Gå til innhold

Frekvenser


Patrick Møller Johansen

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg skal trolig på korpstur (jubileum!) til Italia neste år med SAS via Kastrup!

I denne sammenhengen lurte jeg på om noen visste alle frekvenser flyet var igjennom på denne ruta. Og er det lov med scanner på fly? Kan man klare å gjemme den på noen måte?

Mvh

Patrick Møller Johansen

Webmaster Oslo Flightsimklubb

pmj@c2i.net

Oslo, Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ulovligt å bruke radiomotakere /sendre i flyet så vidt jeg vett. Du bør ikkje prøve å lure den med deg, tenk på de sterke sikkerhets tiltak etter 11. sept. tragedien. Nesten alt handbagasje bli jo sjekket, og beslagglegger de scanneren så har du et problem [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image] Følg reglene du ! [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

[ 12-10-2001: Endret av: Sveinung Helgeland ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off-topic, men i fjor på vei til USA satt jeg og lyttet på scanneren mens vi taxet og ventet på take-off osv i Paris (CDG). Det samme gjorde jeg på vei tilbake fra SFO.

Ingen som sa noe på det. (kanskje fordi de ikke så det? [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] ) -Dvs, bortsett fra en smånervøs passasjer på andre siden av midtgangen som ba meg skru av. Jeg gjorde det tilslutt for hans skyld, da jeg så svetteperlene komme fram i panna hans [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Spørs om jeg turt og smuglytte nå fortiden. Men det var i alle fall ganske moro å stå lina opp på RW og høre: "Delta 1984 Heavy, cleared for takeoff runway 28L" samtidig som du hører motorene viine opp til T/O-power..

Ole Martin

[ 13-10-2001: Endret av: Ole Martin Walberg ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, i disse tider skal man være veldig forsiktig med hva man tar med seg, selv i bagasjen. En veninne av meg skulle til Frankrike...da hun kom ned fikk hun ikke bagasjen sin...den kom et par timer senere med et annet fly. Grunnen var at all bagasje sjekkes nøye. De hadde fjernet en minidisc-spiller, noen spesielle penner ( vet ikke helt hvordan de så ut) + en brunost....som hun aldri fikk tilbake... [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image] [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg ville jeg tatt med scanneren.

jeg ville ikke brukt den på flyet men på en flyplass hender det ganske ofte at det blir mye venting og da er det bra å ha litt underholdning.

[image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image] [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image] [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image] [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image] [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image] [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image]

 

mvh.

Arne Øverland

Gausel,Stavanger

mrick_ssf@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Kenneth Lima:

Det er ikke lov å bruke noe elektrisk utstyr ombord i fly så da kan du sikkert ikke bruke flyscanner heller siden det er elektronisk utstyr. [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Vel, Kenneth, må nok komme med en korreksjon her [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Det er ikke lov å bruke elektronisk utstyr ombord i fly under takeoff og landing, men ellers er det lov. eks: høre på discman er jo fullt lov.

Mobiltelefoner eller annet radiosenderutstyr er det derimot ikke under noen omstendighet tillatt å bruke, før du har gått ut av flyet.

ikke bli fornærmet nå, Kenneth [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Bare en liten bemerkning;

quote:

Nesten alt handbagasje bli jo sjekket, og beslagglegger de scanneren så har du et problem Følg reglene du !

Da jeg fløy ENGM-EDDF for 2 uker siden så ble vi bedt om å møte opp 2 timer før avgang.

Dette grundet skjerpede sikkerhetstilltak.

Vi gjorde som vi ble bedt om, men det var fullstendig latterlig. Det var en helt vanlig kontroll. Ingen kropsvisitering, ingen manuell sjekk av håndbagasje, bare det vanlige, og vi var gjennom køen på 10min.

Ble sittende og se på taxende fly på GOLF/HOTEL i 1 1/2 time, noe som ble ganske kjedelig i lendgen!

Ville allikevel ikke tatt med scanneren, da denne vel neppe er lov å bruke. Blir vel litt styr hvis den blir tatt fra deg o.l.

Innenfor Norge blir frekvensene slik;

ENGM Delivery 121.6

ENGM Ground 121.925

ENGM Tower 118.3 (West) eller 120.1 (East)

ENGM Approach 120.45 (West) 119.65 (East)

ENOS South 118.87

ENOS Skagerak 134.35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...