Kristian Nafstad Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Noen som har lyst til å bli med på en liten "verden rundt" tur? Vi skal besøke mange land, og skal bruke litt tid på dette. Det er jo litt som må planlegges, og dette skal skje på VATSIM Noen timer mellom hvert stopp hadde jo vært fint, og kanskje vi tar 2 turer på 1 dag en gang. Vi må jo ikke bruke så UTROLIG lang tid på dette, men litt er jo greit. Da får vi opp VATSIM online statistikken .. hehe .. EDIT: Starter på Gardermoen og fortsetter sør. Til slutt lander vi på Gardermoen igjen. Dårlig idè? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Vinje Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Holder på selv jeg Men det er ikke online. Rygge - Roskilde - Bremen.. Lenger har jeg ikke kommet... Bruker litt varierte flytyper Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Sikkert ikke en dum ide det. Men jeg vil bare gjøre deg oppmerksom på at det er VELDIG forskjellige prosedyrer mellom USA og Norge.. Forskjellig fraseologi osv. Jeg må bare spørre deg, fly du med standard 737? Eller bruker du PMDG eller LVLD osv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Meier Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 God tur Flyr du/dere på norsk tid må du nok forvente lite ATC på veien, men minst kan du si at du fløy verden rundt Selv har jeg fløyet EGLL-VHHH-NZAA-NFFN-NSTU-PHNL-KSFO-KBOS-EGLL med BA Virtual. ps. Det er juks å fly i alt annet enn real-time Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Nafstad Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Original med Norwegian textures. Har ikke tenkt på å skifte .. Men det blir jo selvfølgelig realtime, Trond .. =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Adam Martinsen Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Kristian, har lyst til sånnt, men jeg er så grønn på vatsim at jeg ikke har turt å fly ennå. Men lyst har jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Nafstad Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Jeg har ikke spilt VATSIM siden forrige torsdag jeg nå .. Men det er bare å lese osv på www.vaccsca.org så lærer du det kjempe kjapt. ATC hjelper deg godt på vei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Adam Martinsen Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Det er lissom ikke Norge som er problemet, men videre nedower i verden, tror jeg vil møte mye irritasjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Nafstad Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Dette tror jeg at jeg også vil merke. Men det er jo den eneste måten Hvis du ikke forstår, be dem bruke tekst Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Eik Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Er det noen flere enn bare meg som har flydd rundt jorda på FSx?...Jeg flydde jorda rundt meg Boeing 747 ...Det var en virkelig morsom tur! ...Vi var to stykke som flydde.. her er flyplanen vår: DAY 1: LFMN to LTBA & LTBA to ORBI DAY 2: ORBI to OAKB & OAKB to OPFA DAY 3: OPFA to VIDP & VIDP to VNKT & VNKT to VECC DAY 4: VECC to VYYY & VYYY to VTBD & VTBD to VLVT & VLVT to VVNB & VVNB to VHHH DAY 5: VHHH to RPLC & RPLC to RPVM & RPVM to RPMD DAY 6: RPMD to WABB & WABB to WABP DAY 7: WABP to AYPY & AYPY to YBCS & YBCS to YBTL & YBTL to YBBN & YBBN to YSTW & YSTW to YSSY DAY 8: YSSY to under YLHI & YLHI to YLNF & YLNF to NWWW & NWWW to NVVV DAY 9: NVVV to NFFN & NFFN to NSTU DAY 10: NSTU to NCRG & NCRG to NTAA DAY 11: NTAA to PHKO DAY 12: PHKO to PHNL & PHNL to KSFO DAY 13: KSFO to KMER & KMER to KLAS & KLAS to KSLC DAY 14: KSLC to KCOS & KCOS to KDEN DAY 15: KDEN to KSLN & KSLN to KMCI & KMCI to KSTL DAY 16: KSTL to KMEM & KMEM to KHSV & KHSV to KATL & KATL to KVQQ DAY 17: KVQQ to KDAB & KDAB to under KXMR & KXMR to KPBI & KPBI to KMIA & KMIA to MYNN DAY 18: MYNN to MUCU & MUCU to MTPP DAY 19: MTPP to MDPC & MDPC to TJSJ & TJSJ to TNCM DAY 20: TNCM to TXKF DAY 21: TXKF to LPAZ DAY 22: LPAZ to LPPT & LPPT to LEMD DAY 23: LEMD to LFBO DAY 24: LFBO to LFPO ILS 6 ID:ORE 064° 01:00 DAY 24: LFPO to EGPF ILS 5 ID: 051° 00:00 DAY 24: EGPF to ENGM ILS 1L ID:OBW 016° 00:00 Kan hende at det mangler noe?...tror ikke det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Nafstad Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 Det må ha vært en kjempe fin flytur. HVor mange timer ble det om dagen ca? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Du vil få problemer når du skal over atlanterern eller stillehavet hvis du bruker deafult 737 eller 747, da de ikke kan ta NAT. Så annbefaler deg å skaffe deg PMDG 737/747 og bruke noen timer å å sette deg inn i FMCen der før du begynner, du vil få mye mer glede av turen med ett skikkelig fly.. Level D 767 er og ett godt valg.. De koster litt penger men er vel vert det.. [color:#CCCCCC]Men man må jo ikke alltid kjøpe ting.. : )[/color] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Du vil få problemer når du skal over atlanterern eller stillehavet hvis du bruker deafult 737 eller 747, da de ikke kan ta NAT. På default GPS'n kan man jo selv lage seg waypoints ut fra koordinater eller markering på kartet, så bare man bruker et oppdatert kart med gjeldende NAT's så skal vel også fint defaultflyene kunne brukes til dette mener jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Eik Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Turen var fantastisk ja. Det ble noen timer!!! Det varierte veldig, men alt ifra 2 timer til 7 timer for dagen....hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Nafstad Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 Du vil få problemer når du skal over atlanterern eller stillehavet hvis du bruker deafult 737 eller 747' date=' da de ikke kan ta NAT. Så annbefaler deg å skaffe deg PMDG 737/747 og bruke noen timer å å sette deg inn i FMCen der før du begynner, du vil få mye mer glede av turen med ett skikkelig fly.. Level D 767 er og ett godt valg.. De koster litt penger men er vel vert det.. [/quote'] Jaok .. Jeg får nok skaffe meg dette .. Takk for tipset... Men nei .. du har rett i den siste linja Turen var fantastisk ja. Det ble noen timer!!!Det varierte veldig' date=' men alt ifra 2 timer til 7 timer for dagen....hehe [/quote'] Jeg er villig til å ofre såpass .. Bare skaffe meg masse bra scenery Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Nafstad Skrevet 29. september 2007 Forfatter Del Skrevet 29. september 2007 Så .. noen som vil bli med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.