andreas.... og dei andre her inne som har ei meining i saken.

 

 

Forresten...prøvd å ta ALLE pillane på ein gang?

Eg inviterar deg hit slik at du kan vere frekk og svare meg på samme måte ansikt til ansikt. :) (Du betalar reise og opphald)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten...prøvd å ta ALLE pillane på ein gang?

 

Nådda, nå må du ikke fleipe med pillemisbruk, er mange pillemisbrukere som kan ta seg nær på din holdning med spøk av pilleinntak ;)

 

Alle er nok enig i at dette ikke er humor, dog er det ett meget spennende klipp, og man kan nærmest føle adrenalinet strømme når man ser det. Piloten på flyet er sikkert fremdeles lykkelig uvitende om seansen som foregikk.

Men slik en oppstandelse ett slikt klipp kan få pga av at det er postet i feil kategori er for meg helt uforstålig.

Det minner meg om noen tegninger som ble trykket for ett par år siden og den reaksjon de fikk.

At man ikke tåler mere enn dette tyder på at man enten har en hevdelsetrang eller at man er i feil yrke.

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting nevnt om pillemisbruk. Er godt mogleg dei pillane SKAL takast samtidig.

 

Litt radikalt å trekka linjer mellom reaksjonane etter dei berømte teikningane og dette her. Spesielt ettersom me som reagerar ikkje går rundt og brenn tilfeldige fallskjerm fabrikkar og fotobutikkar fordi det KAN ha vore utstyr herifrå som vart brukt.

 

Hevdelsestrang? Neppe....vert berre rimeleg forbanna på folk som prøver å gjere narr av mine haldningar til tryggleik.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

”Det er for meg ikke uforståelig at personer som til daglig driver aktiviteter hvor luftfartssikkerhet står i høysete reagerer på en slik video og konteksten den var plassert i. Det må det kunne gå an å ha respekt for."

 

 

Nei, jeg har ikke respekt for det. Det er som om vi skal synes det er ok at det ikke er lovlig å ta med plukkede blåbær på flyet fordi det kan utgjøre en trussel, mens det er greit med en kniv med et knivblad på 6 cm.

 

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=530208

 

Klippet var morsomt å se, punktum finale!

 

Videre må jeg spinne videre på denne gale verden.....

 

Folk som ”jobber” med noe trenger ikke nødvendig vis å ha kontakt med omverdenen. Det er bare å se pedagogene som har rasert den norske skole. De mener for øvrig også at foreldre ikke har peiling. Det faktum at mødre og fedre i mange tilfeller faktisk har mer peiling enn pedagoger og kanskje har mer utdannelse, har liksom ikke så mye å si.

 

Tenk deg SV kjerringer av noen rødvinstanter som synes synd på meitemarken som blir tred ned på kroken og brukt som agn. Hvordan skal samfunnet bli hvis mindretallet skal bestemme?

 

Eller tenk deg når vi som modellflygere må ta sertifikat(fakta) for å fly RC-Fly bare fordi en IDI0T eller tre, har kommet på en ”glup” idè for å gjøre en hobby ”sikrere”. Det faktum at det til dags dato ikke er omkommet en eneste person i Norge i forbindelse med denne hobbyen. Kanskje 5 på verdensbasis.

 

Å ja, vi må også etter hvert dokumentere RC-flyenes byggematerialer, og om de tåler påkjenningen de kan bli utsatt for, også videre, også videre. Dette for fly over en viss størrelse, tror det var 7 kilo. 7 kilo er ingen ting!!! Hvem kan dokumentere slikt da?

 

Alt i sikkerhetens ånd!!!

 

Når IDIOTIEN får stå uimotsagt, så blir verden en trasig plass å leve i på sikt!

 

Gud(som jeg ikke tror på) ser ned på jorden og iakttar sitt skaperverk. Vakkert og fint, med mange levende organismer, planter, dyr og mennesker i forskjellige fy fy farger. Så gløtter han over til lille Norge, og tror du ikke han/hun(politisk korrekt) ser en skare med tullinger som løper rundt med isopor på hodet og på kroppen, bare for sikkerhetens skyld. Det kan jo hende at det skjer noe!

 

Trenger jeg å si noe mer?

 

God natt med nattapiller ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger jeg å si noe mer?

God natt med nattapiller ;)

 

hehe, jeg tror du har sagt mere enn nok :)

 

Personlig syns jeg ikke at denne videoen var noe særlig humoristisk, men jeg ser heller ingen grunn til å lage noe oppstyr over det.

 

Ikke for å være frekk eller fornærmende mot deg Kenneth, men etter å ha lest dine siste innlegg her så sitter jeg og humrer for meg selv. Jeg fatter ikke hvordan du i alle dager klarte å bringe politikk (i form av SV) inn i denne diskusjonen.

 

Du får ha en god natt, håper pillene virker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klippet var morsomt å se' date=' punktum finale!

[/quote']

 

Hmmm og om me meinar noko anna så har me feil? Er du ein av dei som sit og ler rått av filamr av ulukker og dødsfall også? Utan å tenke på dei involverte?

 

For å vere heilt ærleg. Om eg hadde flydd det flyet og nokon hadde vist meg filmen etterpå og flira av det, så hadde vedkommande lært "å plukke tenner med knekte hender".

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klippet var morsomt å se' date=' punktum finale!

[/quote']

Hmmm og om me meinar noko anna så har me feil?

Nei, ingen har feil, men hvis du ikke er storsinnet nok til aa tollerere andre meninger enn dine egne saa er det du som sitter der og paastaar at alle andre har feil.

 

Greit at du ikke ville ha klassifisert det som humor, men naar du sitter der og truer om vold for folk som mener andre ting enn deg, da er det du som er en facistisk liten nisse som ikke klarer aa ha tolleranse for andre meninger, og ikke omvendt.

 

Jeg kan love deg, at for nesten hver enkelt ting som en person finner morsomt, saa vil det vaere en eller annen type person som tar seg naer av det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misforstå meg rett Jon. Eg har aldri trua med vold. På nokon som helst måte. Eg har faktisk aldri slått til nokon og har ikkje planar om det.

 

Og eg godtar heilt fint at andre meinar at det er humor. Men eg meinar det er feil. Det eg vart forbanna på Kenneth på, var måten han svara meg. Ikkje det at han hadde ei anna meining enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskusjonen om det humoristiske (?) videoklippet er langt mer humoristisk enn klippet selv, i alle fall.

 

Jeg er forsåvidt noe uenig i at vi snakker om humor med tanke på slike nestenulykker. Men slikt har altså underholdningsverdi som humor. Jeg husker blandt annet en video jeg har sett, med tittel "sportstabber" og kategori "humor", og den inneholdt mer enn bare nestenulykker fra idrettsverden....

 

Hva så politikk har med saken å gjøre kan sikkert diskuteres både vidt og bredt, men det SV-eksemplet som har blitt brukt forstår jeg meget godt. Men det har vel mer å gjøre med hvilken side av den politiske vekta jeg selv befinner meg på. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei greit, jeg kan trekke tilbake voldsideen, men jeg staar enda fast paa at ingen har rett til aa bestemme over hva andre folk ser i en sak.

Om alle skulle ha sitti og bannlyst alt som gaar over i sin egen graasone, saa hadde det ikke vaert mye som hadde vaert tollerert i verden.

Greit at du har din egen mening, har absolutt ingenting imot at du mener at det ikke skal tilhoere den kategorien der, men jeg mener ogsaa at du ikke har noen rett til aa vaere dommer over hva som faller under hvilken kategori, det faar vaere opp til flertallet, eller evt. den som poster filmen.

 

Og ja, er enig i at denne diskusjonen er en av de mer spesielle jeg har deltatt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke hvordan du i alle dager klarte å bringe politikk (i form av SV) inn i denne diskusjonen.
Prøv å lese alle innleggene hans, så ser du at han på en eller annen merkelig måte klarer å lure det inn i hver eneste tråd han deltar i. Jeg er sikker på at om vi hadde hatt en tråd om hvilken tannkrem folk likte best så hadde han kommentert at all tannkrem var en konspirasjon blant sosialister for å blakke folk, "jasså, du bruker Colgate du? Du er vel sosialist du da!!!".

 

For å holde meg litt til topic, så har jeg full forståelse for Torstein og Andreas sine reaksjoner. Jeg klarer ikke helt å se hvordan noen kan syntes at dette er morsomt "hoho, se der gikk han nesten rett i propellen gitt *slå seg på låret*".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å vere heilt ærleg. Om eg hadde flydd det flyet og nokon hadde vist meg filmen etterpå og flira av det' date=' så hadde vedkommande lært "å plukke tenner med knekte hender".

[/quote']

Altså når man sier slike ting som dette syns jeg det er vanskelig å se det som noe annet enn det Kenneth sier; Folk som "jobber" med noe trenger ikke nødvendig vis å ha kontakt med omverdenen...

 

For meg vitner slike utsagn om en selvhøytidelighet og et sneversyn som er minst like skremmende som filmklippet. Man kan da ikke forvente at omverden skal se dette med samme øyne, og innta den samme dystre stemningen den gir deg?

 

Som Enok litt spøkefullt var inne på, blir det omtrent det samme som om noen her nå skulle klikke fullstendig fordi noen spøker om å ta pillene sine. ([size:8pt]For alt hva jeg vet trenger Kenneth disse pillene for å la være å drepe sosialistiske edderkopper, og blir rasende av spøker om det...[/size]) Jeg ser også parallellene til det de fleste her ser som uskyldige tullete tegninger, men som andre er villig til å drepe for å få stoppet. Selvsagt, de er villig til å gå lenger enn deg, men det handler om sneversyn og mangel på toleranse det også.

 

Men ok, jeg velger å tro det ikke var helt bokstavelig ment, og kan vel skjønne at noen lar seg provosere av Kenneth også, men man bør kunne akseptere såpass forskjellighet at man godtar at andre, ut fra både forskjellige forutsetninger, og forskjellig personlighet, har andre grenser for hva som er lov å le av.

 

Jeg sitter for eksempel og smiler litt av hele denne diskusjonen, og syns den er litt artig, men la meg spørre; når jeg ser på dette MD80 klippet, og trekker litt på smilebåndet, bør jeg da prise meg lykkelig over at du ikke er i nærheten og ser meg..?

 

Jeg er overbevist om at det ikke var gøy ombord, og kall meg gjerne kald og kynisk, men jeg finner ting som dette en liten smule komisk. Beklager. :)

 

[video:youtube]q3SVvtJcPJY

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...