Gå til innhold

Screenshots fra Norge. FS2004


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Tenkte jeg kunne legge inn noen screenshots som jeg har tatt når jeg har flydd litt rundt om i Norge.

 

fsscr191-1.jpg

På veg mot Flesland (BGO) fra Vigra (AES) i en Scandinavian Boeing 737-400. Flyplassen du ser under er Ørsta volda Hovden (HOV).

 

fsscr238.jpg

Jaggu møtte jeg ikke en Dash-8 ved 14917ft på samme turen også.

 

fsscr214.jpg

Taxer til rullebanen på Gardermoen (OSL) i en Airbus A380.

 

fsscr216.jpg

Taxer til rullebanen på Vigra (AES) med en Lufthansa Boeing 767-400. Skal til Frankfurt

 

fsscr267.jpg

Nedstigning til Arø (ARO) i Molde med en Norwegian Boeing 737-800.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Det er veldig bra bilder, men jeg har ett lite tips til deg!

 

Hvis du har ett Nvidia skjermkort annbefaler jeg deg å laste ned ett program som heter Nhancer ! Dette er ett program som lar deg lett slå på anti aliaising, som gjør at bildene ikke blir så kantete som de er nå.

 

Når du har installert det, og startet det, trykk på global til høyre, og sett klikk på en av antialiasing knappene, kommer ann på skjermkortet ditt hvordan det ser ut. Så setter du den til 4x eller 8x eller no! Og vipps! Så ser bildene mye bedre ut!

 

Hvis du har ATI skjermkort kan jeg ikke hjelpe deg med det, da jeg ikke har det, men kan prøve dette: http://www.google.com/search?hl=en&safe=off&q=anti+aliasing+ATI&btnG=Search og se om det står noe der!

 

Lykke til! :)

 

Mathias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Mathias!

Jeg var ikke klar over at det var så "ekslusivt" å legge inn screenshots her, så det beklager jeg.

Kjører nå flight simulator på fullt og har i tillegg lastet ned et slikt program som du anbefalte til skjermkortet. Det gjorde seg! Takk skal du ha.

 

Er ikke greit å være kalv, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte siste bildet, bare synd at NOB antageligvis ikke kommer til Molde på en god del år, NAX har slutta å fly hit, og NOB brukes vel ikke så mye på regional flights anyways. Konstruktivt: Gjør som anbefalt, last ned et program som du kan stille grafikk i henhold til skjermkortet ditt. Disse ble litt kornete, men alle har vært nye, fortsett å poste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med dagens heftige maskiner og meget detaljerte addons ligger "standaren" på screenshots relativt høyt. Jeg ble ikke mektig imponert over disse bildene, da i hovedsak på grunn av grafikk samt at vi alle har "sett det før" på en helt vanlig "arbeidsdag". :blush:

 

Uansett så synes jeg dette var et godt utganspunkt, og når du har fått grafikken på gli, samt litt mer spennende flymaskiner/flyplasser etc. så blir dette meget pent. Likte også det siste bildet, selv om den flymaskinen var noe firkantete og lite aerodynamisk. :grin:

 

Kjør på med flere bilder, vi må alle starte en plass! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Mathias!

Jeg var ikke klar over at det var så "ekslusivt" å legge inn screenshots her' date=' så det beklager jeg.

Kjører nå flight simulator på fullt og har i tillegg lastet ned et slikt program som du anbefalte til skjermkortet. Det gjorde seg! Takk skal du ha.

 

Er ikke greit å være kalv, hehe. [/quote']

 

Det er ikke så ekslusivt skjønner du ;)

Tror bare vi som har vært her noen år har blitt "bortskjemt" med tiden som går. Det kommer stadig nye metoder for å få flotte bilder, og vi får sett mye nytt og flott. Derfor er det kanskje litt lett å ikke like bilder som ikke er grafikkmessig perfekt. Synes du hadde tatt noen flotte bilder, men som tidligere nevnt, så vil det hjelpe å skru på antialiasing :)

Håper du poster flere bilder fremover! Hadde for eksempel vært spennende å se hvordan bildene dine ble etter at du skrur på AA :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Mimre* Alt var mye lettere før! Når folk ikke klikka helt hvis man postet noen bilder uten AA. Og dessverre siden Dag har splitta screenshots forumet går det ikke å finne frem til de aller eldste bildene jeg hadde i 2004, så helt grusomt ut.. Husker de enda. Fløy fra Bodø med Captain Sim E3 Awacs. Flyet så ut som ett Lego fly, men folk var hyggelige og ga tips om AA osv! :) */Mimre*

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksklusivt? Tull. Eg synest bileta var flotte eg. Er ikkje grafikken som er et viktigaste. Eg likte motiva dine, lyssettingane og vinklane. Kom med fleire bilete. Skal garantere deg at dei neste du legg ut vert enno betre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jeg den eneste som kjører vanilla drivere til Nvidia kort???og fremdeles får perfekt resultat.jeg kjører alt på max med 1400 x (ett eller annet) oppløsning.ingen problem der nei.eneste er at man får litt vondt i øynene av å se på vannet.jobber med en liten fix så at man ikke blir sjøblind :crazy:

 

Ka det e slags drivere du bruker?? Og kor får du tak i dei??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eivind Oterhals

Heisann!

 

Jeg kommer selv fra Møre og Romsdal så da må jeg si at det var veldig fine bilder :grin: MEN, få på AA som alle andre her sier.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rare greier, vist du ikke har et elgammelt kort som er rundt 10år gammelt?

 

For de som ikke har installert, så har nvidia eget forcevare som kan lastes ned her . Funker det ikke på det gamle kortet ditt, så må det crackes med denne reg.filen enableoldNV_CP.reg Man trenger IKKE reg.filen for å justere AA, den er bare om du vil klokke opp kort og ram på kortet.

 

kontrolpanelsw6.jpg

 

kontrolpanel2qw2.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...