Gå til innhold

Tenk at noen betalte så mye!!


Kenneth Warren Berg

Anbefalte innlegg

Huff huff så dyrt detta var....7000 for 700mhz! Det var i de tidene jeg fikk min PIII500 som jeg sitter på nå, går vel ikke ann å fly fs2000 på denne lenger. Kun reserve maskin dette, men over til CPU igjen, en 750mhz amd (det minste jeg kunne finne) koster nå 495,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Siden det ble mye snakk om billige datadeler, tenkte jeg på om noen vet om hvor man får kjøpt billig RAM.

Kan man bare pøse på med mye RAM eller bør man også oppgradere CPU med tanke på MHz. Har for tiden 800MHz, så det skulle vel holde hvis jeg fikk 512MB RAM eller mer?

Takker for svar og evt. linker [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Ha en fortreffelig aften!

Mvh

Morten

LN-MPK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morten,

i praksis saa har du sjelden bruk for mer enn 256 MB ram (akkurat naa). For MSFS2000/2002 saa holder det normalt. Det kan nok hende at du vil se en liten hastighetsforbedring dersom du oeker det til 512, men tror nok det er mer maalbart.. (Jeg er ikke sikker paa om FS2002 bruker opp til det. Det var ingen forandring med FS2000, og jeg har ikke faatt testet FS2002 lenge nok ennaa).

Det er nok viktigere med mer mhz og bra videokort! (desverre ingen linker, siden den eneste norske butikken jeg vet om som er bra er komplett.no).

Ha en trivelig fredagskveld!

Mvh

Kjell Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Ja, prisene var skyhøye før.

den oppgraderingen jeg gjorde nå kosta nesten ingenting i sammenligning med sist jeg oppgraderte.

AMD 1.4 Ghz kosta 1250 kroner, hovedkortet var dyrere enn CPU'n [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] det har jeg aldri opplevd før. har hatt PC siden den kom på markedet tidlig på 80 tallet. CPU har alltid vært dyreste komponent, inntil nå [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Husker tiden jeg hadde 486sx25 mhz. kjøpte extra ram til den, hele 4 MB ekstra. Pris 1800.-

kjøpte 256 MB DDR-RAM i forrige uke til 416 kroner :-).

Kjøpte også den første HP brenneren som kom (1x brennehastighet). Den kosta 9000 når jeg kjøpte den. Nå får du nesten brennere "kasta" etter deg.

Så prisene har forandret seg litt ja [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Jan Roar Rød

[ 12-10-2001: Endret av: Jan Roar Rød ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at en 800Mhz Intel Xenon prosessor koster ca.

26 500,- kr

men det sikkert verdt det...NOT [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Er ikke sikker på om det stemmer men jeg har blitt fortalt det av noen kjente. [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

 

mvh.

Arne Øverland

Gausel,Stavanger

mrick_ssf@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal en kjøpe ei komplett maskin så koster den omtrent det samme nå for tiden som den har gjort i mange år nå. Forsjellen er at man får så masse mere for pengene nå enn før. Ei rimelig brukbar maskin koster 15-20000 og den har den vel gjort lenge?

Mi erfaring er at Dell er veldig bra samt at Komplett har bra tilbud. Maskiner som IBM Activa og denslags bør en holde seg unna..

oddgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Når det gjelder billig RAM. så er det ikke alle av oss som kan få det billig i Norge, f.eks. hvis man har IBM, Compaq osv........ fordi de standard minnebrikkene ikke alltid virker så bra på slike maskiner. Men jeg fikk løsningen på det fra support for telenor hjemmepc'er [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Det er en side på nettet hvor man kan kjøpe billig RAM til merke pc'er, og den heter:

http://www.crucial.com/uk/index.asp

[ 21-10-2001: Endret av: Terje Pettersen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...