Gå til innhold

World Air Routes-filmer. Erfaringer osv?


Mathias Røsberg Mauren

Anbefalte innlegg

Hei.

Sitter nå sterk og vurderer om jeg skal bestille Braathens Boeing 737 DVD :D Er det noen her inne som har den og kan si meg med noen ord hva de synes? Hva er det egentlig vi får se, lære og oppleve i filmen?

 

Ønsker meg også disse to

Norwegian 737-300

Wideroe Dash-8

Desverre er de utsolgt, og shopen her inne har de ikke.

 

Aller helst ønsker jeg meg flåter jeg kjenner til og som opperer i Norge. Ønsker å se film fra rullebaner jeg har kjennskap til, flymaskiner jeg har fløyet med osv.. Derfor er ikke blandt annet Air South African osv så veldig interessante. Jo, sikkert spennende de også! Men enda mer spennende med f.eks norwegian som flyr rundt i Norge på filmen. Norge har jo heller ikke så styggt landskap at det gjør noe.

 

Noen som vet om andre plasser en på selve worldairroutes.com jeg kan få kjøpt wideroe og norwegian DVD-ene? Har googlet, men er utsolgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både braathens og Norwegian... jeg syntes vel egentlig at begge to er ganske like jeg da bare at det er forskjellig selskap...

 

det vi får se i begge disse videoene er jo det fantstiske landskapet vi har :D

 

de går jo stort sett igjennom en del prosedyrer da alt fra walk around til T/O brief og Approach Brief... landingskart, litt FMC osv... ganske fine videoer begge to som anbefales :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også Norwegian, når de gjelder Widerøe, så mener jeg å huske at de er utsolgt og vil ikke bli tilgjengelig igjen - ifølge WAR ihvertfall. Og det er jævla synd, for jeg var hypp på Widerøe filmen, men som sagt er jo det umulig.

 

Får nå bare håpe WAR tar til fornuft, eller blir man jo tvunget til og få tak i en 'kopi' på en eller annen luguber måte ;)

 

Noen som har en anelse hvorfor lyden blir muta, akkurat under landingen til Alta, lyden kom jo tilbake rett etterpå? Var visst litt urolig vind, og jeg har en misstanke om at han sa noe som kanskje ikke egnet seg på 'trykk'...lol :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Personlig er jeg litt reservert i forhold til Braatens filmen. Den er gammel, noe som er godt synlig både informasjonsmessig og produksjons messig. På den andre siden er det en film jeg bare måtte ha, og som jeg anbefaler grunnet omgivelsene og nostalgi selvfølgelig. Skulle ønske noen hadde reprodusert denne.

 

Fra et flysimulator perspektiv er ITVV GO Boing 737-300 en meget bra film med mye info. I tillegg benytter de seg av flere kamera som gir flere kameravinkler. De har også på en grei måte løst problemet med overeksponering/undereksponering som følge av det sterke lyset på utsiden av cocpiten. Jeg kjøpte den i shoppen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...