Gå til innhold

Noen som kan lære meg og fly ILS approach?


Dominik Krol

Anbefalte innlegg

Blir litt forvirret av at du snakker om ILS og "en kurs som er på radaren" men,men. La ås ta utganspunkt til RW19R på ENGM. rwyheading er hdg195. Du kommer nordra, flyr hdg170 på en interceptcourse som gjør at du treffer runwayheading ca 10 nautisk mil ute. Når du er ca 3 nautiske fra å intercepte hdg 195 inn mot rwy, kan du passe på å ligge på 3000ft (ca 2700-3200 fot over flyplasshøyde er en fin huskeregel i de fleste ILS-tilfeller, så lenge terrenget rundt tilsier det). Når du ligger på hdg 170 mot interceptpunkt hdg195, kan du på 3000ft noen nautiske fra interceptpoint trykke på APP (eller CMDA, alt ettersom) i autoppilot-panelet, og da vil flyet selv svinge inn på ILS og starte descend ned mot rwy når den skal (pass på at AP (Z på tastaturet) er skrudd på). Så får alle som oppdager feil eller kan forklare dette bedre bare skrike ut :) Lykke til :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere fly har en APP funksjon på autopilot som gjør at hvis du aktiverer den før du er etablert på ils, så vil flyet følge både localizer (retning) og glideslope (høyde). Eller så kan du justere det selv etter instrumentene som blir aktive når du har stilt inn riktig frekvens for ILS'en. Det velger du selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...