Kim-Svenson Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Jeg har planer om å ta en tur til Gardermoen neste tirsadag 26, for å spotte litt. Spotte i seg selv er greit, Men hvordan kan man få sjekket hvilken RWY som er aktiv før man kommer? Blir samme bane brukt for både takeoff og landing, en til landing og en til takeoff? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Holmseth Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Du kan sjekke metar før du drar på ippc.no Sjekk hvor vindrettningen kommer fra evnt. ta med deg en scanner og hør på ATIS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Kverneng Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Eller ringe ENGM_ATIS: 64813666 (correct me if I'm wrong) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim-Svenson Skrevet 19. august 2008 Forfatter Del Skrevet 19. august 2008 Takker for svarene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Eller ringe ENGM_ATIS: 64813666 (correct me if I'm wrong) Er det noen som tar telefonen da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Prøv å ring selv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Kverneng Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Eller ringe ENGM_ATIS: 64813666 (correct me if I'm wrong) Er det noen som tar telefonen da? Ingen som "tar den", da det ikke er noen som leser opp denne for deg. Du får høre ATISen (Automatic Terminal Information Service)! Ligger i ordet at det er automatisk^^ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Er det gratis? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim-Svenson Skrevet 25. august 2008 Forfatter Del Skrevet 25. august 2008 Mange bra innlegg. Jeg får se hva jeg gjør i morgen. Alt kommer an på Sankt Peter og hva slags vær han steller i stand i morgen og hva som skjer ellers. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Aleksander Milde Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Er det gratis? Helt vanlig pris vil jeg tro. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Paulsen Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 For å bare se hvilken retning trafikken går kan du enkelt sjekke her http://www.osl.no/trafikkretning Når jeg har vært der har det vært litt blandet med avgang/landing på begge baner. Men syns nok trenden har vært: Når retningen har gått mot nord vært mest landinger på 01R og takeoff på 01L, og når det har gått mot syd mest landinger på 19R og takeoff på 19L. Har dog ikke vært der mer enn at det godt kan være tilfeldig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Det kan nok stemme at det er flere avganger på L og annkomster på R. Husk at 19R/01R er CAT IIIB godkjent, mens 19L/01L bare har CAT I. Videre er det mange flere SID's ut fra 19L/01L enn hva som er tilfellet for 19R/01R... ... så det er nok et system i galskapen :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Paulsen Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 ... så det er nok et system i galskapen :grin: He he' date=' ja det har jo en tendens til å være det i flyverden. Men da lærte jeg noe nytt i dag også (dette med navigasjonsutstyret), og det kan se ut som mine observasjoner er i tråd med virkeligheten. En annen observasjon ut fra min noe begrensede erfaring med dette er at de mest spennende flyene alltid lander/tar av på den [b']andre[/b] banen... (kan du forklare det også Gunnar? :grin:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Skulle gjerne, men nei, desverre... :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.