Gå til innhold

Gøteborg Aeroshow 08

Sten Arne Bryde

Anbefalte innlegg

Oi! Dette visste jeg ikke om... Kanskje jeg skal foreslå det for pappa :)

Men tror dere 300mm holder til bilder på flyshow? Har hørt at man trenger en del med zoom for å få fine bilder.

Ikke noe problem med 300mm, jeg bruker en 100-400 MM. Det som er med objektivet ditt er at den fokuserer j'vlig trægt så det vil du oppleve problemer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker stort sett 300mm fastobjektiv på grunn av skarphet. Dette kan bli for lite og for mye på airshows. Anbefaler et zoomobjektiv med mindre du ønsker å bære rundt på en sekk i to dager til ende for å ha med seg objektiver til ulikt bruk. 100-400 er i grunn flyshowobjektivet av flyshowobjektiver om du ser på originalobjektiver. 100-400 gir skarpe bilder. Absolutt kan det gi uskarpe bilder når du tar bilder opp mot 400mm, men slik vil det alltids være med zoomobjektiver. Det er veldig behagelig med stort zoom-område, men da går man også på kompromiss med kvalitet i en eller annen grad. Likevel synes jeg ikke at 100-400 er så uskarp at det er en showstopper - ei heller en airshowstopper (den var dårlig ja jeg vet). Dessuten er det et objektiv i L-serien ;)

Dessverre kan jeg ikke dra på Gøtebord Aeroshow selv, jeg er opptatt med visse andre greier. Jeg håper folket her tar en masse av bilder og legger ut på bildeforumet slik at vi som ikke kunne komme til showet får sett hva vi gikk glipp av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Jepp, dette må man ha med seg. Var og så Vulcan fløy på fredag i UK, helt rått...Skal vi prøve og samles der nede ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...