Gå til innhold

Donasjon av/til harddisk for Filbiblioteket.


Thomas Johannessen

Anbefalte innlegg

Hei! Pr idag så ligger alle filene på en delt harddisk med mange andre brukere/studentorganisasjoner som jeg hoster på Uni.Bergen.

 

Jeg tenkte å flytte hele filbiblioteket inn i en "rack"-server. Da vil vi få en mer stabil (selv om denne serveren har vært ganske stabil), og raskere server. Til dette trenger jeg en egen dedisert harddisk til filbib.

 

Det hadde vært kjekt om det er ønske om å flytte biblioteket at brukerene på forumet og filbiblioteket kunne donert en liten slant til en HD. En eller annen SATA-disk.

 

Høres dette ok ut for dere? Jeg bare lufter stemningen, er den positiv så skal jeg finne en måte som dere kan donere til meg. Evt har noen en harddisk liggende kan dere sende den til meg.

 

--thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at du har skjønt at man ikke skal bruke dedikere i alle sammenheng, men du bommer litt. Man dediserer en bok: "dedisere ~se're v2 (lat. dedicare 'innvie') skriftlig tilegne bok e l som æresbevisning boka er dedisert til barna", men disken din er dedikert til en spesiell oppgave: "dedikere ~ke're v2 (sm o s dedisere) tekn: tilpasse for et visst formål datasystemet er spesielt dedikert etatens behov".

 

(Tildeler meg selv en advarsel for å snakke (hakke) langt utenfor emne.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...