Gå til innhold

La humla suse.


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Skru av en motor på f eks en B-17 Flying Fortress, surr fast et par strykebrett til vinger og fly med konstant full throtle. Da får du flyegenskaper som tilsvarer den humla har, og teoretisk skal jo den ikke kunne fly!? Men det vet ikke humla, så den flyr likevel......Omtrent sånn er [color:#3366FF]Granville Brothers GeeBee [/color] . Et spektakulært monster av et fly, som satte fartsrekorder på 30-tallet, men som også krevde liv. En vanvittig utfordring å holde på planlagt kurs, og som stort sett er konstruert for høye hastigheter, uten tanke på at man på slutten av flyturen måtte lande. Modellen er førsteklasses, og igjen er det Alphasim som har tatt seg bryderiet med å kopiere interessant flyhistorie. Som bonus har Turbin Sound Studios laget lydfilene, så her høres det på lang lei at noe heftig er på gang. Først Spitfire, så Long Eze og nå GeeBee, det er herlige tider for oss simmere med litt interesse for flyhistorie :D .

gb1.jpg

gb2.jpg

gb3.jpg

gb4.jpg

gb5.jpg

Valgte meg ikke uten grunn den største stripa jeg kunne komme på, testbanen på Edwards Air Base i Junaiten. Jeg fikk bruk for hver eneste meter, spesielt under landingen.

 

gb6.jpg

gb7.jpg

gb8.jpg

gb9.jpg

gb10.jpg

gb11.jpg

gb12.jpg

Anbefales kun til fryktløse flynerder med feit livsforsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F.. ta dæ Ernst. Katti i svarte skal du bli medmeneskelig av deg? :grin: Du vet inderlig godt at jeg er sørpå å jobber å befinner meg ca 120mil ifra simmen min, å alikavell kommer du her å dundrer løs på min stadig kraftigere flyabstinens, slik at dette blir skrevet med fossende svette, skjelven hand å intens hjertebank med antydninger til hjerteflimmer.

 

Rett å slett fantastisk som vanlig Ernst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Hjærtelig, hjærtelig,.....joda dette er litt av ei dame, frodig, farlig og full av schjarmh :grin: .

 

Du vet inderlig godt at jeg er sørpå å jobber å befinner meg ca 120mil ifra simmen min

 

......stakkars deg Steinar, savner du snøstormene på Sortland :grin: Huff nei, jeg har full forståelse for dine abstinenser, så jeg har satt fram en iskald pils, som jeg skal nyte langsomt mens jeg sender varme tanker sørover. Deretter skal jeg starte opp stjernemotor`n på GeeBee`n mens jeg skrur lydanlegget på rød sone, lukker øynene i ekstatisk nytelse, og ta av med en konsert av dundrende sylindere og klirrende pilsglass på Bodø Virtuelle Air Base.

 

Hold ut Steinar, det er ikke lenge til Bodø Air Show , da skal du få medisin for både abstinenser og hjertebank, og flyprat så det holder fram til snøen igjen legger seg over Sortland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det rumla godt i Capt. Ernie's cockpit da denne saken ble startet opp. Ser for meg gliset og den ukontrollerte hoppinga som, sikkert, fikk stolen til å ynke seg i smerte...

 

Men med ett så ble det rolig, akkurat i det du startet å gi gass nedover stripa. Da kosa både du og stolen seg regner jeg med.

 

Flotte bilder Ernst, som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...