Gå til innhold

KC-10 approaching Ramstein AB


Anbefalte innlegg

Hm' date=' det er ingen sivil trafikk fra Ramstein... Det var det i allefall ikke da jeg var der, og tror neppe de har endret på det. Kan ikke tenke meg en sivil terminal på basen, det ville bare blitt tull. Men det var veldig fine bilder. [/quote']

 

Hmm..OBS!! Kansje litt rask på labben der,og påstå ting som jeg ikke har så mye peiling på.Men etter første blikk så kunne det se ut som at den andre paralelle rullebanen er for sivil trafikk.

Takk for oppklaringen Mathias.

 

Frode: Dette er CLS sin DC-10 pakke

CLS

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ubershøhne geflugestasjon! Du er ute å vifter med hysj-hysj bildene du har i skuffen! Heftig flott brumledame det der. CLS har gjort et pent stykke kunst både med systemer og ikke minst flightpreformance. Men etter disse bildene vet jeg ikke om jeg overhode tørr stige ombord i farkosten mer. Den er hjertebankende rå med sine lydfiler fra hvert et propællblad.

....for å si det pent og for å si det med Ernst's talartut: SVARTSVIDDE GRILLBIFFA! DÅKK SKAL Å KAN SLETRE MÆ FYKENS Vengimellom i slettersteinan OPPTEL FLEIR Å TUSEN OMDREININGA UTEN Å OPPNÅ VARMEN DENNE PHSYKELIGHETEN BEBREIDA OVER MITT HJERTE!!

 

DESSE UTSPEKULERTE LYDEGENSKAPA DENNE TANKBILEN HAR!! Her e det Lyda fra trinn 1 til 5 som kvær for sæ kan flytt stripa langt utå fæstfjorden om det sku trængs! .. Det e enda godt det har såpass med revers at vi e telbake på akseptabelt volym utfor altan min på nordsia!

 

Æ send jaktlaget ut nu!! Pass dæ mester Krestiansen!

 

 

 

...:) må bare.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm' date=' det er ingen sivil trafikk fra Ramstein... Det var det i allefall ikke da jeg var der, og tror neppe de har endret på det. Kan ikke tenke meg en sivil terminal på basen, det ville bare blitt tull. Men det var veldig fine bilder. Tror nok dette må lastes ned! [/quote']

 

Nå er det da heller ingen sivile fly på bildene...militære C-130, C-9 (DC-9), C-17, E-3A og Evergreen er i følge mange kilder et CIA front flyselskap på lik linje med det Air America var i sin tid...

 

Ramstein har blitt en av hovedhubene for Amerikansk trafikk til og fra Irak og Afgahnistan, og det er ikke uvanlig med chartra sivile fly på disse rutene.

 

Glemte nesten de fine bildene Einar; nydelig som alltid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønner jeg ikke hva du mener. Det var jo nettopp det jeg sa. Det er ikke sivil trafikk på basen, dog er det sivile fly chartret for å fly amerikanske soldater til og fra basen. Jeg har heller ikke sagt noe om flyene på bildene.

 

Evergreen er i følge mange kilder et CIA front flyselskap på lik linje med det Air America var i sin tid...

Det er da ingen hemmelighet at Evergreen flyr for det amerikanske forsvaret? Det har de gjort siden 1975.

 

Jeg tror du har misforstått. Jeg kommenterte at Einar hadde skrevet at Ramstein hadde to rullebaner, en for sivil trafikk og en for militær. Ellers vet jeg godt hva som rører seg på Ramstein da jeg har bodd og jobbet på basen i ett år.

 

Mathias

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...