Ivar Skaugstad Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Vel, nå som Norwegian går til knall innkjøp av nye fly samt leasing avtaler er det endelig godt de har kontroll på hvilke flytyper de har, og får... :grin: Fant artikkelen nederst på www.norwegian.no Når det er sagt må jeg virkelig si at 737-800 med winglets tar seg meget godt ut i de norske farger! Se her! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Hahahahaa, jeg ler meg skakk! :grin: :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 He he, ja Boeing 373 er nok en ukjent modell for de fleste. Men fra spøk til alvor, de nye B738-maskinene til DY blir MEGET fine. I tillegg til at det blir de "nye og moderne" setene (selv med 189pax i max seat-config) så blir det allikevel mer komfortabelt - pga. de nye setene er noe smalere, dermed blir det mer benplass (sammenlignet med -800 modellene til f.eks. TUIfly Nordic og Sterling). I tillegg vil ALLE flyene få IFE (InFlight Entertainment), altså videoskjermer m.m. Norwegians; Bjørn Kjos var nylig i et såkallt "nettmøte" i Dagbladet sin regi - der han fikk svært mange spørsmål osv. Her har jeg listet opp noe av den viktigste infoen der: * Det blir IFE (InFlight Entertainment) på alle fly * Det er kun et tidsspørsmål, før Norwegian kommer tilbake til Ålesund: Vigra * Alle B737-800 skal leveres med de nye stolene som er smalere, slik at benplass osv. blir noe bedre - selv om Norwegian evt. skulle velge å innrede flyene for 189pax (som er mest naturlig), dvs. samme seat-config som Sterling og TUifly Nordic bruker på sine B738-maskiner. *B738 skal erstatte alle B733-maskinene etterhvert, også på "tynne" ruter innenlands *Både Boeing og Airbus ble vurdert til SISTE slutt, men til slutt ga Boeing et bedre tilbud - og kunne strekke seg lengre enn Airbus. (Dessuten har vel valutaen og den lave kursen på dollar en del å si, dermed ble Boeing flyene ennå billigere) *Han kunne også røpe at det mest trolig blir flere ruter til/fra Nordnorge m.m. *I dag sysselsetter dessuten Norwegian ca. 300 piloter, med de nye flyene i stallen - vil Norwegian trenge rundt 500 Ellers skal alle B738-modellene leveres med max-range config, slik at de kan fly en strekning på max. 5665km (Oslo-Gran Canaria tilsvarer: 4105km). Her kan man lese hele nettmøtet med alle spørsmål og svar.... (Dagbladet) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Jeg nærmest skjelver av glede :crazy: Etter spørsmålet "Kan du fly oss til USA med de nye flyene dine? ", noe som selvfølgelig ble besvart med et nei, begynte jeg å fundere på noe. Kommer Norwegian etterhvert til å satse på større Boeinger? Fantaserer om en 767 i Norwegian-farger, hehe. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Aleksander Milde Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Ahh, tenk 744 med norwegian farger på flesland, hadde ikke det vært digg? Ingen store fly på flesland... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nysveen Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Faren for at man ser en 744 på Flesland bare fordi Norwegian tar en i bruk, er vel heller liten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Egil Ursin Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Har sett en fransk B743 på BR og ifjor var det en lengre peride med A330-300 hver uke fra MyTravel. Vet ikke hvordan det har vært i år.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nysveen Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Det største jeg har sett her er vel antonoven (husker ikke hva den het, det var ikke den med manskapet som ble nekta å fly) som var her før sommeren en gang Den er vel på størrelse med 747, er den ikke det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Egil Ursin Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 AN124 Ruslan, den er større og har vært mange ganger på Flesland den andre antonoven (22) er verdens største propellfly. Begge har en gang vært verdens største Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Eller hva med Boeing 787 da? Ser for meg at den ville ha blitt sprutsexy i liveryet til Norwegian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Storli Berg Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Min egen paint til PSS 777: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Vil du venligst sende den over til meg når den er ferdig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Storli Berg Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Hm... Jeg og Kim driver med en World Tour(som du sikkert så), men kan vel få lurt den over etterhvert? har du no MSN? Kontakt meg på aage_92(a)hotmail.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.