Gå til innhold

Bergenscenery med UTE


Anbefalte innlegg

Jeg registrerte i en annen tråd at det savnes bilder av Ultimate Terrain Europe

i hjemlige trakter. Jeg kjøpte og installerte UTE i går, og har foreløpig bare fått testet dette litt. Patcher er lagt til for å få dette til å virke sammen med utmerkede norske addons. Jeg kunne vel neppe ha testet dette mer på hjemmebane enn i området rundt Flesland. :grin: Startet da selvfølgelig med vinterteksturer, men synes egentlig ikke at disse var så mye anderledes enn det som jeg allerede hadde installert. Jeg gikk så over til sommer teksturer, og der[/b] kom den store endringen. Det ser ut som om jeg får mest igjen av teksturene ilitt høyde (2000 - 5000 ft) Det meste ser ut til å være veldig bra (takk til Freddy for tilpasning til Norway Scenic). Jeg har dog en aldri så liten høyfjellsmotorvei på vestre innfartsåre (der Damsgårdstunnelen er :crazy: ) Nattbelysning er ennå ikke testet, og jeg skal også litt rundt om i det ganske land for å se hvordan dette tar seg ut. Merker noe treg oppdatering av scenery rundt om kring, men har i snitt 45 - 50 fps i spotview (så jeg skal ikke klage.....) Her er noen bilder fra testturene. Beklager rød tekst på noen av dem - men jeg driver å tester ytelsen til PC'en min. :blush:

 

0UTE.jpg

 

8UTE.jpg

 

2UTE.jpg

 

3UTE.jpg

 

4UTE.jpg

 

5UTE.jpg

 

Ny vestre innfartsåre i fjellet over Damsgårdstunnelen :crazy:

6UTE.jpg

 

7UTE.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakkert er eneste rette ordet for disse bildene.

 

Men jeg må bare få komme med en liten komentar. Produktet som Orbx lager, FTX, er ikke ment å inneholde detaljerte kystlinjer, vann, landclass(LC) osv. FTX er primært teksturer, dog teksturer som dere aldri har vært vitne til før. Enkelte mindre lokale områder vil nok kanskje få en liten "oppussing" hva kystlinjer osv angår. Men i all hovedsak så skal ikke FTX konkurere med Ultimate Terrain for å si det slik. Det skal legges til en liten komentar når det gjelder LC. Der default LC er så dårlig at det ikke ligner ræva på den 88 år gamle bestemora engang(Noe som er gjeldende på overaskende mange plasser i FSX-verden), så vil LC bli pusset opp for å gi kjøperne det de er ute etter. Teksturer kan være så pene å se på som de bare vil, men hvis LC er elendig så vil opplevelsen bli ødelagt uansett(Default FSX i Norge feks).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott Stian! Vi gleder oss sinnsykt til dette kommer, og jeg tror nok at dette vil bringe FSX et godt steg fremover. :grin:

 

Men tilbake til UTE. Er det noen som har en løsning på tunnelproblemet? Så langt jeg kan se, så er dette den eneste tunnelen som har fått veien lagt over fjellet.

Det er små gliper i kystlinjene - men det ser ikke gale ut. Har prøvd å følge bruksanvisningen, men mulig at jeg har oversett noe. På disse bildene er Norway Roads deaktivert, men disse er nå aktivert igjen. Det ble endel brudd der det er små broer......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et alternativ i UT angående veier der det skal være tuneller. Usikker på hva det heter akkurat nå. Denne skal IKKE være aktivert da du vil få veier oppå terenget der det skal være tuneller. Har du prøvd FW sin UT med NS-tweak?

 

Jeg kan poste et bilde senere som viser hvordan jeg har satt opp UT med FW sin tweak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo poste en liten beskrivelse på hvordan jeg gjorde det når jeg installerte. Så kan du/dere se om dere har gjort noe som jeg ikke har gjort.

 

Installere FS9

Installere FS9.1

Installere Ultimate Terrain Europe(Gjøres uten en eneste modifikasjon av norsk scenery, alt er helt default)

Sette opp UT E i henhold til bildet postet over.

*Clicky*Laste ned og installere Freddy sin UT with NS V2-fil*Clicky* (Dette gjøres slavisk etter Freddy sin readme).

 

Installere alt annet fjas....

 

Så flyr jeg med et digert smil plassert like under nesen.

 

Som dere ser så har jeg ikke rota med Norway Roads eller den orginale Norway Scenic. Jeg har ikke de filene lenger på maskinen engang. Nå sier jeg ikke at dere har gjort noe annerledes, men ble litt i tvil da jeg leste ordene Norway Roads og Scenic litt ofte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmm..............kanskje er det her hunden ligger begravet. Jeg installerte UTE til slutt - oppå masse annet. :o

Jeg har forøvrig fulgt Freddys instrukser til punkt og prikke.

 

Vel, er ikke helt lysten på reinstall, så jeg får vel leve med dette :crazy:

Takker for fint engasjement i å komme til bunns i dette!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til å tenke på følgende: Når Norway Roads først kom ut, så var det samme problem med vei der det skulle være tuneller. Så antar jeg at data ble manuelt korrigert for dette. Under installasjon av NR så bytter en jo ut rekke filer. Det er rimelig å anta at UTE baserer sitt system med utgangspunkt i originalfilene, noe som underbygges av at Stian sitt opplegg fungerer.

 

Ville vært interessant å høre om du Gunnar kunne prøve å legge tilbake originalfilene som bes erstattes i readme til NR. Husk også evnt. oppdateringer og tilpasningsfiler til Norske Broer. Kanskje kan dette være nok, evnt. en reinstall av UTE i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har du helt rett i Per.

 

Grunnen til at jeg legger inn UTe før noe annet er at UT er avhengig av default filer. UTe endrer navn på de default filer som blir erstattet fra .bgl til .bak(eller noe sånt). Veier og annet scenery blir lagt til i egene mapper, men for å ungå dobbelt opp av veier etc så går UTe automatisk inn og deaktiverer de filene som blir "overflødige". Problemene oppstår oftest når man installerer UTe etter andre addons som også endrer/deaktiverer default filer. Dette skyldes at UTe ikke lengre kan finne den filen som det blir letet etter og dermed blir det myyyye krøl. Jeg snakker av erfaring... Jeg installerte UT usa etter å ha installert FlightZone Portland(som endrer på mange default filer) og jeg kan love deg det ble mye krøll...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmm..... da Norway Roads ble installert, benyttet jeg Norway reinstallers til å fjerne default filene. Skal se om ikke denne laget en backup av disse.

 

Ser ut til at jeg lærte en lekse nå :grin:

Noen addons må installeres i en bestemt rekkefølge.......hadde jeg bare vært klar over dette før :crazy: :crazy: :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...