Gå til innhold

Nye Virtual Widerøe er virkelig igang


Glenn Seljeseth

Anbefalte innlegg

Virtual Widerøe på www.virtualwideroe.org er virkelig igang, og vi har fått veldig mange piloter, som flyr aktivt online for oss.

 

I skrivende stund har vi 24 aktive piloter som bruker VAFS-systemet, og det er ikke dårlig av et nystartet virtuellt flyselskap som har vært aktivt siden 10.januar.

 

Håper å se flere widerøe entusiaster i den virtuelle himmelen etterhvert.

 

Glenn Seljeseth

ceo@virtualwideroe.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ikke, men vi var ikke klar over at virtualwideroe.com skulle begynne å benytte VAFS systemet, i det vi startet arbeidet i desember. Men om det er behov eller ikke, ser jeg egentlig ut fra pilotantall. Vi er nystartet og har allerede 24 piloter og over 50 flytimer.

 

Det andre virtual widerøe har også en god del piloter, så det er kanskje behov for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig' date=' jeg skjønner ikke åssen noe funker på den andre Virtual Widerøe![/quote']

Om du ikke skjønner hvordan det funker i det "opprinnelige" Virtual Widerøe så skjønner du heller ikke hvordan det funker i det nye for begge selskapene bruker samme loggesystem :) Artig at det kommer flere virtuelle selskaper, men synes kanskje at fantasien er litt begrenset når det må kopieres et allerede eksisterende selskap :crazy:

 

men dere skal ha all ære for å ha valgt pilot-IDer som ikke sammenfaller med det første selskapet. Dermed unngår man forvirring på VATSIM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Børge Litangen
Hei Andreas!

 

Jeg forstår ikke hva du mener. Jeg ser ikke at vi har benyttet IATA koder noen plasser. Hvis du vil hjelpe meg med å finne feilen' date=' eller stedet der vi har listet IATA koder, kan du kontakte meg på selje82@hotmail.com [/quote']

 

Som Andreas påpeker, bruker dere Widerøes IATA-kode i flight nr. (f.eks. WF804), mens i to/from er flyplassene listet med ICAO-koder (ENBO, ENGM, etc.).

 

Derfor kan det kanskje være en idé å holde seg til enten IATA- eller ICAO-koder.

 

IATA: WF804, BOO

ICAO: WIF804, ENBO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Jørgen. Freddy sitt Virtual Widerøe har til nå brukt FSLog. Dette er IKKE det samme som VAFS. Freddy gikk over til VAFS etter å ha sett dette. (Nye Virtual Widerøe var i hvertfall først ute med VAFS).

 

Det stemmer ikke PK. Jeg var ikke klar over at dere eksisterte i det jeg prøvde og registrere WIF som prefix på VAFS. Har som du sier brukt FSlog, men mange brukere plagdes med og få dette og fungere. Jeg tok gjentatte ganger kontakt med utvikler ang dette, uten hell. VAFS har sine fordeler og ulemper det også. Den fungerer f.eks. ikke med MJC Q300 uten at man må editere aircraft.cfg først.

 

Freddy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...