Gå til innhold

Mikrofly styrt


Marius Helstad

Anbefalte innlegg

Problemet trur eg ligg i at mikrofly og slikt ikkje krev så mykje trening for å kunna fly lovleg. Ergo, ein har ekstremt uerfarne pilotar som flyg rundt i luftfartyg. Det er ofte ein dårleg kombinasjon.

 

Eg håpar det går bra med piloten, og at han kjem seg på beina att raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det er i Norge.

 

Men i USA kan du vel ikke fly kontrollert luftrom med Lightsport uten instruktørklarering før hver tur?

 

Synes det er litt lite med 25 timer for å fly et motorisert luftfartøy. Synes ikke minimumskravet på seilfly(30 timer) er så altfor ille med tanke på at det er litt mindre å holde styr på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å joda. Det kan du. Me er stasjonert på ein klasse D flyplass (kontrollert luftrom) og har light sport fly i flåten vår. Einaste kravet for Lightsport på kontrollert flyplass, er at du har radio ombord for kommunikasjon, og at flygaren har opplæring i bruk av radio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det er i Norge.

 

Men i USA kan du vel ikke fly kontrollert luftrom med Lightsport uten instruktørklarering før hver tur?

 

Synes det er litt lite med 25 timer for å fly et motorisert luftfartøy. Synes ikke minimumskravet på seilfly(30 timer) er så altfor ille med tanke på at det er litt mindre å holde styr på.

 

Er da mye av det samme da. Du går ikke fra dårlig pilot til god pilot med 5 timer mer Olaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten gi' min lille kommentar til dette emne, og det der er sket på det sidste.

 

At der er sket 2 ulykker med microfly den sidste måned, er helt uhørt.

Men som et gammelt ordtag siger: "En ulykke kommer sjældent alene"....

 

Hvad der skete på Spydeberg for ca. 4uker siden, har intet med sikkerhet i

Micro-flight at gøre.

Og hvad der skete på Søgne i går, har heller ikke noget med det at gøre.

 

Mange utomstendigheder kan altid bringe oppdraget, hvad det nu skulle være,til en fatal "avsluttnig".

 

Mit poeng i denne blokk er; ikke ta for hurtige konklusjoner OK!

 

Flyver selv TRIKE fra Spydeberg, og føler meg ALTID trykk når jeg er i luften.

 

- Gå inn på www.nak.no / Microfly / Klubber / Spydeberg / Galleri - Tommy .

Der er et par videoer av hvordan vi hygger os. Og samtidig verner om sikkerheden.

 

Fortsat go' tirsdag.

Spesielt til piloten i LN-YXX (Redigeret av SMK)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mit poeng i denne blokk er; ikke ta for hurtige konklusjoner OK!

 

Det er jeg helt enig i - men hva er det du gjør her?

 

Hvad der skete på Spydeberg for ca. 4uker siden' date=' har intet med sikkerhet i Micro-flight at gøre. Og hvad der skete på Søgne i går, har heller ikke noget med det at gøre.[/quote']

 

Jeg tror det lønner seg å vente på konklusjonene til havarikommisjonen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...