Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 15. mai 2008 Premium Medlem Del Skrevet 15. mai 2008 Pasi Jorgensen har gjort en glimrende innsats for å male Aerosoft Twin Otter i Widerøes kjente grønnfarver. Men vi må ikke glemme Dag "The Painter" Stangelands nøyaktige gjenskapelse av forsvarets kortsnutete Twotter. Denne følger med i originalpakken fra Aerosoft, og kommer både som rein aluminium og kamuflasjefarget. Nydelig arbeid begge to!! - Med fare for å gjenta meg for ofte, vedlegges herved en reportasjeserie fra en flytur fra Bardufoss til Sørkjosen. Nå i vårløysinga er det en herlig blanding av snøsmelting, klar sikt og eksplosive cumulus ruvende over det mektige landskapet. Den solide gamle traveren fikk oss ned på bestemmelsesstedet som planlagt, og er allerede på vei til nye oppdrag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn Tore S Bjørkhaug Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Kom for høgt mot rullebanen, og ble ikkje farten litt for stor? Go around? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Arild Gjemble Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Herlig bildeserie av en flott maskin Ernst! Dette er vel typisk dykk med twotteren ned mot rullebanen denne, var vel slik den ofte kom inn for landing.. brått og plutselig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Mathisen Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Kom for høgt mot rullebanen' date=' og ble ikkje farten litt for stor?Go around? [/quote'] Har du erfaring fra real life flyvning eller? Fordi om en har VASI eller PAPI så betyr det ikke at en MÅ bruke de... Shortfield eller 50`obstacle landing er sånn... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Mathisen Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Faktisk sist i går landa jeg en shortfield. Vi var på rundt 700 fot da vi runda threshold.. Gikk fin fint det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Flotte bilder Ernst! Den Twottern der så veldig bra ut ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 15. mai 2008 Kom for høgt mot rullebanen, og ble ikkje farten litt for stor?Go around? .......he he, alt under kontroll :grin: , selv om man også gjorde normale innflyvninger, så var det helt greit å ta en bratt nedstigning. Twin Otteren har såkalte "flapperons", dvs både flaps og balanseror følger vingens bakkant nedover, så vingen bremser farta til en behagelig "nedtur". I tillegg bruker man propellerne til å bremse, så det er ingen problemer med en enda brattere nedstigning . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Reid Ståle Klovning Skrevet 15. mai 2008 Premium Medlem Del Skrevet 15. mai 2008 Konge bilder Ernst! Du leverer som vanlig kvalitet over bildene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bengt Warnes Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Ajaj, her var det virkelig snacks for øyet Må si jeg er betatt av de mektige bildene dine, finnes ikke superlativer for skyene Og må ikke glemme - Twotteren er ei morsom dame Bengt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Ramberg Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 fine bilder....det er vanlig approach det der ja at man dykker så bratt under landing men det kommer vel an på fra pilot til pilot.alle har sin egen stil slik som alle har sin egen kjørestil.er gla jeg fikk æren av å fly med otteren før den forsvant Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Ernst... NO er det NOK! No vil eg ikkje sjå meir av dette her. Du kjem til å få meg til å bruke mange pengar på ny datamaskin og flysimulator og så endar det med at eg gløymer å fly i røynda. Dette går berre ikkje lengre. Christian: Dykker? Pussig dykkeutstyr :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 17. mai 2008 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 17. mai 2008 Takker for interessen folkens . Ernst... NO er det NOK! No vil eg ikkje sjå meir av dette her. ......OKei Torstein, jeg skal la Twotteren kvile ei stund, og dykke over i noe annet. Det er jo sommer utenfor her, så det er på tide å heise seil igjen, og bruke kamera på noe annet :grin: . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Du er no ein fordømt luring du Ernst. Får ikkje akkurat mindre heimlengsel av slike bilete! Trur eg må gjera alvor av den julingen snart :grin: Fantastisk flott båt det der. Kor gammal er den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Oi, oiiiii Ernst! Otteren er en ting (og er fortsatt fantastisk imponert over skyene dine.... :grin:)....men det siste bildet var utrolig flott. Nydelig komposisjon, og det får det til å krible i fingrene til en gammel oljemaler. :blush: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 18. mai 2008 Fantastisk flott båt det der. Kor gammal er den? ....Båten på bildet er fembøringen "Kjerringøy". Den er bare 8-9 år gammel, men både båt og rigg er nøyaktig kopi av gamle tradisjoner. Selv er jeg medeier i en tilsvarende kopi av en åttring, som er bare 3 år gammel. Og Gunnar, det pittoreske "oljemaleriet" er fra årets Lofot-tur . Vi var 3 nordlandsbåter som seilte og fisket langs Lofotveggen, og på bildet er det altså "Kjerringøy" som poserer med Vågakallen ruvende i bakgrunnen. Ikke for å skryte, men det ble mer enn nok av motiver i denne klassen :grin: . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Elsker bildene og Twin Otteren!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.