Gå til innhold

Forsinkelser på Værnes


Andreas F. Tollefsen

Anbefalte innlegg

Ventet på svigers fra Bergen (SK4142) som skulle komme til Trondheim i dag tidlig.

I stad fikk vi telefon at flyet deres haddde returnert til Flesland pga. været.

 

Sjekket akkurat METAR og det ga: METAR ENVA 260750Z VRB02KT 0150 R09/0550N R27/0325N FZFG VV001 M00/M01 Q1020 TEMPO 0900 FZFG VV002

 

De fikk forøvrig beskjed om at de ikke fikk reist opp før på søndag. Det er jo strålende? Noen som vet hva som foregår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de ikke får reise opp før på søndag virker litt rart, og har da selvfølgelig ingen forklaring på det.

 

Men jeg kan bekrefte at det er tett tåke her på Værnes i dag, og forstår godt at trafikken står stille her. Det er såppas at MP i dag skal ha trafikk kontroll for å se til at de som ferdes på basen overholder en fornuftig hastiget mht. vær og føreforhold.

 

Jeg venter også familiemedlemmer oppover i dag, men regner med tåken skal lette så fram til at solen får bryte igjennom! Vi får vente å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var selv ute å fløy en liten tur i dag, gjorde først ett forsøk ca. 12:00, men tåken som lå ute i fjorden begynnte da og krype inn over land og flyplassen igjen slik at turen ble kanselert.

 

Drøyt to timer senere gjorde vi nok ett forsøk og denne gangen ble det en flott høst tur i CAVOK. :grin:

 

Forøvrig fikk også jeg besøk av familiemedlemmer i dag, så og si alle flygninger til/fra Værnes ble i dag forsinket på grunn av tåken som holdt seg godt fast over flyplassen i morgentimene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat skulle med DY til Oslo' date=' og det gikk for så vidt bra. Norwegian hadde satt inn A320 fra XL (etter info fra SMS).

 

Folk som skulle til Bergen derimot kunne vente seg 8 timer på buss.

 

Dyr busstur, eller? [/quote']

 

Ikke tale om at jeg har godtatt å blitt busset fra Værnes til Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...