Gå til innhold

Aktiv flybase.


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

[color:#3366FF] West Malling[/color]

RealAir har ikke bare gjort underverker med sine Spitfire-modeller, men de har

også finjustert den medfølgende flybasen West Malling. Det er stor aktivitet på flybasen, med Spitfire som tar av og lander i ett sett. Dette er AI-modeller av beste sort, og bevegelsene er meget realistiske. Her er det ikke snakk om å deise ned på flystripa, men take off og landing helt etter boka, med realistisk bruk av både flaps og understell. Kjempegøy å starte opp etter mårrabriefingen å fly sammen med denne gjengen. Mye av dagen går med til trening i formasjonsflyvning og luftkamper, foruten noen cross country-turer til den lokale pub`en.

 

I FS9 var denne basen nokså krevende for frames, men i FSX-utgaven er det tettpakket med Spitfire`s uten at jeg merker dropp i frames i det hele tatt.

 

 

base1.jpg

base2.jpg

base3.jpg

base4.jpg

base6.jpg

base7.jpg

base8.jpg

base9.jpg

base10.jpg

base11.jpg

base12.jpg

base14.jpg

base15.jpg

 

Have a nice day.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Hjertelig, hjertelig folkens, det er RealAir som skal ha all ære av både fly og scenery :D .

 

Du har en ekstrem bra grafikk som jeg får orgasme av

:blush: ...det var jo fint at det kommer noe godt ut av bildene.... :grin: .

 

Betyr dette at FSX utgaven kommer med både Griffon og Merlin?....

 

Javisst Gunnar, både Spitfire IX med Merlin og XIV med Griffon. Begge variantene med både sivil og militær VC i hærlige detaljer. Og du skulle hørt LYDEN !!! :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastiske bilete Ernst. Du har jo nesten bedre grafikk enn me har i røynda jo! Dette var reint snadder. Vil anta at lyden din er hakket tøffare enn i cessnaen eg flyr til dagleg hehe.

 

Fekk nesten lyst til å starte opp flightsimmen etter dette og fly litt spitfire :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Da har jeg handlet Spit til den store gullmedaljen.....

HÅ håååå, denne kommer du ikke til å angre på. Kanskje på tide å vekke til liv igjen den gamle warbirdgruppa :D .

 

Fekk nesten lyst til å starte opp flightsimmen etter dette og fly litt spitfire

NESTEN....? :grin:

 

Var det ikke denne ai trafficen som ikke virket her om dagen? Hva gjorde du for å få den til å virke?

 

 

He he he, man har jo lært noen tjyvtriks underveis :grin: . Jeg har jo FSX på 2 partisjoner i PCen min. Den ene forblir "urørt", så har jeg backup i tilfelle noen addons lager trøbbel.

 

I følge Rob Young kunne AI-trafikk fra FS9 skape problemer. Derfor "byttet" jeg ut den mappa jeg hadde alle traffic-bgl for alle AI-flyene som du ordnet for meg, med default FSX. Dermed fikk jeg full action på West Malling, uten forstyrrelser fra andre AI-fly :D . Når jeg flyr andre steder med andre fly, bytter jeg bare tilbake. Enkelt og genialt ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vidunderet testfløyet.....woooooow!!!!! :grin:

Dessverre er det lydproblemer i spotview (lyden dempes og går bare ut over senter høyttaleren). Alle andre views har formidabel lyd. Bakketeksturene mine ser også ut som en graut :crazy: Kanskje på tide å kikke litt på FSX.cfg igjen.......

Men selve flyet........... :grin: :grin: :grin:

 

...og ja, hadde ikke vært dumt med oppstart av warbirdgruppen igjen. Jeg må bare få bukt med alle småproblemene først..... :crazy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge Rob Young kunne AI-trafikk fra FS9 skape problemer. Derfor "byttet" jeg ut den mappa jeg hadde alle traffic-bgl for alle AI-flyene som du ordnet for meg, med default FSX. Dermed fikk jeg full action på West Malling, uten forstyrrelser fra andre AI-fly \\:D . Når jeg flyr andre steder med andre fly, bytter jeg bare tilbake. Enkelt og genialt ;\\) .

 

Den uttalelsen til Rob Young er jeg ikke helt med på må jeg si. Forsjellene mellom FS9 og FSX når det gjelder traffic.bgl filene er kun at ukedagene har byttet litt på nummereringen. I fs9 er Søndag dag en, men i FSX er Mandag dag en. Selve måten å skrive Flightplanene på er uforandret.

 

Neste gang vi møtes Ernst skal jeg ta å kjøre et program som konventerer alle FS9 traffic.bgl filene, slik at de følger standaren til FSX. Dermed vil også flighter til for eksempel VTBD bli sendt til VTBS. Å i tillegg får dagene nye nummer, slik at lørdagsflighter faktisk går på lørdag etter FSX kalenderen.

 

Men jeg tviler fortsatt på at den ordinære rutetrafficen æ fixa deg setter AI spittene helt ut av spill. Nei dette må jeg forske litt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Tja, jeg kom over flere som hadde samme AI-problemet, og svaret var at ENKELTE FS9-filer skapte trøbbel/konflikt i FSX. Jeg klarte selvsagt ikke å finne ut HVILKEN fil som var synderen, så derfor byttet jeg hele scenery-fila med en helt ny og urørt. Dermed startet det opp Spitfire over hele West Malling, så en eller annen feil ble i allfall rettet opp på denne måten. Og jeg er happy som aldri før ( i tillegg har jeg fremdeles flytrafikk i mengder når jeg trenger det.... :grin: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ernst: kjører du 32 bit eller DXT5 teksturer på Spit'ene?

 

Ser forøvrig ut som om jeg begynner å få litt kontroll på grauten i bakketeksturene. Jeg stiller på settings i nHancer og internt i FSX så det holder. Dette går helt utenfor alle anbefalinger, men ser ut som om det hjelper...... :o (Taper litt FPS, men ser bedre ut.....)

Mener nok at problemet med blurry teksturer bl.a. kan adresseres til driveren.

Men jeg vegrer meg for å bytte, ettersom jeg har hatt dårlig erfaring med de nyere driverene.... :crazy:

 

Hvor skal forøvrig traffic filene til West Malling ligge (scenery/world/scenery??!.....) - og hva er eksakt navn på disse?

(Sliter litt med å finne dem.....)

 

EDIT: da har jeg funnet ut av AI trafikken. Jeg fant ut hvilke filer som var hva, og lånte simpelthen AI filen fra FS9 til West Malling. Nå pludrer det rundt med Griffon'er på plenen :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jeg kjører filene fra default-innstalasjonen (DXT5 ?). Leste et sted at 32bits tok en del frames, og da jeg er storligen fornøyd med default, så jeg ingen hensikt i å belaste PCen unødig.

 

Ellers bruker jeg NVIDIA`s eget kontrollpanel for grafikk-innstillinger. Ble ikke helt fornøyd med nHancer. Og så har jeg scenery-texture i FSX på 1m, det gir sylskarpt terreng uten pixler, og jeg merker ingen forskjell i frames i forhold til lavere oppløsning. Spesielt i Australia (FTX) er det konstant hakeslepp :D . Jeg er også nølende til å skifte drivere for ofte, men har likevel byttet noen ganger, og det har stadig blitt forbedringer.

 

Ser du fant traffic-fila for West Malling. Hadde du også problemer med AI-trafikken ? Har sendt traffic-bgl til Steinar Grindstein for nærmere analyse :grin: .

 

Og det med lyd,.... har satt inn eget lydkort for all flylyden, og det ble flere desibel mer lyd enn det hovedkortet klarte :grin: . I tillegg kan jeg bruke headsett til kommunikasjon gjennom hovedkortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...