Gå til innhold

Åpen dag på Rygge Hovedflystasjon


Jens-Ole Kjølberg

Anbefalte innlegg

Jeg har mine kontakter... Jeg var på Rygge HF mandag og tirsdag og så på JAS-39 og foreløpig program stod i info skriv. Det vil komme mer informasjon siden.

Jeg kan røpe at hvis vi er heldige får vi se F-104S den 15. Etter opphold i både Bodø og på Rygge i sommer, ble Rygge sett på som det best egnede stedet for et lengre treningsopphold av italienerne.

Jens-Ole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow,Starfighter!!!!!!!

Jeg så de når de var på Rygge tidligere i år virkelig et flott syn!!

Dette kan jo bli SIKKELIG bra,er det lagt noen planer om Starfighter'en(e) skal i lufta hvis de kommer??

Vil gjerne ha litt mere info om dette så så fort du vet om et sted jeg kan lese litt mere ville jeg satt pris på en link.

Så vil jeg bare avslutte med at den "Åpne dagen" på Rygge i fjor var helt super og overgikk airshowet på Jarlsberg med flere lengder ingen idot av en speaker :P

Jeg vil anbefale alle fly intressert i østlands området å ta en tur,her slipper du å se på alle de kjedlige flybyene av småfly og slikt,bare rå kraft fra ende til annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Programmet skal starte kl.10 og varer til litt ute på ettermiddagen. Dette kan bli forandret ettersom endelig program ennå ikke er fastlagt.

Det kommer til å bli oppvisning av F-16, F-5, kanskje F-104S, Sea King og Bell 412 + sivile fly.

Det vil også bli vist fram DA-20 jet Falcon, NASAMS, RB-70 og mye annet militært utstyr.

Jens-Ole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå føler jeg meg ikke så helt super her i nord, når dere forteller hva dere får oppleve der "nede" [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Men, men, vi her oppe i nord har jo også en del gode stunder... [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] (kanskje ikke like ofte, men det er her og...) [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vel nesten si at dere har flere gode stunder enn oss her nede.

Bodø har jo besøk av utenlandske jagere omtrent hver dag,mens Rygge bare har det et par ganger i året.

Noen som så de to Harrierene i dag forresten??

Kom inn i formasjon over Rygge ca 1545 brøt og landet,sikkelig kult å se på [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Hvis noen har lyst til å hilse på denne dagen vil jeg stå på en "bunker" like ved runwayen (stod der i fjor også),et MEGET bra sted å stå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt underdrevet,men det er flere besøkende på Bodø,dessuten kommer de fleste besøkende til Rygge i løpet av sommeren og det er som regel en AWACS,et par Tornadoer eller en Phantom eller to.

Jeg leste bla. et eller annet sted her at det hadde vært F-15 på Bodø tidligere i uka.

Det var jo ekstremt kult da de F-15ene fra Louisiana var på Rygge for et par år siden bare så synd at dette er så skjelden.

Blir jo meget hyggelig vis Italienerene,skal begynne å bruke Rygge som trenings base.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er utenlandske fly i Bodø, så er jeg vel som oftest på rett sted, MEN til feil TID! [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Men se på det lyse, det er bare 10 år til 331 Sq. er 70 år... [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Det er av og til noen fine lekre F16-fly som kommer susende over taket her...(synd jeg ikke har "glass-tak" eller gjennomsiktig tak, for å si det på den måten... [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image] )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS!

Kanskje jeg skal skaffe meg en "insider" ved Bodø Hovedflystasjon som kan holde meg oppdatert når det kommer jagerfly til bodø.... [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

(jeg tror jeg vet om en...kanskje typen til tanta mi... [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne jeg og...bare dette med at jeg bor ved bodø, og rygge er ved,,,,,rygge! [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image] [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image] [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

quote:

Polen var\\er et dritt land,tyskland er fælt osv.

Lurer litt på hva du har sett av disse to landene til å komme med et slikt utbrudd!

Har du bare sett industriområdet i Groruddalen tror jeg man kan si Norge er et dritt land og!

Men ser du derimot Vestlandet med flotte fjorder o.l. kan det være noe annet.

Samme med Tyskland. Har du bare sett Reperbahn og St. Pauli tror jeg ikke du synes det er noe særlig.

Har du sett alpene og Bayern tror jeg du ville synes noe annet!

Samme med polen! Der finnes det sikkert mye fint og!

Think before you say it man!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk sett en god del av Polen,vi kjørte 720km fra Nord til Krakow i sør,og jeg kan ikke si at det er et pent land,det ser jo rett og slett ikke ut,bare smog og gjørme hele veien.

Og helt ræva veier.

Ok så var Tysklad mye bedre,eneste problemet jeg har med Tyskland er det fæle språket dere [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle landene i denne verden (som kan være litt snål av og til, som de som satt World Trade Center som HDG... [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] ) vel tilbake til dette med landene: alle landene har vel sine lyse OG mørke sider, ialle fall de fleste, til og med Norge!!! [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image] [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de blir avlyst, men dette kom ikke som et sjokk for meg! (må vise litt respekt! Selv om jeg ventet å lese ut hele VG om dette i USA, var det bare et par sider og så var det rett over til VALGET!) [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Det er tross alt litt arvorlig dette da! [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image] [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image]

...som sagt, bare UTSATT!...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...