Gå til innhold

Lynsjing av simmere


Jonas Nordhaug

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hva Ronny Stenseth skrev i sin post, men hvis han bare spurte om Twin Tower vil være med i FS 2002 synes jeg det er unødvendig å kjefte han ut/knuse kaffekopper o.s.v. Det må gå an å spør om ting uten å bli overdynget med moralsk kjefting.

Siden FS2002 er en realistisk flysimulator tror jeg neppe at WTC er med.

Ellers vil jeg si at jeg synes skrekkelig synd på alle ofre og pårørende for denne grusomme og perverse terroraksjonen.

Jeg håper inderlig at de skyldige blir tatt og vil også sende mine tanker til de her i forumet som har familie i nærheten av katastrofeområdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, rynka kraftig på nesa da jeg så hvilken mottakelse spørsmålet hans fikk.

Men, jeg må presisere, jeg har ikke sett innlegget, men er det så at det var kun et spørsmål om WTC blir med i FS2002, da mener i alle fall jeg personlig at det var en overreaksjon å reagere slik det ble gjort.

Det må være lov å stille spørsmål rundt det faktum at flightsim (som dette forumet tross alt går ut på) kan bli forandret pga dette for at den fortsatt skal se ut som virkeligheten. Vi snakker om et av verdens største monumenter.

Men jeg er enig i at dette er en problemstilling som vi skal og bør la ligge, det utspinner seg tross alt en global tragedie i statene hvor en hel by er merket for alltid av den mest ufattelige katastrofe historien!

Jeg har den største medfølelse med de rammede, og ønsker egentlig ikke å dra FS inn i denne saken. Men at det er noe som vil påvirke / forandre FS sitt scenery er det vel liten tvil om.

MEN, som sagt, dette er helt uviktig nå!

I forumet til hardware.no er jeg derimot fristet til å foreta en skikkelig utblåsing, da jeg ser noe så provoserende og barnslig som en poll hvor spørsmålet er "Skal USA henrette de ansvarlige med nakkeskud". Dette provoserte meg innmari, og viser hvor respektløse folk kan være.

Jeg syns det er fint at vi snakker sammen om tragedien, og bearbeider det sjokket som møtte oss alle i går. Jeg er uenig i at dette skal være tabu på forumet.

USA er i sorg - verden er i sorg, nå må vi se å få stoppet terroren!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alså jeg skal ikke blande meg inn i noen av disse heftige og agresive diskusjonene som foregår her på forumet anngående tragedien i USA.

Jeg vil bare kommentere en ting anngående twin towers i FS2002: Vist du stiller klokka i FS2000 tilbake til berlinmurens tid, står berlinmuren fult oppreist i berlin. Kanskje det vil vere noe lignende i den nye utgaven av FS2002 der du stiller på datoen for å velge å fly med eller uten twin towers.

Håper dere ikke lar meg gjenomgå like mye som Ronny Stenseth nå, pga mine spekulasjoner. Som tross alt er flysimm relaterte.

[ 13-09-2001: Endret av: Sveinung Helgeland ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Jakob Jakobsen:

helt enig!

men jeg synes at usa også bør ta sin skyld for det som skjedde, for det er ingen tvil om at det er deres politikk som har framprovosert dette!

Jeg føler meg svært ukomfortabel med at du bruker dette forumet til politisk meningsytring. Jeg kan gjerne ta en diskusjon med deg rundt dette men er ikke interessert i å ta den her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Jonas Nordhaug:

Siden FS2002 er en realistisk flysimulator tror jeg neppe at WTC er med.

Microsoft sa altså i dag at World Trade Center i New York sceneriet i FS2002 blir fjernet, ikke pga realisme men av respekt for de som er rammet av tragedien.

Ellers er det forståelig at noen reagerte sterkt på at det ble spurt om dette her i forumet knapt et døgn etter at skyskraperne raste sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig hadde jeg lagt denne ‘hendelsen’ bak meg, men føler likevel at jeg bør gjøre et lite innlegg før det hele blir enda mer feil.

Det var dumt, veldig dumt av meg å stille det spørsmålet så tidlig. Grunnen til at jeg gjorde det er som jeg skrev i svaret at jeg bearbeidet det forferdelige som skjedde både med venner og ukjente i mange timer og utover natten, så for meg ble det ikke så ’galt’ uten det var et forsøk på å tenke i litt andre baner en liten stund før neste dag ville ramme oss på nytt med den mildt sagt uforståelige tragedien. Jeg burde skjønt at for andre som ’våknet til en ny dag’ og leste det spørsmålet som det første, så ble det veldig feil, og så påvirket og skaket av dette dådet vi alle var og er så løper følelsene av med oss alle veldig lett.

Jeg er ivrig med i flere andre forum, og er vant til irettesetting og gjør det selv iblant, MEN jeg må innrømme at jeg syntes kjeftingen ble litt vel heftig, det gjorde vondt og måtte sitte å forsvare seg, da spørsmålet var seriøst og ikke ment å såre noen, og selv om jeg ble skremt av det så fikk jeg ingen respekt for de som seriøse innlegg. Og Jeg må vel innrømme at jeg ble litt glad da jeg oppdaget denne tråden hvor flere reagerte på nettopp dette.

 

Men som sagt, jeg tar selvfølgelig på meg at det var ubetenksomt,og beklager at jeg vekte så kraftige følelser, det var på ingen måte meningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Ronny Stenseth og alle andre.

Jeg er enig i at personer med sterke meninger om USAs politikk bør holde dem for seg selv, men også de andre som mener et innlegg er upassende bør prøve å holde meningene for seg selv, særlig når de VET at meldingen ikke er ment som noe hån.

I dette tilfellet synes jeg det er galt at Ronny skal beklage seg. Tvert imot er det dere som ga han det glatte lag for et helt nøytralt spørsmål som bør beklage.

Det er kanskje ikke så rart at MS velger å ikke ta med WTC i FS2002. Bygningene eksisterer jo ikke lenger. Det hadde vært like urealistisk å ta med WTC i FS2002 som at berlinmuren (JA, JEG VET DEN ER MED I FS2000 HVIS MAN STILLER TIDEN TILBAKE TIL 1989) eller andre byggverk som ikke finnes lenger skulle vært med. Man kan godt si at det er for å ta hensyn til pårørende, men det ville vært galt å inkludere bygningene uansett.

Personlig synes jeg denne grusomme katastrofen er ufattelig tragisk og i dag la jeg fra meg alt jeg holdt på med i 3 minutter da det er internasjonal sørgedag i dag. Jeg håper flere av dere også fikk gjort det. Jeg er klar over at mange har sterke følelser rundt dette, men jeg tror forumet blir en bedre plass for alle hvis vi prøver å holde sterke meninger litt tilbake. Det er lett å misforstå hverandre og dette fører bare til at medlemmer av forumet blir såret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...