Ronny Nævra Skrevet 1. november 2001 Skrevet 1. november 2001 Hei! Var i flysimulatoren til Braathens nylig og må bare si at livet foran 19'' ikke kommer til å bli det samme igjen.... NOENSINNE. Det er det råeste jeg har vært med på [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Fløy en liten tur fra Bardufoss til Tromsø, samt noen takeoff's/landings med simulert motorhavari etc... Fikk også en "wildride" med instruktør i Tromsø og på Manhatten. Hadde bl.a en flyby i 300 kias, 60 feet ved tårnet på La Guardia [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Håper ikke denne opplevelsen kommer til å ødelegge all moro med MSFS fremover, men nedturen var stor foran skjermen igår kveld. Min gledespinne fra spaceworld til 99,- DUGER BARE IKKE !!!! Vil si takk for opplevelsen. Den kommer til å sitte i lenge [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image] "Skulle hatt 80 mill. kroner og stor plass" [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Takker og bukker Hilsen en litt forandret Siter
Jan Gulliksen Skrevet 1. november 2001 Skrevet 1. november 2001 Det høres ut som årets (eller kanskje tiårets?) opplevelse, ja. Får man sjansen til å prøve en skikkelig simulator, så blir nok MSFS noe fislete til sammenligning. Håper du får tilbake motivasjonen foran 19"! Siter
Jan-Inge Ringvold Skrevet 1. november 2001 Skrevet 1. november 2001 Jeg har også fått ett par timer i den nye flysimulatoren til Braathens på Fornebu. Det er helt sinnsykt rått. Du kjemper for livet der inne når ting skjer. Det var også overraskende lett å fly en ekte simulator etter år bak spakene i MS flightsimulator. Jeg var helt skjelven i bena etterpå. Jeg glemmer det aldri [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Siter
Flemming Skogen Skrevet 1. november 2001 Skrevet 1. november 2001 Hvordan får man en slik mulighet da ? Siter
SH Skrevet 1. november 2001 Skrevet 1. november 2001 Jeg har alltid lurt på en ting; hvordan er grafikken i disse simmulatorene ? Bedre enn fs 2000 ? Siter
Arne Øverland Skrevet 1. november 2001 Skrevet 1. november 2001 holder på å forhandle med fatteren om han kan fikse meg og en kompis entur til oslo for å teste ut simulatoren. han sier det kan la seg gjøre. [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Siter
Anders Presterud Skrevet 1. november 2001 Skrevet 1. november 2001 quote: Opprinnelig postet av Sveinung Helgeland: Jeg har alltid lurt på en ting; hvordan er grafikken i disse simmulatorene ? Bedre enn fs 2000 ? Hei. De fleste airliner-simulatorer har vel ikke så detaljert bakkegrafikk, utenom på/ved flyplassene. Dette er jo fordi man stort sett fly IFR (at man flyr på instrumenter osv) i airliner. Jeg har prøvd SAS' MD80 simulator på SAS Flight Academy ved Arlanda. Men om det var bedre/dårligere enn FS husker jeg ikke helt. Kikka også inn i en helikopter-sim som hadde vesentlig bedre bakkegrafikk. Var iallfall bedre, enn FS2000. Men denne trur jeg var begrenset til kun å omfatte et mindre område. Anders Siter
Baard C Skrevet 1. november 2001 Skrevet 1. november 2001 Jeg hadde også den heldige muligheten i fjor og trene i Braathens 737 simulator på fornebu! Var der i 2 timer og trente rundt gardermoen på takeoffs og landinger. En opplevelse jeg aldri glemmer når jeg foretok en nesten perfekt? landing på femte forsøket! Da var jeg temmelig svett og mentalt utkjørt men gøy var det [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Siter
PC Reithe Skrevet 5. november 2001 Skrevet 5. november 2001 Hej! Har ca 80+ timmar i SAS DC9 sim både som audience och "captian", co-pilot/instruktör. Fick vara med min far då han var Flight Instructor. Det roligaste var när jag fick skapa egna senarion för piloterna [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] med motorbrand, low visibility och crosswind mm. För att jämföra graifekn i den och FS så vinner FS klart. Men med nya A340 är det big difference. Hilsen Siter
Ronny Nævra Skrevet 5. november 2001 Forfatter Skrevet 5. november 2001 quote: Opprinnelig postet av Sveinung Helgeland: Jeg har alltid lurt på en ting; hvordan er grafikken i disse simmulatorene ? Bedre enn fs 2000 ? Grafikken var faktisk ikke så veldig ulik den i FS2k og FS2k2. Litt mer detaljert bare. Men kunne ikke se noen særlig forskjell på selve landskapet på nært hold. Det råeste var når vi stod på flyplassen i Insbruck vinterstid, og så snøen fyke over rullebanen foran flyet [image]images/icons/shocked.gif" border="0[/image] Også spennende med en kat III dep fra denne flyplassen [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] ) (Gikk greit andre gangen [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image] ) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.