Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Welcome to yet another Copehagen Realtime event. Once again we staff Copenhagen Kastrup to its neck and give you - the pilot - the opportunity to do it the real way - or even better.

 

This means arriving on time, and departing on your slot time, using a real world flight and the correct aircraft type. You'll get ATC all the way from Clearance Delivery up to one of our split center-sectors.

 

Last time we had almost 200 aircrafts to and from Copenhagen. This time we hope to break the 200-mark.

 

In order to participate you need to book a flight from the two booking pages (Arrival or departure). You can book a single flight or multiple flights and go back and forth like real pilots do. In order to book, wisit the event website; http://vaccsca.org/event/index.php

 

When you book you'll receive an e-mail containing information on your flight together with some notes on operations within Copenhagen. This information can also be read at the "pilot info" page. We kindly request that you read through this as it gives you important information on how to do it as real as it gets. This not only helps you as the pilot, giving you a nice and smooth flight, it also helps the ATC managing the traffic flow.A new set of SID/STAR was introduced at 30AUG07. We have made a pack of most important charts and a PMDG-file for you.

 

Apart from that: Keep your chair and table in an upright position - sit back and enjoy the flight.

--------

Regner med at de fleste forstår engelsk, så jeg dropper oversettelse... ;)

Skrevet

I øvrigt, så ser vi til, at der naturligvis også et ATC dækning i Norge og Sverige.

 

Som noget nyt denne gang vil vi også prøve at få ATC'er på Aalborg, Århus og Billund. Så de korte indenrigs-flyvninger er interesante!

For piloter der måske er lidt nervøse ved et så stort fly-in, kan man flyve til de tre regionale lufthavne uden booking i stedet for til/fra Kastrup.

Skrevet
Da er det ikke mange dager igjen' date=' og det er fremdeles mange tilgjengelige åpninger i Booking-lista, inkludert mange turer til og fra Norge. Hva venter dere på? [/quote']

 

Jeg for min del venter på at tiden skal komme nærmere. Det er ikke så lett å uten videre sette av en halv dag som jeg _må_ fly på...

Skrevet

Requester litt informasjon:

 

-De tidene på bookinglisten er satt som block-times, regner jeg med?

-For meg som skal fly Sterling, hva er callsign for Sterling, og hvordan uttales det?

-Hvor slår jeg av Aircraft-collision, som ønskes avslått i forbindelse med eventet?

Skrevet

1.

When you book your flight you will be given two times: A "departure time" and a "SLOT-time". The departure time is the time found in time-tables and could be translated in to the time when the gates close and you begin starting your engines. This time only serves as a guideline for you. You decide when to start and push back. The slot-time is you take-off time. So you need to plan your pushing back and taxiing to the runway, so you are ready for take-off around the slot time.

2. ICAO-callsignet for Sterling er ifølge wikipedia SNB og leses Sterling

 

Skrevet
Requester litt informasjon:

-Hvor slår jeg av Aircraft-collision' date=' som ønskes avslått i forbindelse med eventet? [/quote']

Om du finner frem menyen for realisme ("Realism" eller noe liknende), så finner du en boks for "Allow collision with other aircrafts" under "Collision". Om du kjører FS i fullskjerm; trykk "ALT", ta andre nedtrekks-liste fra venstre (eller nr2 fra høyre, alt ettersom). "Realism" skal finnes i det nederste segmentet av menyen...

 

(Om noen kan forklare dette bedre; gjør det!)

Skrevet
Requester litt informasjon:

 

-Hvor slår jeg av Aircraft-collision' date=' som ønskes avslått i forbindelse med eventet? [/quote']

 

I FS9: Setting - Realism - Crashes and damage

 

Minner om at FS Passangers er også ikke så veldig lurt på et slikt event, fordi den lager crash (noe du ikke får slått av) omtrent bare av å komme i nærheten av et fly...

Skrevet

Årsagen til, at vi gerne vil have, at I ikke ahr den slået til, er naturligvis for jeres egen skyld.

 

Tænk på følgende:

- U-bookede flyvninger kan logge på, holdende på samme gate som jer.

- De forskellige sceneries har forskellige gate-positioner, så en på A7 og C10 kan holde oven i hinanden, hvis de har forskellige sceneries. Vores sektorfil er tilpasset Swedflight.

- Der er mange fly på jorden, så det kan gå galt, hvis en pilot ikke er så erfaren i at holde udkig.

- Nogle piloters software slår fra pga. de mange fly, så de ikke kan se jer andre, og bare kører igennem jer.

 

Vi ses søndag! :D

Skrevet

Men ettersom jeg har ETA på EKCH klokken 20:10 og allerede har fått tildelt stand A9, og deretter har ETD fra EKCH klokken 20:50 fra samme stand, da kan jeg bare bli stående på stand mens jeg forbereder neste leg?

Skrevet

Strålende! Da er jeg fornøyd som bare pokker, dette ser jeg frem til gutter!!

Håper bare at bookinglista fylles opp i løpet av helgen, det hadde vært gøy med en stappfull flyplass! Selv om maskinen ikke nødvendigvis håper på det samme...

Skrevet

Hej Aleksander.

Jeg har lige checket efter i gate-assignment-skemaet.

Ja, gaten er reserveret til din ankomst, hvor flyet forventes at blive holdende til afgangen 20:50 til Oslo. :D

 

det hadde vært gøy med en stappfull flyplass! Selv om maskinen ikke nødvendigvis håper på det samme...

Husk at sætte jeres visibility til max 5-10 nm på jorden. Ellers ricikerer I at SquawkBox / FSInn disconnecter, fordi den ikke kan vise de mange fly på bakken + dem i luften.

Problemet er, at lag'et mellem FS og SB/FsInn bliver så stort, at I bliver koblet af.

Når I er i luften kan I sætte range op til 15-20 nm og når I er udenfor EKCH så op på de normale 40.

Skrevet

Hvis jeg flyr Oslo-Køben Køben-Oslo, er icao-callsigent SAS, men uttales callsignet Scannor eller Scandinavian? SAS Norge bruker jo fortsatt Scannor, men spørsmålet er vel egentlig om det er SAS Danmark eller SAS Norge som opererer flighten fra EKCH-ENGM-EKCH.

Skrevet
er det flere enn Daniel Larsen som skal bemanne Oslo-området i kveld? Hadde jo vært supert med litt ATC når man ankommer og skal dra igjen.

På Vroute så det ut til at svenskene hadde full pakke.

 

Prøver å finne noen som kan støtte meg på approachen, så jeg skal nok klare å få til noe :)

Skrevet

Det står på event-siden ;)

Pilot info: 5. afsnit, Aircraft

http://vaccsca.org/event/pilotinfo/ekch/pilotinfo.php

 

Sakset fra Q&A'en:

Question:

Can I use another aircraft than the one shown on the booking page

Answer:

The aircraft information recommended on the event page is based on real-life information in order to make things as real as possible. The aircraft information is also used for gate assignment and slot-time separation.

Should you however want to use another aircraft (Could be that you have a great add-on) you are welcome to do so as long as you stay with in the same aircraft category. So a Dash 8 can be changed with a ATR, but not a B747. As mentioned above a turboprop-stand can’t accommodate a jet-aircraft.

Skrevet

Da driver jeg med litt forberedelser av maskinen og FS, og studerer litt prosedyrer for ESSA og EKCH som en preparation for i kveld, så dette ser jeg meget mye frem til! :) Kan vi forvente noe holding, eller er det kanskje altfor tidlig å si?

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...