Gå til innhold

Narvik X 2008: Beta 1 showcase for FSX


Anbefalte innlegg

Jeg har etter forespørsel fått lov av mannen bak dette sceneriet til FS2004, Kjell Arild Bersås fått lov å gjøre denne flyplassen FSX kompatibel. Dette er jeg nå i full gang med. Dette er et mesterverk av Kjell Arild, og jeg er så heldig at jeg nå har gleden av å presentere bilder av første betaversjon av denne flyplassen. Siden dette kun er beta 1 så ser dere sikkert at det mangler noen teksturer her og der. Det er vel det eneste som er av bugs. Men jeg har en del modifiseringer jeg ønsker å gjøre som vil være ferdige i beta 2 :)

 

Release dato for dette vet jeg ikke enda. Men det burde ikke ta så veldig lang tid før du kan fyre opp Dash'en fra Narvik lufthavn Framnes :) Jeg må snakke litt med Kjell Arild om en del ting osv. før jeg evt. legger det ut. Men dette kommer til å bli veldig bra tror jeg.

 

STATUS:

Flyplassen virker nå i FSX som den skal. Ny afcad fil er også ferdig og virker perfekt. Flyplassen er foreløpig IKKE DirectX 10 kompatibel, men dette vil jeg se på nærmere etter jul. Her må alle teksturer konverteres over i *.dds format samt at jeg må endre navn på samtlige objekter i Gmax - noe som kan ta litt tid. Men, Gmax bibelen er bestilt, så dette kommer jeg til å se på i romjula.

 

Men lets cut the crap, her er bildene fra beta 1:

 

ennk1.jpg

 

ennk2.jpg

 

ennk3.jpg

 

ennk4.jpg

 

ennk5.jpg

 

ennk6.jpg

 

ennk7.jpg

 

ennk8.jpg

 

ennk9.jpg

 

ennk10.jpg

 

ennk11.jpg

 

ennk12.jpg

 

ennk13.jpg

 

ennk14.jpg

 

ennk15.jpg

 

ennk16.jpg

 

ennk17.jpg

 

Hammerfest X 2008 er neste mann ut. Bilder fra beta 1 til FSX av denne flyplassen vil også komme om noen få dager. Har prioritert Narvik først. Begge disse flyplassene vil lanseres samtidig, men ikke i samme pakke.

 

Kom gjerne med kommentarer og innspill. Jeg gjentar igjen at det er IKKE jeg som har laget denne flyplassen. Det er det Kjell Arild Bersås som har gjort. Det eneste jeg har bidratt med her er å gjøre flyplassen FSX kompatibel, laget ny afcad, samt gjøre diverse andre små forbedringer på flyplassen. Kjell Arild er den som fortjener ros for et fantastisk bra scenery som desverre aldri ble lansert til FS2004 - fatte den som kan :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig Harald:

 

Dette er jeg ikke sikker på siden det er Kjell Arild Bersås som har laget modellen jeg nå har konvertert over til FSX. Jeg tror dette er fordi jeg bruker diverse environment forbedrings addons som redux landingslysene fra Shockwave Productions pluss diverse andre, uten at jeg er helt sikker. Fordi jeg har denne effekten overalt når det gjelder lys, og ikke bare på dette Framnes sceneriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig. Gleder meg villt.

 

Hvilke add-ons anbefales sammen med Narvik X? Jeg ser det er noen veier der som ikke jeg har.

 

Stå på :)

 

Følgende addons anbefales:

- Norway Scenic X

- Norway Quality Mesh

 

Resten følger med pakka, og/eller kan installeres etter ønske :) Om alt går etter planen er denne over i beta 2 før man vet ordet av det :) Det er iallfall ikke lenge til første versjon kommer til FSX, og man kan fyre opp Dash'en :D Bare å ha Dash8'n refuelet, deiced og klar i hele jula, så får den snart ta av fra ENNK, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik:

 

Jeg vil ikke love noe. For dette prosjektet og det prosjektet i utviklingsforumet var egentlig to helt forskjellige prosjekter. Men så skjedde det ting her som gjorde at dette prosjektet overtok mitt opprinnelige. Men dette sceneriet er opprinnelig laget for FS2004, og er i utgangspunktet kun kompatibelt med FS2004. Jeg må jo fullføre flyplassen, samt at jeg kommer til å gjøre noen modifiseringer. Jeg lover iallfall ingenting, men det er godt mulig flyplassen også blir FS2004 kompatibel. Men jeg kommer dog ikke til å bruke så veldig mye tid og krefter på FS2004 lengre. Får skaffe deg FSX da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig Kjell Arild Bersås som har laget denne flyplassen opprinnelig til FS2004. Men, flyplassen ble aldri fullført og kom derfor aldri med i Norske Flyplasser. Det jeg driver med er å fullføre dette arbeidet, gjøre mine modifiseringer, samt å gjøre flyplassen 100% FSX kompatibel (inkludert DirectX 10 støtte). Joda, tror dette blir meget bra når det er ferdig :) Jobber mot en beta 2 nå. Innen den er ferdig skal alle teksturer være på plass, vi skal ha gjennomsiktig vindu på AFIS tårnet pluss at jeg har tenkt å forbedre teksturene på rullebanen, taksebanen og oppstillingsplassen. Går alt etter planen er denne ute i beta 2 i løpet av romjula en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Etter at jeg flyttet over til statene for å gå på flyskole så har jeg ikke hatt tid til så mye jobbing med denne. Men skal ta det frem en dag og få det fullført. Må bare få lagt inn gmax på maskinen igjen. Som dere ser så gjenstår det ikke mye igjen. Bare noen få teksturer som mangler. Skal i tillegg lage nye teksturer for rullebanen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...