Gå til innhold

Fy f... for en opplevelse


Ronny Nævra

Anbefalte innlegg

Hei!

Var i flysimulatoren til Braathens nylig og må bare si at livet foran 19'' ikke kommer til å bli det samme igjen.... NOENSINNE.

Det er det råeste jeg har vært med på [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Fløy en liten tur fra Bardufoss til Tromsø, samt noen takeoff's/landings med simulert motorhavari etc...

Fikk også en "wildride" med instruktør i Tromsø og på Manhatten. Hadde bl.a en flyby i 300 kias, 60 feet ved tårnet på La Guardia [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Håper ikke denne opplevelsen kommer til å ødelegge all moro med MSFS fremover, men nedturen var stor foran skjermen igår kveld. Min gledespinne fra spaceworld til 99,- DUGER BARE IKKE !!!!

Vil si takk for opplevelsen. Den kommer til å sitte i lenge [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image]

"Skulle hatt 80 mill. kroner og stor plass" [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Takker og bukker

Hilsen en litt forandret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått ett par timer i den nye flysimulatoren til Braathens på Fornebu. Det er helt sinnsykt rått. Du kjemper for livet der inne når ting skjer. Det var også overraskende lett å fly en ekte simulator etter år bak spakene i MS flightsimulator. Jeg var helt skjelven i bena etterpå. Jeg glemmer det aldri [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Sveinung Helgeland:

Jeg har alltid lurt på en ting; hvordan er grafikken i disse simmulatorene ? Bedre enn fs 2000 ?

Hei.

De fleste airliner-simulatorer har vel ikke så detaljert bakkegrafikk, utenom på/ved flyplassene. Dette er jo fordi man stort sett fly IFR (at man flyr på instrumenter osv) i airliner. Jeg har prøvd SAS' MD80 simulator på SAS Flight Academy ved Arlanda. Men om det var bedre/dårligere enn FS husker jeg ikke helt. Kikka også inn i en helikopter-sim som hadde vesentlig bedre bakkegrafikk. Var iallfall bedre, enn FS2000. Men denne trur jeg var begrenset til kun å omfatte et mindre område.

Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også den heldige muligheten i fjor og trene i Braathens 737 simulator på fornebu!

Var der i 2 timer og trente rundt gardermoen på takeoffs og landinger.

En opplevelse jeg aldri glemmer når jeg foretok en nesten perfekt? landing på femte forsøket!

Da var jeg temmelig svett og mentalt utkjørt men gøy var det

[image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej!

Har ca 80+ timmar i SAS DC9 sim både som audience och "captian", co-pilot/instruktör. Fick vara med min far då han var Flight Instructor. Det roligaste var när jag fick skapa egna senarion för piloterna [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] med motorbrand, low visibility och crosswind mm.

För att jämföra graifekn i den och FS så vinner FS klart. Men med nya A340 är det big difference.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Sveinung Helgeland:

Jeg har alltid lurt på en ting; hvordan er grafikken i disse simmulatorene ? Bedre enn fs 2000 ?

Grafikken var faktisk ikke så veldig ulik den i FS2k og FS2k2. Litt mer detaljert bare. Men kunne ikke se noen særlig forskjell på selve landskapet på nært hold.

Det råeste var når vi stod på flyplassen i Insbruck vinterstid, og så snøen fyke over rullebanen foran flyet [image]images/icons/shocked.gif" border="0[/image]

Også spennende med en kat III dep fra denne flyplassen [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] ) (Gikk greit andre gangen [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image] )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...