Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Problemet trur eg ligg i at mikrofly og slikt ikkje krev så mykje trening for å kunna fly lovleg. Ergo, ein har ekstremt uerfarne pilotar som flyg rundt i luftfartyg. Det er ofte ein dårleg kombinasjon.

 

Eg håpar det går bra med piloten, og at han kjem seg på beina att raskt.

Skrevet

Tilsvarar nokonlunde "Lightsport" her i USA. 15 timar med instruktør og 5 timar solo er minstekravet. Alt for lite til å kunne føre eit luftfartyg på ein 100% trygg måte etter mi meining.

Skrevet

Vet ikke hvordan det er i Norge.

 

Men i USA kan du vel ikke fly kontrollert luftrom med Lightsport uten instruktørklarering før hver tur?

 

Synes det er litt lite med 25 timer for å fly et motorisert luftfartøy. Synes ikke minimumskravet på seilfly(30 timer) er så altfor ille med tanke på at det er litt mindre å holde styr på.

Skrevet

Å joda. Det kan du. Me er stasjonert på ein klasse D flyplass (kontrollert luftrom) og har light sport fly i flåten vår. Einaste kravet for Lightsport på kontrollert flyplass, er at du har radio ombord for kommunikasjon, og at flygaren har opplæring i bruk av radio.

Skrevet
Vet ikke hvordan det er i Norge.

 

Men i USA kan du vel ikke fly kontrollert luftrom med Lightsport uten instruktørklarering før hver tur?

 

Synes det er litt lite med 25 timer for å fly et motorisert luftfartøy. Synes ikke minimumskravet på seilfly(30 timer) er så altfor ille med tanke på at det er litt mindre å holde styr på.

 

Er da mye av det samme da. Du går ikke fra dårlig pilot til god pilot med 5 timer mer Olaf

Skrevet

Må nesten gi' min lille kommentar til dette emne, og det der er sket på det sidste.

 

At der er sket 2 ulykker med microfly den sidste måned, er helt uhørt.

Men som et gammelt ordtag siger: "En ulykke kommer sjældent alene"....

 

Hvad der skete på Spydeberg for ca. 4uker siden, har intet med sikkerhet i

Micro-flight at gøre.

Og hvad der skete på Søgne i går, har heller ikke noget med det at gøre.

 

Mange utomstendigheder kan altid bringe oppdraget, hvad det nu skulle være,til en fatal "avsluttnig".

 

Mit poeng i denne blokk er; ikke ta for hurtige konklusjoner OK!

 

Flyver selv TRIKE fra Spydeberg, og føler meg ALTID trykk når jeg er i luften.

 

- Gå inn på www.nak.no / Microfly / Klubber / Spydeberg / Galleri - Tommy .

Der er et par videoer av hvordan vi hygger os. Og samtidig verner om sikkerheden.

 

Fortsat go' tirsdag.

Spesielt til piloten i LN-YXX (Redigeret av SMK)

 

 

 

 

Skrevet
Mit poeng i denne blokk er; ikke ta for hurtige konklusjoner OK!

 

Det er jeg helt enig i - men hva er det du gjør her?

 

Hvad der skete på Spydeberg for ca. 4uker siden' date=' har intet med sikkerhet i Micro-flight at gøre. Og hvad der skete på Søgne i går, har heller ikke noget med det at gøre.[/quote']

 

Jeg tror det lønner seg å vente på konklusjonene til havarikommisjonen.

 

 

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...