Gå til innhold

Hva mener dere ??


Jørgen Meng

Anbefalte innlegg

Hei på dere alle

Nu vil jeg gjerne hører meningen dra dere omkring Norske Flyplasser for FS 2002 (skrives som: NF 2002). Viser også til innlegg om dette under Addon/Scenery.... i forumet.

1) Er det greit at satse på en "geografisk" nøyagtighet på noen få meter (en rullebane-brede feil), frem for å lage disse scenery slik det passer inn i FS 2002 ?

2) Er det meg som er en ******* ? når jeg ikke kan forstå hvorfor NF 2002 ikke kan innpasse sig, i en så bra FS som FS 2002 er ?

3) Er NF 2002 bare for fanatiske flyver i norge som dritter i at fly kjør gjennom terminaler og progressive taxi ikke er korrekt ?

Håper noen av dere kommer med litt tilbakemelding til meg.

Mvh [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar fra ubetydelige meg (har ikke innflytelse over norway teamet og deres beslutninger) kommer her:

1) Jeg syns en skal ta hensyn, sånn at ting flyter naturlig sammen med standard FS2002. Hvis taxebanen er for smal, skal den lages korrekt hvis det ikke skjemmer resten. Vet/tipper dette ikke er gjort på gamle flyplasser, men håper det har blitt gjort på de nyeste.

2) Det som er cluet her er vel at Norway Airports har blitt utviklet over mange år. Ting tar tid. Skal alt fikses sånn at det passer får vi vel ett Norway som fungerer 100% med FS2010, men da er vel simmen igjen forandret så mye at det heller ikke fungerer. Kanskje Norway teamet kunne trenge hjelp? Vet ikke hvor mange dem er igjen lenger, men tror det minker på folk. Se på enkelte bygninger - de har teksturer som stammer fra steinalderen (flimrer noe sinnsykt). (whops: mulig dette har blitt skifta nå, sitter å downloader nuh, men tipper det er samme gamle). Skulle alt slikt ha blitt fiksa 100% hadde vi aldri sett dette utgitt, og da hadde vel noen klagd på det og - isteden for å gjøre noe selv...

3) Tviler på at noen er såå fanatiske, men skal nå ikke si noe sikkert [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Ellers, les ovenfor - må stikke - download er klar - yeah! [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo i luken?

.... er ikke dette freeware.

her er det noen som stått på og slitt time opp og time ned for at vi skal få dette inn i FS2002 og så kommer du med KRAV????

 

Syns dette blir kjempeavsporing.....

Liker du ikke det som er blitt servert deg, så kan du bare la være å bruke det.

Dessuten mener jag at "gutta" + jenta gjør en kjempejobb, og faktisk RETTER OPP det som er FEIL i FS2002.

At det på denne måten nærmere virkeligheten tar jeg som et pluss.

Og disse "selvgående dumme flyene" som ikke har piloter engang var det første jeg stengte av etter oppstart av FS2002 første gangen.

Bruk heller VATSIM hvis du trenger å se flere fly. Der kjører de på riktig plass uansett , og der er det piloter som kan fortelle hva de gjør. Og der er det levende mennesker som er ATC, og som du kan SNAKKE med.

Bedre enn dette får du det ikke!

 

Arnt OK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej.

Brukar inte blanda mig i den her typen av diskutioner.

Men kan inte låta bli den här gången.

Tycker att de personer som har lagat "Norway Airports"

har gjort ett fantastisk arbete.

Det hade varit intressant att veta hur många timmar

som har gått åt,før å laga ett addon som vi inte behøver betala en krona før.

Så tycker man nu att det inte er tillrekligt bra!

 

Ja då tycker jag att det bara er å låta bli och installera

den,så slipper ni och irretera er øver att skar och ting

inte er perfekt.

Själv kan jag bara säga tack till er i teamet.

M.V.H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei................men hør nu her

Flott tiltak med Norske Flyplasser til FS2002.... men !

1) Fly kjør tett gjennom terminalbygget (Gardermoen).

2) Fly parkert på gress på mange flyplasser.

3) Fly som taxi til start kjør på gress mellom rullebamer.

4) Progressive taxi skjer på krys og tvers av taxiway.

Jeg dr..... i om Norske flyplasser er flyttet slik der passer til FS 2002............vil du ha real world........såååååååå ta deg ei satifikat for fly [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Bra la oss få fler meninger [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image]

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det som har kommet fra folka bak Norway Airports er veldig bra, og noe som jeg personlig synes er viktig å ha når jeg flyr i Norge.

Hvis det er noen der ute som har andre meninger om produktene til N.A. teamet så synes jeg de kan holde de for seg selv og heller la være å bruke de. Som Arnt sa: er ikke dette en freeware? Jo det er jo akkurat det det er, og de som står bak dette skal ha all ros for deres arbeid, ikke gi kjeft hvis det er noe som ikke er slik som enkelte forventer.Da kan de fortsette med det orginale scenery i FS istedet

Til slutt vil jeg takke Norway Airports teamet for de flotte scenery som de har tatt seg tid til å lage til oss andre kravstore flightsimmere. Dere gjør en glimrende jobb.

Håper dere forsetter å lage N.A. etterhvert som det trengs.

Lykke til på de eventuelle nye prosjekter dere enn har, gleder meg til å se det. [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

[ 14-11-2001: Endret av: Stian Rolandsen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Jørgen Meng:

Hei på dere alle

Nu vil jeg gjerne hører meningen dra dere omkring Norske Flyplasser for FS 2002 (skrives som: NF 2002). Viser også til innlegg om dette under Addon/Scenery.... i forumet.

1) Er det greit at satse på en "geografisk" nøyagtighet på noen få meter (en rullebane-brede feil), frem for å lage disse scenery slik det passer inn i FS 2002 ?

2) Er det meg som er en ******* ? når jeg ikke kan forstå hvorfor NF 2002 ikke kan innpasse sig, i en så bra FS som FS 2002 er ?

3) Er NF 2002 bare for fanatiske flyver i norge som dritter i at fly kjør gjennom terminaler og progressive taxi ikke er korrekt ?

Håper noen av dere kommer med litt tilbakemelding til meg.

Mvh [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image]

Jo du har ett poeng,men!

For min del så vil jeg ha korrekte informasjoner om ils,vor,ndb og annet for å kunne fly etter mine kart som stemmer med virkeligheten. Jeg ønsker også å ha de fine texturer som er i Norway2002 på våre fine flyplasser.Også, vil jeg gjerne kunne kjenne meg igjen når jeg tar en tur fra encn til engm. Dette er mine forutsetinger. For din del, så tror jeg du heller burde la vær å installere den nye norway 2002. Ikke det at du ikke skal kunne komme med meninger, men det er frivillig hva man bruker av gratis addon. Men, jeg tror det er litt feil av de som postet før meg her å være så krass mot din kritikk.Tross alt så lager teamet det de tror oss flightsimmere vil ha, og gjør det deretter. De er sikkert intressert i å få tilbakemelding på sitt arbeide så de f eks kan ta standpunkt til forandringer.Vi skal være glad de gidder holde på med dette arbeidet.Det tar utrolig mye tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan jo kanskje stilles et "?" om det!hvis det bare var noen meter det var snakk om!

Men jeg kvitter meg heller med AI'ene før jeg kvitter meg med NA og jeg vet jo at det er mange der ute som kanskje er uenig meg der, men da kan man jo holde det for seg selv.

Eller det går an å si at man foretrekker orginalt scenery fremfor NA, men det er ikke rett(i mine øyne) å hamre løs på de iherdige bak NA. For de har jo gjort en veldig god jobb i så mange andres øyne, og mann kan jo risikere at de legger opp NA hvis folk bare begynner å klage på pruduktet.

Jeg skjønner jo de som klager(det ser jo jævli teit ut med de flya), men er imot at de gjør det! [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Frank: hvis det var meg du sikta til når du skreiv om de "krasse", så må jeg bare få si at det ikke var meningen den skulle se så krass ut. Det hørtes litt anerledes i hodet mitt da jeg skrev det innlegget.Skal se om jeg kan "dekrasse" den litt.

Og du kan ikke ha mere rett når du sier at det er lov å komme med sine meninger, men som nevnt over så synes jeg det er galt å gå på NA-teamet.

[ 14-11-2001: Endret av: Stian Rolandsen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu får jeg nok slå fast at jeg klaker ikke. Men om jeg mit spørs var: "Hvorfor er det slik". så ville mitt svar bli: "Slik er det - ta det eller la vær"

Nu har jeg også slettet det, fordi det er koseliger å fly i Norge hvor man ikke skal kjøre/parker på gresset. Og ikke la sit fly gresse en stund for å få ny energi [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Jørgen Meng:

Nu får jeg nok slå fast at jeg klaker ikke. Men om jeg mit spørs var: "Hvorfor er det slik". så ville mitt svar bli: "Slik er det - ta det eller la vær"

Nu har jeg også slettet det, fordi det er koseliger å fly i Norge hvor man ikke skal kjøre/parker på gresset. Og ikke la sit fly gresse en stund for å få ny energi [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Men du må nå være enig i at Norge slår Danmark med masse poeng når det gjelder scenery [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lats inn norge du,og fly korrekt på SB. De dumme AI flyene følger jo ikke noen regler anyway [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke er fornøyd kan du jo bare lage dine egne norske flyplasser. For det er vel en grei sak å snekre sammen en pakke som fungerer perfekt i fs2002 på et par uker, spesielt siden vi vet ALT om hvordan den simulatoren virker?

Først mases det om at norway airports straks må komme for fs2002, og så er man misfornøyd fordi designerne ikke har redesignet alle flyplassene som opprinnelig var til fs98 og 2000 for å passe til Microsoft sin vilkårlige flyplassering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal innrømme at jeg har gitt Norway teamet litt kritikk på dette punktet.

Som sagt i Addons forumet,jeg synes AI flyene i FS2002 er bra.

Kan gjerne bruke SB,men synes de CSL modellene der er elendige.(Mulig de har blitt oppgradert,vet ikke?!)

Jeg synes Norway teamet kan være litt imøtekomne om det har planer for forbedring.Hr.Rød svarte meg på dette.(Gudene må vite om han er en del av Norway teamet.)

Han sier MS scenery er så feil,at Norway teamet har ingen intensjoner om å forandre dette så fremst det ikke kommer en SDK som omhandler AI-flyene.

Vel vel,greit det.Men de må tåle litt kritikk for det,jeg tilber de ikke,som andre her,bare fordi de lager et addon scenery.Jeg er takknemlig,ja,og synes absolutt de fortjener ros for det.

Men de må også tåle kritikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Svein Hansen:

Jeg synes Norway teamet kan være litt imøtekomne om det har planer for forbedring.Hr.Rød svarte meg på dette.(Gudene må vite om han er en del av Norway teamet.)


Hei.

Joda, jeg er med i Norway teamet. Kommer vel også klart fram i dokumentasjonen det.

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Som Arnt sier synes jeg det er helt urimelig at dere skal komme med krav. Her får vi et helt gratis tilbud og dere klager? Har dere egentlig sett hvor bra NA er? Har dere sett på annen type gratis scenery?

Har (nesten) ikke sett bedre jeg. Og så bra FpS som du får.

Se på ENGM! Helt fantastisk.

Så skal dere ha de fullstendig idiotiske AI-flyene så får dere ta ut NA da. Eller gå på VATSIM hvor det er I-fly, intelligente fly. Med ATC som snakker til deg og du faktisk må svare tilbake! Prøv det, så får dere se hva som er best!

Skjerp dere!

Mathias Tangvall

Controller 1 VATSIM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Etter all opphetet diskusjon om dette temaet så langt synes jeg det er på sin plass med litt opprydding her.

Vi snakker tydeligvis om to grupper brukere. For det første har vi de avanserte brukerne som f.eks. bruker ordentlige kart, ILS plates etc. og som derfor er mest opptatt av at alt skal være mest mulig nøyaktig i detaljene i forhold til hvordan det er i vikeligheten. På den andre siden har vi de 'vanlige' brukerne som bare har kjøpt en simulator-programpakke fra Microsoft som har fått en masse skryt og som fungerer glimrende og som rett og slett er ute etter god underholdning.

For den første gruppen forstår jeg at det er viktig at ting ligger nøyaktig plassert slik flyplassene i Norske Flyplasser 2002 gjør. For den andre gruppen er dette av liten betydning. Det som betyr aller mest for disse er at programmet fungerer best mulig i seg selv og at det man får beskjed om stemmer med det man ser. Disse brukerne har ikke andre hjelpemidler som f.eks. kart til disposisjon og dette aspektet faller derved i praksis bort. En av de aller mest attraktive sidene ved FS2002 er utvilsomt den flotte grafikken. Selv om alle brukere gleder seg over dette, er det kanskje gruppe 2 som i aller størst grad vil finne dette atraktivt. Så når det forholder seg slik at Norske Flyplasser 2002 forbedrer grafikken på flyplassene dramatisk er dette noe som gjør at det blir vanskelig å 'bare slå av' som en av innleggene ovenfor oppfordrer til. Det er ikke morro å vende tilbake til 'standard FS2002' når Norske Flyplasser 2002 ser så inmari fint ut. For 'gruppe 2' er det derfor veldig dumt at posisjonene ikke stemmer.

Jeg er helt sikker på at de som har laget dette add-on scenery'et har stor forståelse for dette også. Noe annet ville være rart. Men de tilhører selvfølgelig 'gruppe 1' og har derfor lagt størst vekt på nøyaktig plassering.

Det jeg lurer på er om det er en stor jobb å oppdatere FS2002 slik at logikken i programmet 'skjønner' at flyplassene har endret seg? Dette ville jo løst problemet for begge grupper. Er det bare Microsoft som kan gjøre dette? Det er rart at ikke dette inngår som en del av sceneryfilene egentlig.

Bare så ingen misforstår, og selvfølgelig fordi jeg mener det oppriktig, vil jeg til slutt rette en stor takk til de som har laget Norske Flyplasser 2002. Det er virkelig kjempefint at det sitter flinke folk rundt om som bidrar til felleskapet på denne måten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jo jeg altså både gruppe 1 og 2 ,da. [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Jeg har virkelig sansen for grafikk,jo penere jo bedre.Og ikke minst bør det gå raskt.

Men for meg er det også realistisk at terrenget ser ut som det gjør i virkeligheten.

Og.Jeg liker også korrekte inflygningskart,traseer osv.

Jeg har samlet opp en bra del i permen min,og vurderer også å anskaffe kart ifra Norsk Aero,eller hva det nå heter.

Og Mathias.Ja jeg har absolutt prøvd online flyging.En god del.

Ikke i det siste,men med FS2000,mye en periode.

Men gikk lei av å vente på et tregt nettverk,hvor kontrollere falt ut hele tiden,og disse flyene såg heller dårlige ut.

Dessuten(kan godt skyldes at jeg ikke har bredbånd),når flyene oppfører seg sånn som jeg fikk intrykk av i SB,så synes jeg ikke det er mer realistisk heller.

Da tenker jeg på når nettverket ikke henger med,og flyene blir fryst i lufta,rykker bortover,får ikke kontakt med tårnet på 10 min under innflyging,osv.

Correct me if am wrong!

Skal skaffe bredbånd nå(er endelig tilgjengelig)og prøve SB på nytt.Kan hende jeg får en positiv opplevelse.

Og på nytt.Vil påpeke at jeg synes Norway_airports er VELDIG bra.

All ros til Norway teamet.Ikke la min kritikk hemme deres framdrift,jeg mener det godt [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Håper på ny pakke snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Prøv det, så får dere se hva som er best!

Ehh, når ble det snakk om å være best??? Jeg vil bare ha en hyggelig time eller ti foran FS, og personlig trenger ikke det inkludere bruk av SB. Og siden det blir offline syns jeg det er greit med AI flya - i hvertfall enn så lenge. Det er jo dumt at det ikke passer inn i NA, og det ble fjernet fra scenery.cfg i går. Jada, hadde vært kjempeflott om det funka, men det gjør ikke det på en skikkelig måte... My loss - men...

Alle kan kreve hva de vil av Norway teamet - selv om det er gratis. Ytringsfrihet kalles det. Norwayteamet har jo retten til å vende det døve øret til [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] FOr all del, fortsett å lever ett glimrende scenery, personlig vil jeg ikke kjøre det før det funker 'noenlunde' med standard AI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Fs2000 kunne man gå inn i scenery library og velge bort scenery slik at de ikke ble aktive.Dette er jo en løsning for de som vil fly offline med AI fly. Når man da skal online går man inn og aktiverer Norway 2002 igjen, og deaktiverer AI fly.Da kan man ha inne Norway2002 og få den aktivert uten noe bry når man vil bruke dette.Jeg mener dette går i fs2002 også, men har ikke prøvd det. (har ikke tid nå,skal på skolen)

Online er det vel å foretrekke at alt er mest mulig realistisk.Hvis ikke blir det trøbbel med ATC,kart og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Karl R Pettersen:

Alle
kan
kreve hva de vil av Norway teamet - selv om det er gratis. Ytringsfrihet kalles det. Norwayteamet har jo retten til å vende det døve øret til [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] FOr all del, fortsett å lever ett glimrende scenery, personlig vil jeg ikke kjøre det før det funker 'noenlunde' med standard AI.

Men man kan også være litt mer beskjeden, folkeskikk kalles det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Øyvind H. Hansen:

Men man kan også være litt mer beskjeden, folkeskikk kalles det.

Vet du hva ytringsfrihet innebærer? Ytringsfrihet innebærer ikke at man kan si hva man vil om hva man vil

Klipp:

ETISKE REGLER FOR INTERNETT

 

1. FORMÅL

 

1.1 Internett gir økte muligheter for informasjon, kommunikasjon og offentliggjøring. Dette bærer også med seg muligheter til konflikter, og disse regler har som formål å balansere de interessemotsetninger som følger av mediets egenart.

1.2 Ytrings- og informasjonsfrihet er grunnleggende rettigheter i demokratiske samfunn, og disse regler skal fortolkes slik at de harmonerer med det vern om ytringsfriheten som følger av Den Europeiske Menneskerettskonvensjon (EMK) art. 10. Likeledes har enhver rett til respekt for sitt privatliv og korrespondanse slik det er uttrykt i EMK art. 8. Det er derfor et overordnet mål å sikre at disse rettigheter ikke undergis andre begrensninger enn slike som er nødvendige i demokratiske samfunn.

1.3 Til å utvikle og opprettholde standarder som ivaretar disse hensyn, etableres det en særskilt nemnd. Rådet skal også gi veiledning og treffe avgjørelse i konkrete saker.

les mere her

Nettnemda

Kan være det er mange utsagn som ikke burde vært oppe i mange fora på nett [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...