Steinar Grindstein Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 British Airways skal starte opp direkteflyginger mellom London City Airport til KJFK. Ruten skal betjenes med Airbus 318. Les mere her: http://www.boarding.no/art.asp?id=30383 Siter
Members Ivar Hestnes Skrevet 18. februar 2008 Members Skrevet 18. februar 2008 Store tanker i det lille flyet da kanskje? Siter
Kai Dreyer Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 Det der låver jo godt for de som reiser med stil :grin: Er heatrow langt unna London city? Siter
Gjest Aleksander Milde Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 Det der låver jo godt for de som reiser med stil :grin: Er heatrow langt unna London city? Noen mil. Siter
Svein T. Henriksen Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 25 miles(engelske) Heathrow er west of London London city airport er øst i London Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 Avstanden mellom London City og Heatrow er ca. 3,5 mil i luftlinje. Det som er spennende med dette er jo at London City sin single rullebane er ca. halvparten så lang som Heatrow sine to baner! Siter
Lars B. Frostad Skrevet 19. februar 2008 Skrevet 19. februar 2008 Store tanker i det lille flyet da kanskje? Nei da, maskinen vil ikke være en "LR"-maskin fra Airbus - men ha vanlig kapasitet på drivstoff-tankene. Disse to A318-maskinene skal jo være rene "Business-class" flyvninger, og dermed innredes kun for 32pax. BA kommer dog til å ha fuel-stopp på den ene veien (til USA), ikke fordi den ikke klarer rekkevidden - men pga. vektbegrensinger ved take-off fra LCY. Siter
Martin Adam Martinsen Skrevet 19. februar 2008 Skrevet 19. februar 2008 A318 klarer fint rekkevidden, spesielt som business der antall pax er mer en halvert og det samme med antall bagasje. Men du snakket om vegkbegrensning, vet du vha den ligger på? Siter
Lars B. Frostad Skrevet 20. februar 2008 Skrevet 20. februar 2008 Har ikke noen spesifikke tall, skal se om man kan finne ut av det. Men pga. den korte rullebanen og hindringene (bygninger osv.) under utflyvning - kan de naturlig nok ikke fylle opp bensintankene max. Den ene artikkelen jeg leste tidligere er nå blitt fjernet, skal komme tilbake med mer info - dersom jeg finner dette. Siter
Oddvar Johan Martinsen Skrevet 21. februar 2008 Skrevet 21. februar 2008 Hei UA prøvde jo det der for noen år siden... Gikk riktignok ikke til Wall Street men heller til World Trade Center.. Vi får håpe BA har bedre lykke og ikke herper Wall Street som UA gjorde med WTC da... Oddvar nax111 Siter
Michael A B Skrevet 21. februar 2008 Skrevet 21. februar 2008 A318 klarer fint rekkevidden' date=' spesielt som business der antall pax er mer en halvert og det samme med antall bagasje. Men du snakket om vegkbegrensning, vet du vha den ligger på? [/quote'] Rullebanen på LCY er såpass kort, og det er hindringer rundt flyplassen, slik at maskinen ikke kan ta av ved MTOW. Setene på en maskin med en slik config veier mye mer per stykk enn vanlige Y-seter, veldig mye mer, og derfor vil ikke det lavere antallet pax hjelpe så mye på rekkevidden. Om rullebanen var noe lenger er det likevel sannsynlig at en mellomlanding på turen vestover ville være nødvendig, på dager der det blåser godt oppe i luftlagene. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.